ده شهرآلمان آماده پذیرش پناهجویان بی سرپناه یونان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۶    ۱۳۹۹/۶/۲۲ کد خبر: 164768 منبع: پرینت

بعد از آتش سوزی در اردوگاه موریا در یونان، ده شهر آلمان ضمن ارسال نامه ای عنوانی حکومت آلمان فدرال، خواستار پذیرش پناهجویان بی سرپناه موریا شده اند.

به گزارش دويچه وله، شهرداران شهرهای هنوفر، پوتسدام، فرایبورگ، اولدنبورگ، دوسلدورف، گوتینگن، گیسن و همچنان شهرداران شهرهای کلن، بیـلِـفلد و کریفلد آلمان نوشته اند: «ما آماده هستیم که پناهجویان موریا را برای جلوگیری از فاجعه انسانی بپذیریم.» این نامه که به آنگلا مرکل صدر اعظم و هورست زیهوفر وزیر داخله فدرال آلمان فرستاده شده است، به روز پنجشنبه به دسترس رسانه «موسوم به هیئت تحریه آلمان» قرارگرفته است.

در این نامه آمده است که حالا۱۳۰۰۰ نفر در کمپ موریا آخرین سرپناه شان را نیز از دست داده اند. حکومت فدرال باید اکنون کاری کند و نباید همچنان منتظر یک راه حل اروپایی باشد. در این نامه تأکید شده است که شهرداری های سراسر اروپا آماده همکاری اند، بناءً باید زمینه این همکاریها برای آنان مهیا گردد. هورست زیهوفر وزیر امور داخله آلمان فدرال تا اکنون از مهیا ساختن چنین زمینه هایی برای شهرداریهای این کشور خودداری کرده است.

نوربرت روتگن، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان در امور خارجی و نامزد ریاست این حزب، در یک برنامه ویژه شبکه «ARD» آلمان در همین مورد -«Brennpunkt» تأکید کرد که ۱۶ عضو اتحاد مسیحیان در پارلمان این کشور حاضر اند تا ۵۰۰۰ پناهجوی بی سرپناه یونان را در مناطق خود که از آنان در پارلمان نمایندگی می کنند، بپذیرند و گفت که از این خواست آنان حمایت می کند.

روتگن گفته است: «هریک از پناهجویانی که در بدترین وضعیت در موریا زندگی می کند و حتی از چندین سال به اینسو، همان کرامت انسانی را دارد که ما در اینجا در اروپا داریم.».
او تأکید کرد: در صورتی که ۵۰۰۰ پناهجو در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی پذیرفته شوند، می تواند یک «کمک واقعی»‌در ارتباط به این وضعیت در همان جا (موریا) می باشد و گفت: « وضعیت در لیسبوس به طور عریان (وضعیت وخیم بشری) است.»‌

در تصاویری که به نشر رسیده دیده می شود که آتش سوزی در بخشی از کمپ مهار شده است. در این کمپ شماری از کودکان و نوجوانان بدون همراه نیز به سر می برند. یلوا یوهانسون، کمیسار امور داخلی اتحادیه اروپا وعده کمک های عاجل به این کودکان را داده است.

بر اساس گزارش ها در کمپ موریا کانتینرهای مسکونی نیز آتش گرفته بودند. بنا براین مقامات تصمیم به تخلیه این کمپ گرفتند. هنوز علت آتش سوزی معلوم نیست.
سازمان های امدادی و حامیان محلی در رسانه های اجتماعی از انسانهایی گزارش داده اند که دود و آتش راه فرار آنها را مسدود کرده بود.
بنا بر گزارش ها حداقل ۲۸ مامور با ۹ موتر اطفائیه با حمایت افراد رضا کار برای مهار آتش سوزی تلاش می کنند.

چنانچه رسانه دولتی یونان «ERT» گزارش داده است، احتمالا تمام ساکنان، این منطقه را که تقریبا به طور کامل آتش گرفته بود را ترک کرده اند.
شماری از پناهجویان به شمول اطفال و زنان از کمپ موریا خارج شده اند. در این کمپ شماری از پناهجویان افغان نیز زندگی می کردند.
در کمپ موریا که گنجایش حدود ۲۸۰۰ تن را دارد، بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ پناهجو تحت سخت‌ترین شرایط به سر می بردند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
قطر
نظرات بینندگان:

>>>   خانه ام را آتش مزنید تا مزاحم نا خواسته شهر و دیار شما نشوم.
من که در خانه ام با اهل و عیالم با مردمم راحت زندگی داشتم و توقع بیشتر هم نداشتم.
چرا آمدید تا سیستم شرق را بیازمائید و بعد سیستم غرب را و حالا در لابراتوار دطنم میخواهید تا تلفیق امارت و جمهوریت را بیازمائید و هیجان زده منتظر نتیجه هستید.
برای شما فرق نمیکند اگر در این تست های لابراتواری تان انسان های سرزمین من معلول ، معیوب و کشته شوند و خانه و کاشانه ام ویران شود و خودم راهی دیار بیگانه و سرنوشت موهوم.
حالا که کمپ موقت هم سوخته باشندگان شهرک نزدیک چنان از من میهراسند مثلی که از کرونا باید ترسید و من را حتی در مجاورت شهر شان هم جا نمیدهند.
من آواره ام و توکل ام به خدا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است