پس منظر دسایس ارگ علیه دوستم
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۱    ۱۳۹۹/۶/۱ کد خبر: 164565 منبع: پرینت

در پیشاپیش ورود طالبان به کابل، ارگ به دسایس تازه تری مبادرت ورزیده است!
جنرال عبدالملک از مهره های شناخته شده سازمان آی اس آی پاکستان و فرمانده قیصاری از افراد خریده شده ارگ که برای کشتن جنرال دوستم طغیان مهندسی شدهٔ شهر مزار را سازمان داد، به مارشال دوستم پناه برد و برای قتل او ناکام شد، به ارگ فرا خوانده شده اند، تا با طرح های جدید شیطانی برای مارشال دوستم در شمال جنجال برپا نموده و شاهراه را برای طالبان هموار سازند!

هرکسی میداند که خانواده رسول پهلوان از جمله مریدان ای اس آی پاکستان بوده و همین جنرال ملک بود که باتفاهم و تبانی با پاکستان، چند سال قبل شمال را برای طالبان تسلیم نمود!
حال ارگ درنظر دارد تا با همنوایی با طالبان و در نهایت با پاکستان تمامی خطوط مقاومت را در شمال درهم شکسته و جاده را برای ورود طالبان هموار سازد!

البته این کوشش ها علیه مارشال دوستم تازگی ندارد، کرزی-احمدزی از هیچگونه عمل شنیع علیه جنرال دوستم از برنامه ترور تا خریداری افراد برای ریشه کن ساختن مارشال دوستم کمی نکرده اند، اما تا حال بنابر قدرت و ریشه های عمیق مارشال دوستم در داخل جامعه این پلان ها به ناکامی کشیده شده است!

فاکتور دیگری که در شکست این پلان ها نقش داشته است، بیداری خلق قهرمان ازبیک و نفرت بی پایان شان علیه افراد خریده شده و مزدور است!
این افراد خریده شده مهره های یک بار مصرف است و بدرد ماشین فرسوده دولتی ارگ نخواهند خورد!

توریالی خاوری
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   شمال را از وجود طالب و طالب دوستان پاک سازی کنید تا در آینده فرصت پرداختن به لشکر جهل و ISI را داشته باشید.

>>>   و لو اگر اين خبر حقيقت هم باشد ، داشتن رهبري چون دوستم شرم تاريخي براي مردمان ازبك و تركتبار است ، رهبر بي سواد ، جاهل و ..... ، مگر در بين اين قوم كدام عاقل و بالغ و عالم و تحصيل كرده نيست كه نمايندگي اين قوم را كرده بتوانند. .... زنده باد قوم متدين ازبك ، سر بلند و متحد باد افغانستان .

>>>   هسته های مقاومت را در شمال - غرب - مرکزی و کابل برپا کنید و منتظر حمله ارگ و طالبان و داعش باشید. یا مرگ یا دفاع برحق

>>>   نمیدانم این اطلاع تاکدام اندازه واقعیت دارد ویاخیر؟ بهرصورت مارشال دوستم پایه های قوی مردمی وریشه ای درمیان مردمان سمت شمال دارد.تاکنون مرتکب کدام خیانت ملی نشده به این اساس هرقوم وقبیله کوشش میکنند باموصوف صادقانه کارکند.
ازاین رو ارگ نشینان همیشه درپی آن استند که به دوستم هرچه میتوانند ضرربرسانند.اما خداوند یارویاوراواست.
بااحترام

