صالح: منتظر ذوب شدن طالبان در کوره جامعه باشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۷    ۱۳۹۹/۶/۲۴ کد خبر: 164801 منبع: پرینت

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در صفحه فیسبوک خود، با لحن تند نوشته است: طالبان یک گروه «کوچک زشت و خشن» است و جمهوریت یک اکثریت ارزش‌محور و انسانی. مردم نگران نباشند و منتظر ذوب‌شدن طالبان در کوره‌ جامعه باشند.
معاون اول ریاست جمهوری همچنین تأکید کرده که تاریخ گواه پیروزی زشتی بر زیبایی نیست و نخواهد بود.

وی با مقایسه نظام جمهوری اسلامی با رویکرد طالبان، نوشت که جمهوریت نظام عدلی و قضایی دارد، اما طالبان به دادگاه صحرایی اعتقاد دارند.
به گفته‌ او، همین امر سبب شده است که دولت افغانستان هزاران زندانی طالبان را در بند داشته باشند، اما آن طرف، طالبان هر کسی را که اسیر کرده، سر بریده‌اند.

معاون اول ریاست ‌جمهوری افغانستان در ادامه نوشت که مردم در شهرها از طالبان نفرت دارند و ساکنان روستاهای تحت تسلط طالبان نیز برای آزادی از «چنگال» این گروه لحظه‌شماری دارند.
به گفته صالح، از دید طالبان معنای اقتصاد، باج‌گیری تحت عنوان عشر و صادرات منظم تریاک است که هر کسی به آن تمکین نکرد، با قمه و یا تیر مجازات می‌شوند.

صالح این اظهارات را درحالی مطرح کرده که روز شنبه هفته‌ جاری مذاکرات صلح افغانستان رسما در دوحه، پایتخت قطر گشایش یافت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صالح
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بلی جمهوریت قاتلین مردم را برای معامله نگاه داشت و خون شهیدان را زیر پا کرد.
انس حقانی و قاتلین انتحاری باید اعدام میشدند ، اما به فلان امرالله که نشد.
کدام عدالت؟
انتخابات تان عدالت علوی بود یا عمری؟
با ۳۵۰۰۰۰ قوای مسلح و ملیارد ها دالر هزینه ۴۰۰۰۰ طالب را پاک سازی نتوانستید، لعنت بر شما و جمهوریت شما.
پیش از ذوب شدن طالب ، ارگی ها در این کوره ذوب خواهند شد.

>>>   ولا من نمیفهمم که این آقای صالح قیچ از مریخ پایان شده ویا در همین دنیا وبخصوص افغانستان به دنیا آمده است، آیا این اشرار زاده و نوکر اسبق پاکستان فراموش کرده که وی و همسنگرانش کی بودند، چی کردند و چقدر بنام جهاد مردم بیچاره را خوار، ذلیل، دربدر و تباه کردند آنهم به امر و فرمان مستقیم پاکستان و غیره کشور های همسایه و دور ونزدیک، من طرفدار صالبان نیستم واعمال فجیع و ضد مردمی شانرا تقبیح میکنم، اما شما جهادی های دیروز و آقایان امروز چی کردید، کدام کار و عمل شما مطابق اصول اسلامی و انسانی است، وطن را تباه کردید، مردم و اقوام با هم برادر را دشمن یکدیگر ساختید، فحشا، رشوت، خیانت، زورگویی، اختلاس و صدها پدیده ای غیر انسانی و اسلامی را رایج ساختید، افغانستان را بین خود تقسیم کردید و نه در قصه ای مردم بیچاره و غریب هستید و نه در قصه ای مردم مظلوم و رنجدیده هستید، مردم افغانستان نه شما را میخواهند و نه طالبان را، خاک بر سر شما و طالبان شود، شما هیچگاه صلح دائمی و آرامش و ترقی در افغانستان نمی خواهید وگرنه در وقت داکتر صاحب نجیب امکانات صلح دائمی و آرامش واقعآ موجود بود ام شما با غرور و پوگریهای بیجای تان افغانستان را صد سال دیگر به عقب زدید، تمام دولت پایدار، اردوی مجهز را چور و چپاول کردید.
بااحترام یاسین کابلی

>>>   آقای صالح شما یاد تان است که گفته بودید که فعلا در دوحه قطر چنگ سنبل ها است ولی شما در اولین جنگ رو در رو با طالبان باختید سمبل ممبل از شما خبری نبود چی شد بیرق زیبا سه رنگ کشور عزیز ما آفغانستان روی میز مقامات بلند پایه حکومت ما خالی از سنبل بود
باز در همین موقع که همه تشنه صلح هستند شما احساس خطر کردید بخاطر از دست دادن مقام خود چون قرار است حکومت موقت سر کار بیاید و شما در آن حکومت جای نخواهد داشت از حالا شروع کردید که من نفر دوم دولت هستم و از جمهوریت دفاع میکنم شما هنوز پخته نه شدید کمی دیگه هم کار دارید فکر کنم در بیست سال بعد میشه کمی به پخته گی برسید
موفق باشید
ضیائی

