متهمان اختلاس هفده و نیم میلیون دالری سفیر شدند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۳    ۱۳۹۹/۶/۱۵ کد خبر: 164693 منبع: پرینت

(متهمان اختلاس هفده و نیم میلیون دالری به جای محکمه مکافات شدند:
زلمی رسول و عبدالسلام عظیمی که هردو تن از سوی جبار ثابت دادستان پیشین متهم به اختلاس هفده و نیم میلیون دالر در قرارداد خاینانه هوتل انترکانتینتال بودند با توجه به اینکه دوسیه های نسبتی شان مفقود است و محکمه نشدند مکافات هم شدند.

زلمی رسول وزیر پیشین وزارت ترانسپورت و مشاور امنیت ملی زمان کرزی سفیر افغانستان در لندن تقرر حاصل کرد و سلام عظیمی رییس پیشین دادگاه عالی از سوی غنی مدال امان الله خان گرفت. با اینکه جبار ثابت درآن زمان فشار وارد کرد تا این افراد را محکمه کند اما کرزی از این خاینان حمایت کرد. با انهم جبار ثابت در مصاحبه اش گفته است که من باید هفده و نیم میلیون دالر را باید از نزد این افراد حصول کنم اما افسوس که از سوی کرزی این افراد حمایت ببشتر شدند و ثابت هم از وظیفه اش کنار زده شد.

معاملات پشت پرده:
از چگونگی این دوسیه و اختلاس، غنی آگاهی کامل داشت و جزییات دوسیه را خبر داشت. وقتی متیقن شد که این اختلاس تنها یک اتهام نیست و این دوتن مقصران اصلی این خیانت ملی هستند در آغاز دور اول زمامداری فاسدش با استفاده از همین دوسیه سلام عظیمی را واداشت تا استعفا بدهد و مدال امان خان برایش بدهد و زلمی رسول را که در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری که کاندیدای ریاست جمهوری بود فشار داد تا به نفع غنی بگذرد.
هفده و نیم میلیون دالر اختلاس و مفقودی دوسیه های خاینان در دادستانی؟

عین الدین بیگ
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
متهمان اختلاس
سفیر
نظرات بینندگان:

>>>   سلام خدمت دوستان که ابراز نظر می نمایند کوشش کنید معلومات خود را دقیق نماید وابراز نظر نماید مثلن زلمی رسول وزیر ترانسپورت نبود نامبرده از تیم بابای ملت بود و به زور ظاهرخان دردولت اقای کرزی جابجا شد وی مشاور امنیت بعدن وزیر امورخارجه شد که وزارت خارجه را تکه تکه ساخت و دستگاه دیپلماسی افغانستان را ظرب صفر ساخت وزیر خارجه یک ادم دیپلمات مبلغ سیاست مدار خوب باشد که بتواند هر روز مسایل کشور وجهان را خوب تحلیل و به همه دستگاه دیپلماسی ارایه نماید و مثل یک استاد باشد زلمی روس یک شخص گنگ دور از سیاست بود صرف علاقمند امضا کردن است اینکه بداند و یا نه فقط امضا می کند و به ان افتخار موتر لوکس وضد گلوله دوست دارد دفتر مقبول ومعاش دالری بلند هر شب شراب و موسیقی یک روز فراه در حال سقوط بود همه نقاط شهر بدست طالبان افتاده بود اقای کرزی دیوانه وار گاهی به دفتر خود وگاهی به دفتر مشاورامنیت زلمی رسول می دوید تا در باره ولایت فراه بداند وتصمیم بگیرد زلمی رسول ساعت ۱۰ از خواب خوش بیدار شد و به قصر امد که جناب کرزی برایش تذکر داد وا فراه سقوط کرده شما حالا تشریف اوردید

>>>   غنی خاین ،زنش .... ، پسرش ....، دخترش بی سر و پا در امریکا سرگردان.
طرفداران غنی هم مثل خودش نه عزت دارند و نه شرف.
کرزی .... تیر کرده و ارگیان فاجرین و فاسقین و فاسدین.
همه آویزان در چیز ترامپ اند و فقط ۴ ماه دیگر گم میشوند.

>>>   برداشت من اینست که اقایان رسول وعظیمی هردومقصراند.
اگرهرکدام پانزده ملیون دالر اختلاس میکرند،حالاهردووزیر میبودند.
درصورت اختلاس صرف هفت ونیم ملیون دالرباید به پست سفارت قناعت کنند.
داستان ختم.
عاقل

>>>   امان الله جیحون در استرالیا هیچ کاری به منفعت افغانستان، روابط دو کشور و جلب کمکها که شاید و باید میکرد نکرد جز از تقویه فامیلی و اولادیش و محل رهایش بهتر شان در استرالیا و فساد سفارت در زمانش کاری را در سفارت انجام نداد.

>>>   بر اساس گزارش ۸صبح، رئیس جدید اداره ارگان‌های محلی افغانستان چند دارنده‌ی سند دکتری و ماستری را برکنار و به‌جای‌شان دارنده‌گان اسناد صنف ۱۲ را مقرر کرده است. همچنان یک خانم که در رخصتی زایمان به سر می‌برده نیز برکنار شده است. مثلا مشاور حکومت‌داری که دکتری حکومت‌داری خوب داشته است را بر کنار کرده و به جایش سکرتر خود را تعیین کرده است. سکرترش لیسانس دارد. رئیس تعقیب اوامر ریاست جمهوری دارای سند ماستری را برکنار و به جایش یک فارغ صنف دوزاده را مقرر کرده است.
وحید پیمان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است