با مضرات چای سبز آشنا شوید
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۵    ۱۳۹۶/۸/۱۹ کد خبر: 141307 منبع: پرینت

مضرات چای سبز هم به اندازه فواید آن زیاد و پرشمار هستند. سالهاست که همه می‌گویند مصرف چای سبز کلید سلامتی است و ما هم مصرف چای سبز را شروع کردیم. همه چیز خوب بود، تا زمانی که بعضی از افراد در برخی از آزمایشگاه‌ها، تحقیقاتی را انجام دادند و تمام افکار و برنامه‌های ما را نقش بر آب کردند.

بله چای سبز هم عوارض جانبی دارد و بهتر است ما هم این موضوع را باور کنیم. به این دلیل که چای سبز واقعا دارای عوارض جانبی است.
شما هم باید آنها را بدانید. همه‌ی آنها را. اما آیا چای سبز برای سلامتی بد است؟ ادامه‌ این مقاله را بخوانید تا پاسخ این سوال را پیدا کنید!
مضرات چاي سبز!

آلرژي:
يكي از مسائلي كه ممكن است با استفاده از چاي سبز برايمان ايجاد شود آلرژي‌هاي متفاوت است. در برخي موارد نيز آلرژي‌هاي قديمي را رشد مي‌دهد. محققان مي‌گويند ممكن است بعد از خوردن چاي سبز دچار تنگي نفس و هم‌چنين گلو دردهاي شديد و… شويد و پس از مشاهده اين نشانه‌ها بايد خيلي سريع به پزشك مراجعه كنيد؛ چرا كه ممكن است در طول دراز مدت باعث بروز بيماري‌هاي متفاوت شود.

مشكلات دستگاه گوارش:
ديگر مشكلي كه پزشكان به آن اشاره مي‌كنند، مسائل مربوط به دستگاه گوارش است. برخي مواقع ديده شده است كه خوردن چاي سبز باعث ايجاد اختلالاتي در سيستم گوارشي مي‌شود. در اين موارد بيماران دچار دل دردهاي شديد و گاهي نيز دچار يبوست و يا اسهال مي‌شوند. همچنين چاي سبز باعث مي‌شود تا دستگاه گوارش نتواند به ميزان لازم آهن جذب كند و اين خود باعث بروز بيماري‌ها متعددي مي‌شود.

مشكلات رواني:
ديگر اثر بدي كه چاي سبز بر روي بدن ما مي‌گذارد اثراتي مربوط به مشكلات رواني است. استفاده زياد از چاي سبز براي مثال پنج ليوان در طول روز مي‌تواند باعث تغييراتي در رفتار شما شود. در مواردي مشاهده شده است كه افراد دچار استرس‌هاي شديد و يا خشونت بسيار زياد شده‌اند.

كافئين زياد:
چاي سبز به ميزان زيادي كافئين ندارد اما اين امر نبايد دليلي باشد كه شما از اين چاي به ميزان زياد استفاده كنيد؛ چرا كه باعث مي‌شود ميزان كافئين در بدن شما بسيار بالا رود و همين امر مي‌تواند باعث ايجاد حالت‌هاي سرگيجه و بي‌تعادلي شود. اگر اين ميزان بيش از 14 گرم در هر كيلوگرم باشد مي‌تواند شما را بكشد.

مضرات دیگر چای سبز:
خانم های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.
مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا جذب روی، آهن و کلسیم را کاهش می دهد.
زیاده روی در مصرف این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود

مصرف بیش از حد کافئین که در چای سبز و بعضی از عصاره های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بیخوابی و بیقراری می شود. افرادی که دارای بیماری فشار چشم هستند نباید استفاده کنند و افرادی که میگرن دارند میزان مصرف کمی باید داشته باشند.

عوارض چای سبز برای دستگاه گوارش
برخی مواقع ديده شده‌است كه خوردن چای سبز باعث ايجاد اختلالاتی در سيستم گوارشی می‌شود. در اين موارد بيماران دچار دل‌دردهای شديد و گاهی نيز دچار يبوست و يا اسهال می‌شوند. همچنين چای سبز باعث می‌شود تا دستگاه گوارش نتواند به ميزان لازم آهن جذب كند و اين خود باعث بروز بيماری‌های متعددی می‌شود.

مشکلات مربوط به معده در افرادی که با معده خالی چای سبز مصرف می کنند، بسیار شایع است. بنابراین اگر با این نوع مشکلات مواجه شدید، بهتر است به چای، شیر و شکر اضافه کنید زیرا چای سبز کاهنده فشار خون و پایین آورنده قند خون است.
زیاد خوردن چای خطر ناراحتی‌های گوارشی از جمله مبتلا شدن به زخم معده و اثنی عشر را در افراد مستعد بیشتر می‌کند.
از عوارض چای سبز در صورت زیاده روی در مصرف این چای، می‌توان به دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست اشاره کرد.

چای سبز ممکن است یک راه طبیعی برای دفع کردن سرطان باشد، اما مصرف آن در مقادیر بالا می‌تواند به کبد شما آسیب برساند. مطالعات جدید دانشمندان نشان می‌دهد چای سبز در مقادیر بالا می‌تواند باعث آسیب به کبد شود. اما مطالعات نشان داده‌است که نوشیدن روزانه 2 تا 3 فنجان چای سبز برای کبد بسیار مفید است، زیرا چای سبز حاوی کاتشین، نوعی آنتی‌اکسیدان گیاهی است که از انباشته شدن چربی در کبد پیشگیری می‌کند و عملکرد مناسب کبد را ارتقا می‌دهد. این نوشیدنی قوی گیاهی همچنین از کبد در برابر سمومی که ممکن است در کبد جمع شوند و منجر به آسیب آن گردند، محافظت می‌کند.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چای سبز
نظرات بینندگان:

>>>   چي حال است بابا خي بهتر است كه آب جوش بخوريم هاهاهاها

>>>   آنچه مضر نیست آب است.
و آنچه باعث میشود چای زیاد بخوریم یا سگرت بکشیم یا باقی اعتیاد ها همانا پر کردن اوقات و فرار از محاسبه با خود است.
آدم مصروف کمتر وابسته یا معتاد است.

>>>   برو! من خودم و خویشاوندان و دوستان و هم منطقی ها از صبح تا شب چاس سبز مصرف میکنند والله که چیزی که در بالا ذکر شده دیده باشیم هنوز هم 50 بالا هستم. چند نفری را میشناسم که از 100 سن شان بالا رفته و چای سبز در بهلو شان مانده گی است و هیچ شکایت از گوارش, کبد....وغیره نمیکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است