شبنم به دوربعدی رقابت‌های موی‌تای آسیا راه یافت
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۴۲    ۱۳۹۸/۹/۲۸ کد خبر: 161422 منبع: پرینت

شبنم حسین‌زاده، نمایندۀ وزن ۴۸ کیلوگرام بانوان موی‌تای افغانستان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، رقیبش را از کشور چین تایپی شکست داد.
این موتای‌کار کشور، توانست به این پیروزی، جواز حضور به دور بعدی رقابت‌های قهرمانی موی‌تای آسیا را دریافت کند.

در ادامۀ این رقابت‌ها، عیسی‌خان عباسی، موی‌تای کار دیگر افغانستان در وزن ۶۳.۵ کیلوگرام‌ در برابر حریفی از کشور اردن پیروز شد.
اما، مرتضی شمال، نمایندۀ موی‌تای افغانستان در وزن ۶۷ کیلوگرام با تفاوت امتیاز، بازی‌اش را به مبارز قدرت‌مند تایلندی خود واگذار کرد.

رقابت‌های قهرمانی موی‌تای آسیا، با اشتراک ۳۵ کشور آسیا و ۳۰۰ ورزشکار از تاریخ ۱۶ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۱۹ به میزبانی امارات متحده عربی برگزار شده‌است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
موی تای
ورزش
نظرات بینندگان:

>>>   از ايران تشكر نكنيد بابت ورزشكاراتون كه همه از ايران هستند حالا اگه به اتفاق بد ميافتاد خودتونو تيكه تيكه مي كرديد

>>>   از ایران تشکر میکنیم که زمینه رشد استعداد های افغانستانی را مهیا کرد .
در تعامل بین دو کشور موارد مثبت و منفی وجود دارد

>>>   ای کاش دولت کشورمان با ایران روابط بهتری داشت تا با استفاده از کانونهای ورزشی مهاجرین که این روزها گسترده و وسیع شده است استعدادهای ورزشی جوانان کشورمان را شناسایی و تقویت می شد.اگر به آمارهای ورزشی و افتخارات و مدال ها نگاهی بیندازید مشاهده می کنید ورزشکارانی که در ایران تربیت شده اند برای کشور عزیزمان افتخاراتی غرور افرین کسب کردند و در حال حاضر تیم فوتسال و فوتبال زیر 20 سال ما را نود فی صد از مهاجرین در ایران تشکیل می‌دهند. و با تشکیل کمیته های ورزشی در سطح مهاجرین افغان در شهرهای ایران به جرات می توان گفت در آینده با حضور این ورزشکاران که رقمی بالغ بر900000نفر در ایران بر آورد میشوند بیشتر رتبه ها و مقام های ورزشی در آسیا از ان ورزشکاران ما خواهد شد و حتی توان آن را داریم که جای ایران را در منطقه بگیریم البته با همکاری مسئولین ورزشی دو کشور و فراموش نکنیم بالاترین افتخار ما افغانها در فوتسال آسیا امسال در ایران و به دست شیربچه های افغان تربیت شده در ایران انجام گرفت

به امید افتخارات دیگر در میادین ورزشی:
(خلیل احمد کریمی)
از مهاجرین ورزشکار= ایران - شهرقم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است