>>>   صد بار بهتر از کرزی و غنی است بیطرفانه باید نوشت و دوستم تظاهرات مدنی را هدف قرار نداده ده و صد ها جان تحصیل کرده را به خاک یکسان نساخته. و هزاران اردو ملی را در دست طالبان نسپرده؛ شفاخانه ها را از وجود داکتران دیگر اقوام پاکسازی نکرده ؛ مساجد اهل تشیع را در هر گوشه کشور مورد حمله قرار نداده ؛با تقلب انتخاباتی بالای حقوق دیگران تجاوز نکرده ؛ از کد 91 سرمایه ملت را ندزدیده ؛ خسر بره خود را ریس ده افغانستان بانگ استخدام نکرده ؛ با موتر های مملو ار ورق رای دهی آنهم بعد از وقت رای دهی گیر نیامده معاش مامورین را ندزدیده ؛ حقوق عساکر را ندزدیده قاتل ملیون ها انسان را از بند رها نکرده ؛ حق العبدی مردم را به دشمنان این خاک نبخشیده ؛از اوامر پاکستان و چتلستان بیعد نکرده ؛ ادارات دولتی را قومی نساخته ؛ خاینین و منافقین این مرز و بوم را برای خود مشاور انتخاب نکرده ؛ قاچاقچیان مواد مخدر را که از جمع کثیف ترین و مبذل ترین انسان های روی زمین است در بدل پول رها نکرده ؛ به دشمنان این سرزمین در هیچ حالت باج نپرداخته رجال برجسته را از درون انتحار نداده است دروازه معارف را بروی فرزندان این وطن نبسته ؛ خلاف اصول انسانیت و بشریت و اسلامیت که خداوند (ج) فرموده که از بین شما با تقوا ترین شما بهترین شما است در نظر گرفته دانشگاها را بروی شاگردان لایق که سزاوار تحصیل پنداشته میشود سهمیه بندی نکرده . استعداد کشی نکرده دروغ نگفته عساکر خود را در میدان نبرد دستش را رها نکرده و به دست های دشمنانش نسپرده ؛ پول های معارف را ندزدیده با توضیع شناسنامه های برقی حساسیت نشان نداده و نام و نشان اقوام دیگر را احترام گذاشته و در انحصار خود نگرفته جاده های کابل را که حق ملت است بنام دزدان زنده تاریخ نام گذاری نکرده .زنان را بی عفت نساخته و کودکان را هم وادار به انتحار نساخته است کشت مواد مخدر را که دشمن بشریت است مروج نکرده همیشه برای ملت و مردم خود استادگر کرده به هر کس و نا کس سر خم نکرده با ادبیات بسیار زیبا و پر مفهوم ساده خیانت های را که بر علیه مردمش سازماندهی میشود پنهان نکرده دوستم است که ازبک ها زنده هستند دوستم است که فرزندان اربیک درس میخوانند و مکاتب دارند دوستم است که مردم شمال آرامی نسبی دارند و گرنه غنی و غنی نماها وقت روسیاهان پتاکستانی خود را تا حال بالای مردم شمال ایلا میداد . خودش غنیمت جمع آوری میکرد مردم خوب اربیک از قوت و توانایی تان همانا دوستم حمایت کنید و تنها نگذارید تا مورد حمله گرگان تاریخ قرار نگیرید

>>>   به نویسنده دوم
محترم تو به اندازه خاک پای دوستم شده نمیتانی،
دوستم اگر بی سواد هم باشد از شاخدار باسواد تان کلانترین رتبه دولتی ره برای قوم خودش گرفت
از باسواد های وطن فروش تان نیاز نیست که تعریف کنین دو روز است میره جای که آمده بود اما دوستم تازنده است در بین قوم خود مردانه ایستاده است
قوم ازبک و ترک تباران را همین دوستم به اینجا رساند نه تو متعصب و تروریست
سلام اندخوی

