دوحکم در یک اقلیم؛ آیرلند-بریتانیا
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۹    ۱۳۹۸/۱۲/۲۸ کد خبر: 162678 منبع: پرینت

در این روز ها موضوع شیوع ویروس کرونا جهانی شده و همه را نگران ساخته و در فضای مجازی هم به غیر از کرونا گفتن کمتر مطالب دیگری را می توان سراغ نمود. در همه کشور های اروپایی حالت اضطرار اعلان شده است. در جمهوری آیرلند کشوری که چهارونیم میلیون جمعیت دارد تعداد مبتلایان به 283 کیس افزایش یافته و از جمله دو نفر وفات نمودند. نخست وزیر این کشور آقای Leo Vardkar به دلیل شیوع این ویروس در یک کنفرانس مطبوعاتی از چند روز قبل کلیه آموزشگاه ها چون دانشگاه ها، مدارس و مراکز نگهداری از کودکان و محل تجمعات را تعطیل اعلان نمود و همچنان از کارمندانی که با کامپیوتر سروکار دارند خواست تا حد امکان کارهای خود را از منزل انجام دهند. طبق اطلاع اخبار ایرلند همین اکنون در یک خبر به تعداد یکصد و چهل هزار نفر کار های شان را از دست داده اند. من کسی را با پوشیدن ماسک در بیرون خانه ندیدم. داکتر ها داشتن ماسک را برای جلوگیری از شیوع مرض مهم نمی دانند. من خواستم تا برای احتیاط ماسک خریداری کنم، در هیچ دواخانه ماسک وجود نداشت ناگزیر طور آنلاین تقاضا نمودم که تااکنون به دریافت آن نایل نشدم.

در بریتانیا که آمار مبتلایان و جان باختگان هم زیاد است که ممکن طی چند هفته بعد دوبرابر افزایش یابد ، نخست وزیر آن کشور آقای بوریس جانسون هیچ نوع تعطیلاتی در مدارس، دانشگاه ها و کودکستان ها وضع ننموده و در یک کنفرانس خبری گفته است که اشخاصی که سن هفتاد یا بالاتر ازآن را دارند تا دوازده هفته از خانه بیرون نشوند و دیگران هم تا حد توان در خانه بوده و از تماس با دیگران و سفر های غیر ضروری خودداری و کارکنان طبق معمول به کار های شان ادامه دهند.

دانشمندان، پژوهشگران بریتانیایی بطور گروهی در زمینه انتقاد نموده اند و تعدادی معترضان در مقابل دفتر صدراعظم بریتانیا تجمع نموده، سخنگوی آنها از دولت خواسته است تااین کشور هم مانند سایر کشور های اروپایی تدابیری را مانند تعطیل کردن مدارس و محلات تجمع و غیره را به اجرا درآورند که تا اکنون در زمینه حکمی صادر نشده، چه یکی از مشاوران علمی بریتانیا اظهار داشته است که شصت درصد شهروندان این کشور باید به این ویروس مبتلا شوند تااین کشور در مقابل بازگشت سالانه آن بیماری مصئون گردد. به گفته دالاس به احتمال زیاد این ویروس هر سال تکرار خواهد شد و میلیون ها نفر باید به آن مبتلا شوند تا مصئونیت جمعی در طولانی مدت حاصل شود.

نکته دیگری که قابل اندیشه است که در قسمت گشت و گذار جوانان و اطفال در بیرون و اخذ ویروس و سرایت آن در منازلی که کهنسالان هم زیست می نمایند نزد آنها مهم نخواهد بود، چه پیران در منازل تقاعدی بوده و همواره در قسمت نگهداری از نگاه صحی و اقتصادی مصرفی می باشند چه بهتر است که رفع زحمت کنند. به هر صورت گفته اند که صلاح و مصلحت خویش خسروان دانند.

نصرالدین سلجوقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آیرلند
بریتانیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است