معرفی رییس و معاون دارالانشای انتخابات به دادستانی
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۱    ۱۳۹۸/۷/۲۸ کد خبر: 160614 منبع: پرینت

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ولایت بادغیس حبیب‌الرحمان ننگ، رییس دارالانشای کمیسیون انتخابات و محمد عثمان فروتن، معاون عملیاتی وی را به دادستانی کل معرفی و همچنان این دو نفر را جریمه نقدی کرده است.

یک منبع معتبر در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی ولایت بادغیس آقای ننگ و فروتن را به دلیل «شکایات مردم، کوتاهی و غفلت آن‌ها در امر ثبت‌نام در دستگاه بیومتریک» به دادستانی کل معرفی و هریک را یک‌صد هزار افغانی جریمه نقدی کرده است.

در همین حال محمد رضا فیاض، معاون سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی به روزنامه اطلاعات روز گفت که معرفی افرادی که در قضایای انتخاباتی و به خصوص جرایم انتخاباتی از سوی کمیسیون‌های ولایتی مقصر شناخته شده‌اند، امر معمول است. او در مورد معرفی آقای ننگ و معاونش به دادستانی گفت که «به دلیل این‌که کمیسیون شکایات انتخاباتی حکم محکمه انتخاباتی را دارد، جزئیات قضایا محرم و محفوظ است.»

براساس معلومات کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، در ۹۰۹ مورد شکایتی که قبلا درج شده است، افراد به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده‌اند. آقای فیاض در این مورد گفت: «البته این حکم نهایی نیست و از زمانی که این فیصله به دست مشتکی علیه می‌رسد، حق استیناف‌خواهی دارد. فیصله نهایی را کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی انجام خواهد داد.»

در همین حال علی افتخاری، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات به روزنامه اطلاعات روز می‌گوید که فهرستی از افراد در این زمینه وجود دارد، اما لیست آنان به تفکیک نام و وظیفه‌ی افراد از سوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی تاکنون در اختیار کمیسیون انتخابات قرار نگرفته است.

کمیسیون ولایتی بادغیس درحالی آقای ننگ و معاون وی را به دادستانی کل معرفی کرده است که در روز انتخابات ششم میزان شمار زیادی از رأی‌دهندگان نتوانستند به دلیل نبود نام‌شان در فهرست رأی‌دهندگان و دستگاه‌های بیومتریک رأی دهند.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در ۲۳ میزان اعلام کرد که در ارتباط به انتخابات ریاست جمهوری شش میزان ۴ هزار و ۵۲۸ شکایت را ثبت کرده است. دین محمد عظیمی، معاون این کمیسیون گفته بود که کمیسیون در مورد ۴ هزار و ۳۶۲ شکایت تصمیم گرفته و کار روی نهایی‌سازی ۱۶۶ مورد شکایت دیگر در دفاتر ولایتی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی جریان دارد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دارالانشا
کمیسیون
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   منابع محلی در تخار خبر می‌دهند که مولوی عبدالکریم، رییس نام‌نهاد معارف طالبان برای این ولایت، با حمله به یک مدرسه دینی در ولسوالی اشکمش، ۲۱ دانش‌آموز این مدرسه را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

>>>   کمپنی زرملوک سیستم خودرا آپدیت میکند!!!
این آپدیت طوری صورت میگیرد که رای های غیر بایو متریک به بایو متریک شده ارتقا پیدا میکنند !

>>>   کاری بسیار خوب و بجا و درست را ریس کمیسون شکایات ولایت بادغیس در مورد معرفی حبیب الرحمن بی ننگ (ننگ) و محمد عثمان فروتن معاون عملیاتی وی را را به دادستانی کل نسبت خیانت شان انجام داده است همین شکم بزرگ گردن کلفت ننگ یکی از طرفداران غنی و به تگ خواستی غنی خارج از نظر سایر کاندیدان بمنظور جعلکاری و تقلبکاری به نفع تیم دولت ساز مشهور به تیمتابوت ساز در پست ریس دارالانشاء گماشته شده است و همین شخص بنام ننگ سخت در تلاش است تا رای های تقلبی را بنفع اشرف غنی جابجا کند و با رای های تقلبی انرا برنده نشان دهد اگر دست ان ازین پست گرفته شود و یا حد اقل ازین پست تا زمان اعلان نتایج ابدایی و نهایی دور نگهداشت شود یک کار نیک و خوب و جلوگیری از تقلب و بد نامی این پروسه ملی و در حفظ حیثیت و ابروی کمیشنران کمیسون انتخابات است بازهم دیده شود که چه نوع برخورد با انها صورت میگیرد چون اشرف غنی را با خود دارند و حامی شان است .

>>>   تا غ در قدرت است محكمه نميشود كدام دستيار غ محكمه شد كي اين دوميش باشد بر كنار هم نميشود تا وظيفه كي سپرده انجام دهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است