>>>   هی توریالی جان خاوری!
قبل از نشر این نوشته، ایکاش یک کمی معلومات درست در مورد (مارشال) دوستم و محبوبیت حقیقی اش در میان ترک تباران را میداشتی تا آگاهانه تر میتوانستی این نوشته را ترتیب مینمودی اما خیر آنچه را نوشته ای نمایانگر علاقه مندی شما به دوستم است نه چیز دیگری.
مارشال دوستمی را که شما امروز از وی با افتخار یاد آوری مینمائید، بیشترین خیانت شان به ترکتباران و بطور اخص به اوزبیکان رسیده است. بلی اگر کسی ادعای حق کرد اورا فروخته شده خطاب نموده اند همانگونه که شما خطاب مینمائید.
آزرده نشوید، میان مارشال پلاستیکی شما دوستم و جنرال ملک از زمین تا آسمان فرق وجود دارد، من نمیدانم که شما با این مردم بلدیت دارید یا اینکه در روشنی تبلیغات رسانه ها پیرامون شان نظر میدهید.
باور کنید در زمانیکه رسول پهلوان در قید حیات بود، دوستم مستقیم نمیتوانست طرفش نگاه باندازد و از گزند رسول پهلوان خواب راحت نداشت تا اینکه در نتیجۀ یک توطهۀ سازمانیافته وی را بقتل رساند.
یکبار تاریخ دو دهۀ اخیر را از سر بگزران و مسئولانه بنویس، دوستم نمک حرام به کشتن نمی ارزد، حیف است که نام مقدس شهادت را نصیب شود، نیاز نیست برای کشتن وی اقدامی صورت بگیرد او همین حالا یک مردۀ متحرک است که فقط بدرد استفاده جو ها میخورد و بس.
میهن زرغون

>>>   ارگ را مشتی دزد پرکردند

>>>   علی تقوایی
سید ضاء سوگلی سیادت طلبان وشوونیزم ؛
سید ضیا حسینی را آگاهانه به عنوان آمرحوزه هیچدهم پلیس مقرر کرده اند، تا نظارت برفعالیت های هزاره در دشت برچی داشته باشد. این آغا در لعل و سرجنگل در هنگامه حمله برجنرال علیپور فرمانده عمومی جنبش مقاومت برای عدالت، عامل شهادت 14 نفر وزخمی شدن تعدادی زیادی از مدافعان فرمانده علیپور گردید. حتی برای مادر قرآن بدست هم ترحم نکرد.
سید ضیا حسینی میراثدار عقده های پدر خود دردوران مجاهدین میباشد، که بعدآدرزمینه خواهم نوشت. اما در لحظه حاضر جوانان غرب کابل ومردم متعهد هزاره دشت برچی، اگر نتوانند مانع جابجایی او شوند ، ولی بطور جدی حرکات اورا زیر نظرداشته باشند. چون سید ضیا بعد از بحث در اتاق فکر مارهای آستین وشوونیزم، به این سمت برگزیده شده است. واو برای کند سازی مبارزات عدالتخواهانه هزاره ها در غرب کابل بخصوص دشت برچی، گسیل گردیده است. چون سید ضیا ء خصومت آشکار خودرا با هزاره ها در عمل ثابت کرده است. او سوگلی سیادت طلبان وفاشیزم است که سررشته اش به سید هادی لنگ ، سید مرتضوی ، سید فکوری بهشتی وسید جاوید میرسد.

>>>   من ازینکه دوستم به کابل نمایدقطعاخبرنداشتم،ام میخواهم عرض کنم که:
مرغ کم ... کم.
ایش نظر پسرکاکای توردی قل.

>>>   درتضادمیان یک بیسواد واوباش(دوستم) ویک انسان باشخصیت ودانشمند(ایشچی)ترکتباران مادرکنار دوستم ایستادند،واین واقعا ثبوت کله خامی است.
فرهادی

>>>   بادار ای گلمجم بسیار بالا بالا نزن به رسول مقبول که 2 روپه ره آدم نیس تا بالی 40 دفه از میدان گریخه باز به مزدوری دگاه پس آمده کدام سره و جنگی نیس فقط یاد داره که سر آدمای کمزور و بیچاره بدماشی. چارتا طالب جطور رقم پشک واری دواندیش
بر ای غمبو باید رتبه ... شالی میدادن نه کدام چیز دگه. از ای کده بز ما دابرابر کاکه بود.

>>>   طالب تا حال چند مرتبه از جنگ گریخته؟ و حال بزور نوکری و ....امریکا پس می آیند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است