>>>   جناب معاون صاحب بر فرض این که فرموده ای شما در مورد طالب وهمچنان تعریف وتوصیفی که از جمهوریت تقلبی نموده اید درست باشد واین فرضیه صحیح ازاب براید پس چرا با یک گروه زشت وخشن وکوچک نشست می نماید وبرای ایشان اتش بس انسانی یعنی قطع جنگ بخاطر انسانیت را پیشنهاد مینماید با خبر که غنی وهمراهان این هوشیاری را دارند که خودشان در خفا با انها معامله ومصالحه مینمایند وشما را وامیدارند تا به انها زشت ونا سزا بگوید وباخبر که شما قربانی این معامله نباشید ومعمولا مذاکرات صلح ومجالس مصالحه یک یا چند قربانی دارد که ازان جمله شما را در پیش پای این معامله ای ننگین کبش قربانی نسازند چنانچه تا کنون خارجی ها شما را در مقابل طالب وداعش استعمال نمودند کنون قبیله سالاران چنین کاری را انجام دهند گرچه موقف شما در برابر طالب وسایر مزدوران دست ساز خارجی هاستودنی وقابل تعریف است اما این بار ظاهرا یاران وهمراهان نیمه راه تان عناد وضدیت شما را با طالب های دوحه برجسته میسازند وهم یاران وهمراهان خارجی تان را ازشما دل ازرده وناراض میسازند وبلاخره انها که همه یکی ومتحد میباشند شمارا فدای دسایس شوم وشیطانی خویش مینمایند
گل نبی عیدی زاده

>>>   تو صالح یهودی در غم اولاد مردم نیستی که همه روزه در سنگر ها کشته می شود و تو فقط در عیش باشی تو به صلح باور نداری ترا چه غمت است بگذارید از این چوکی کوشش کن همه مردم ما راحت شوند

>>>   مردم افغانستان میدانند که بیشترین اسیران را طالبان گرفته اند چه از مسیر راه چه در میدان های جنگ اما اکنون نزد طالبان حتی یک فیصد این اسیران وجود ندارد. اسیران را یا تیرباران کرده اند و یاهم سربریدند. این طرف دولت به اسیران غذا، لباس و محیط درست را مهیا نمود، تفاوت میان اسیران اینقدر بود که آنها مسلمانانی بودند که به خاطر آگاهی کم شان شان شکار مسلمانان افراطی شدند وسلاح برداشتند واین ها برای اعاشه خانواده شان ناگزیر بودنده به صف دولت بروند وسلاح بردارند. خلاصه اینکه هر دو شان مسلمان و فرزندان مسلمانان . اکنون قضاوت به مردم است که کدام شان را ترجیح میدهند.
نسیم امیری

>>>   ......به جمهوریت تو و غنی فاشیست ، همین دولت فاشیست غنی احمدزی کوچی بود که به طالب زمینه رشد و فعالیت را میسر ساخت ، هروز تو قیج میخواهی به خاطر تمدید حاکمیت فاسد ، تقلبی ، مزدور ، بیگانه و بشدت قومی غنی احمدزی کوچی جانفشانی کنی ، تو چای دار باشی ارگ و ریس متقلبت نگفتین که آزادی جنگجویان خارجی و انس حقانی خط سرخ جمهوریت و نظام است ، چی شد آن خط سرخ ؟ امریکا به خط زرد تبدیلش کرد ، حالا هم جمهوریت را خط سرخ اعلان میداری و به مردم امید واهی میدهی ولی وقتی زور بادار تان آمد فس گوزت میرود و خط سرخ تان به زرد تبدیل میشود.
کابلی

>>>   آقای صالح قیچ از اقتصاد گپ میزند، قبول کردم که طالبان از مردم بزور تفنگ عشر میگیرند و کار مواد مخدره را هم میکنند، حالا بیاییم که سر اقتصاد جمهوری نام نهاد اسلامی که از برکت خیرات ممالک کفری و ضد اسلامی تغذیه میشود سخن گوییم، اول مصرف تو قیچک ناصالح که حتی صنف دوازده را نخوانده ای در این دولت چند است، چند مشاور چاپلوس داری، در معاونیت اول چند نفر کار میکنند و یا به گفته عام روزگذرانی و ساعت تیری میکنند، چند نفر بادیگارد و محافظ داری و در مجموع هر کدام چند معاش دارد، شرط میزنم که صرف خودت ماهانه به دو سه میلیون دالر میرسد، و مانند خودت هزاران خاین ومفت خور که از پول مردم، بیت المال ویتیم و بیوه زندگی مجلل و شاهانه دارند، صرف از مصارف ماهانه ای اضافی ریس جمهور و معاونین اش میتوان یک ولسوالی را به سویس و یا ناروی تبدیل کرد.
شما انسان های بیشرم وبی حیا همیشه گپ و تقلید از دموکراسی غربی و اروپایی میکنید، شما باید یکبار از معاش و مصرف یک ریس جمهور و یا صدراعظم ممالک اروپایی خودرا با خبر بسازید و بعد گپ از دموکراسی غربی بزنید.
بیاد دارم که معاون ریس جمهور کرزی ضیا گل مسعود را در دوبی با یک میلیون دالر نقد در میدان هوایی دبی دستگیر کردند که بعدآ کرزی مداری به خاطر خلاصی اش هر طرف میدوید، کسی نیست که پرسان کند که میلیون نقد را از کجا کردی، چند معاش داشتی.
صالح جان خودرا عقل کل و جامع الکمالات حساب میکنند و هر روزه گپ از اقتصاد جمهوریت میزند آنهم جمهوریت دزدان فاسدیین زورگویان جنایتکاران وطنفروشان و خایینین.
بااحترام یاسین کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است