سنچارکی: روزنامه های دولتی مشکلات زیادی دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۴    ۱۳۹۶/۱۰/۳ کد خبر: 143619 منبع: پرینت

روزنامه های دولتی مشکلات زیادی دارند و از جمله 4 روزنامه دولتی که کارکردهای دولت را پوشش می دهند در کیفیت، چاپ، نشر و توزیع و تیراژ مشکل دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سید فاضل سنچارکی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز یکشنبه 3 جدی 96 در مراسم یک ساله شدن کمیته مشترک رسانه ها و حکومت گفت: کمیته مشترک رسانه ها با حکومت، یک مدل کم نظیر در دنیا و درمنطقه است که نمونه آن در هیچ کجای دنیا نیست.

سنچارکی بیان کرد: کمیته ابتکار حکومت و فدراسیون روزنامه نگاران است که توانسته است در مدت یک سال عمر خود پرونده های انبار شده 15 سال اخیر را مورد رسیدگی قرار بدهد و یک هزار پرونده خشونت، قتل و بدرفتاری را پروسس، نهایی و طبقه بندی کند.

معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ درخصوص طرح توسعه روزنامه های دولتی اظهار کرد: روزنامه های دولتی مشکلات زیادی دارند و از جمله 4 روزنامه دولتی که کارکردهای دولت را پوشش می دهند در کیفیت، چاپ، نشر و توزیع و تیراژ مشکل دارند.

وی افزود: طرح توسعه این است که در 7 زون روزنامه های دولتی چاپ همزمان داشته باشد و بخصوص روزنامه هیراد در ولایت های جنوبی و شرقی بصورت گسترده توزیع شود.

سنچارکی بیان کرد: امروز مامورین ما در ادرات شرق و جنوب هر روز سر میزشان روزنامه های پاکستانی و خارجی است که نباید اینطور باشد، طرح توسعه روزنامه های دولتی بر آن است که تیراژ روزنامه ها را به 20 تا 30 هزار برساند و برای محتوا و ویراستاری آن کارشناسان رسانه ای استخدام شوند.

هرچند که بودجه توسعه روزنامه های دولتی در مجلس تایید نشد اما معین نشراتی وزارت اطلاعات گفته است که در ملاقات هایی که با وزیر مالیه شده است امیدواری ها بوجود آمده که به این مساله توجه شود تا بتوان یک تحول بزرگ در عرصه روزنامه های دولتی بوجود آید.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سنچارکی
توسعه روزنامه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است