کرونا پیشرفت در مبارزه با ایدز را به خطر می‌اندازد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۲    ۱۳۹۹/۴/۱۸ کد خبر: 164093 منبع: پرینت

سازمان ملل متحد هشدار داده است كه همه‌گیری ویروس كرونا، سال‌های پیشرفت در مبارزه با مریضی ایدز را به خطر می‌اندازد.
در تحقیق نشر شده در ششم جولای توسط این سازمان گفته شده که محدودیت‌های وضع شده به خاطر جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند منجر به مرگ بیش از نیم میلیون تن به ویژه زنان به دلیل اختلال در معالجۀ‌شان از بیماری ایدز، شود.

به گفتۀ سازمان ملل، حکومت‌ها با تمرکز بر مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید۱۹، توجه و منابع‌شان از حمایت جمعیت آسیب پذیر در برابر HIV که می‌تواند منجر به ایدز شود، دور ساخته اند.
به گزارش رادیو آزادی، در این گزارش هشدار داده شده که شش ماه اختلال در تداوی ویروس HIV می‌تواند در سال آینده، سبب بیش از ۵ صد هزار مرگ و میر اضافی در بخش هایی افریقا شود.

در سال گذشتۀ میلادی ۶۹۰،۰۰۰ تن در اثر بیماری ایدز درگذشتند و ۱۲.۶ میلیون از جملۀ ۳۸ میلیون فرد مبتلا با آن، به تداوی دسترسی پیدا نکرده اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرونا
ایدز
نظرات بینندگان:

>>>   اگر کشور های جهان میخواستند،میتوانستند در چهل سال گذشته که از بوجود آمدن ویروس کرونا میگذرد،واکسین آن را میساختند.
از بوجود آمدن ویروس کرونا هنوز یک سال نمی گذرد،در چندین کشور جهان انواع و اقسام مختلف واکسین ها ساخته شده است و از مرحله آزمایشی بالای حیوانات عبور نموده است و حالا بالای انسانها آزمایش میشود.
جامعه جهانی قصداً منابع مالی کافی غرض ساخت واکسین ایدز در دسترس کمپنی های واکسین سازی قرار نمیدهد که از یکطرف جلو روابط جنسی آزاد را در بین مردم بگیرد و از طرف دیگر جلو کثرت نفوس را در دنیا بگیرد.
جالب اینجاست که بعضی رهبران کشور های اروپایی.خصوصاً خانم ها،قبلاً ماسک زد کرونا را نمی پوشیدند،اما حالا ماسک های سیاه با علامت مبارزه با ایدز را میپوشند.
در دهن گرفتن اختیاری است.کسی بزور در دهن کسی تخته نمیکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است