درگیری فیزیکی نمایندگان، مجلس را تعطیل کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۳۹۹/۴/۵ کد خبر: 163956 منبع: پرینت

بحث روی سرپرستی وزارت‌ها به‌دلیل درگیری فیزیکی برخی نمایندگان مجلس بدون نتیجه پایان یافت.
بحث روی ادامه‌ی سرپرستی وزارت‌ها و ادارات دولتی در نشست روز گذشته مجلس نمایندگان به دلیل درگیری فیزیکی برخی از نمایندگان بدون نتیجه پایان یافت.
به گزارش اطلاعات روز، شماری از اعضای مجلس نمایندگان در نشست روز (چهارشنبه، 4 سرطان) این مجلس از تکمیل نشدن اعضای کابینه و معرفی آنان به مجلس انتقاد کردند.

به گفته‌ی آنان، با گذشت بیش از یک ماه از امضای توافق‌نامه‌ی سیاسی میان رییس‌جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه‌ی ملی، هنوز هم اعضای کابینه تکمیل نشده است.
نمایندگان مجلس از حکومت خواستند که هر چه زودتر نامزد وزیران را با درنظر گرفتن اصل شایسته‌سالاری و معیارهای آموزشی در گزینش کابینه، برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی کند.

در همین حال، بحث روی ادامه‌ی سرپرستی وزارت‌ها و ادارات دولتی در نشست امروز مجلس نمایندگان به دلیل درگیری فیزیکی برخی از نمایندگان بدون نتیجه پایان یافت.
عارف رحمانی، یک عضو مجلس نمایندگان با اشاره به این درگیری‌های فیزیکی در تویتی نوشته است: «درگیری‌های این روزها میان اعضای مجلس نمایندگان نشان از انحطاط جدی در رفتارهای پارلمانی اعضای مجلس نمایندگان است.»

از سوی هم، شماری دیگر از نمایندگان از تکمیل‌نشدن ترکیب شورای مصالحه‌ی ملی نیز انتقاد کرده و گفتند که آقای عبدالله تا کنون موفق نشده است نامزد وزیرانش را معرفی کند.
براساس توافق‌نامه‌ی سیاسی اشرف غنی و عبدالله، ریاست شورای مصالحه‌ی ملی را آقای عبدالله بر عهده دارد و معرفی اعضای کابینه به‌شمول وزارت‌خانه‌های کلیدی نیز از سوی غنی و عبدالله به‌گونه‌ی مساویانه صورت می‌گیرد.
در توافق‌نامه‌ی سیاسی همچنان آمده است که ریاست شورای مصالحه‌ی ملی دارای پنج معاون خواهد بود، اما تا کنون سه معاون دیگر آن مشخص نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
درگیری فیزیکی
نمایندگان
نظرات بینندگان:

>>>   خبر را ناقص نشر کردید.
درگیری بر سر تهاجم کوچی ها بر هزاره جات آغاز شد.
کوچی ها هر ساله در فصل کشت و درو به هزاره جات یورش میبرند و هست و بود هزاره را به آتش می کشند.
فرخنده قرآن را نسوختانده خودش سوختانده شد ، مگر کوچی ها هر ساله مساجد را با ده ها جلد قرآن می‌سوزاند و هیچ کس خم به ابرو نمی آورد.

تا زمانی که کوچی و کوچی گری تعریف نشود و معلوم نشود که کی کوچی است و کی کوچی نیست و راه رفت و آمد کوچی به چراگاه هایشان تثبیت۸ نشود این مشکل ادامه دارد.
سابق کوچی یک سگ میداشت و یک سوته مگر حالا کلاشینکوف و راکت و دهشکه و ده ها نوع سلاح چرا؟

آیا غنی و ملا تره و امثالهم کوچی هستند؟
اگر کوچی هستند به اساس کدام تعریف؟
سابق کسانی را که غژدی و خیمه می داشتند و رمه و گله و همیشه در کوچ میبودند را کوچی می گفتند مگر حالا غنی و بی بی گل هم در ارگ خود را کوچی مینامند ، چرا؟

>>>   ع و غ عاشق پول های کشور های کفری است آنها نه دین دارد ونه مذهب فقط روز مردم را گم می کند در طول دو ماه آنها چند وزیر را معرفی کرده نمی توانند لعنت به کسیکه برای این دو ....رهی داده اند کسکیه برای این دو شخص رهی داده اند غرق گناه شده اند و تا زمانیکه هردوی این در قدرت باشد افغانستان روز خوبی را نمی بیند حتما شما بیبیند

>>>   غني و عبدالله توافق كرده اند كه مدت پنج سال دوره حكومت را تا اخير سپري مي نمايند، و اين آخرين چانس قدرت اين دو است ، و از همين خاطر كار يك روز را به يك ماه خلاص نميكنند و نه در فكر مصالحه هستند، و بسيار زود شاهد خواهيم بود كه مدت پنج سال به همين طور خلاص ميشود ، نه صلح مي آيد، نه جنگ ختم ميشود، و اين هم براي شان مهم نيست كه امريكا از افغانستان خارج و يا كمك هاي خود را قطع نمايد، هدف جمع كردن پول توسط اين دو جناب عالي است و كساني ديگر پيدا شده و مي توانند در صورت خروج امريكا اين دو را تا ختم كار شان سپانسر نمايند.

>>>   تا زمانیکه غنی یهودی در قدرت باشد هچ وقت روز خوشی را نمی بینیم

>>>   درگیری بر سر تهاجم کوچی ها بر هزاره جات آغاز شد.

>>>   کوچی ھم باشھ حق ھیچ جنایت،غارت گری وھتک وحرمت مقدسات را ندارند!شما مردم ھزارھ خیلی بی غیرت ودر خواب فرو رفتھ اید،بھ ناموس،بچھ،مقدسات ومال تان رحم نمیکند ھمھ را نابود میکند! انوقت برای چی زندھ اید بمیرید شرف دارد،آزاد

>>>   کوچی های ساکن شده بلی صد در صد کوچی هستند چون در قوم و در اصالت کوچی هستند۰ کاکای اشرف غنی کوچی خودش کوچی تخلص میکند۰ و اگر کوچی های ساکن شده دیگر کوچی نیستند پس چرا ما ده نماینده کوچی بصورت اضافی در پارلمان کشور داریم؟
اگر عدالت باشد اینها دیگر ده نماینده اضافی در پارلمان بنام نماینده کوچی ها نباید داشته باشند، که دارند و آن صد در صد غیر عادلانه است و ظلم بزرگی است علیه حق مردم اصلی این کشور است۰

>>>   خوب می کند هزاره پیر خوک معاون دوم غنی یهودی چرا از کو چی ها دفاع می کند چرا طرفدار تیم کوچی ها است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است