لحظاتی در پنجشیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 99997 منبع: پرینت

پنجشیر با دوستان مبارز مدنی که برای جامعه عادلانه مبارزه می کنند به پنجشیر رفتیم. دو بار به خاطر غم شریکی و دیدن خاطر غم شریکی و دیدن مصیبت که از برف کوچ در زمستان اتفاق افتاده بود با همین دوستان رفتیم و یک بار هم برای اشتراک و دیدن پروسه انتخاب سکرتر جامعه مدنی پنجشیر رفتیم.

این بار آقای سمندر برای پنجاه فامیل آسیب دیده برفکوج در دره عبدالله خیل مواد غذایی توزیع می کرد که البته تصیمم توزیع ان در همان وقت بود ولی گرفتاری های پی هم از دادخواهی فرخنده تا گروگانان زابل و غیره اتفاق افتاد ایشان فرصت این کا را نیافتند تا اینکه فرصت دیروز فراهم شد تا ایشان را همرای کنیم تا مواد غذایی را به خانواده های آسیب دیده توزیع کند . شب را در خانه مجیب با مهمان وازی محبت امیز شان سپری کردیم ضمن توزیع مواد غذایی لحظه را هم به کنار دریا هم نشستیم توصیف طبعیت و عدم توانایی مدیریت اب و شفاخانه روانی وراجع به ساختن تفریح گاه بحث و تبادل نظر کردیم و بعضی از دوستان در کنار آب با یوگا تصفیه درونی کردند.

پنجشیر دره زیبا و کوهستانی است که آب فراوان دارد ولی زمین ندارد. مردم پنجشیر جهاد و مقاومت را از افتخارات خود می دانند و شاید بشترین مقام های عالی رتبه دولتی از پنجشیر باشند در هر دقیقه می دیدیم که یک موتر لندکروز وانواع موترهای قیمتیی از سرک عبور می کند خانه های مجلل هم در پنجشیر جلوه نمایی می کند که ویلای یک مقام دولتی است و کلبه های خامه و عادی هم در پنجشیر بسیار است ولی بازار های بزرگ در پنجشیر معلوم نمی شود. مردم پنجشیر بیشتر در کابل زندگی می کنند به شغل های تجارت جواهرات و ترانسپورت مسافر بری و کارمندان امنیتی و هم شغل های ساده مصروفیت دارند.

پنجشیری های رتبه بالا کارهای خدماتی کافی را در پنجشیر انجام داده اند چناچه در حادثه طبیعی برفکوچ جنرال بسم الله در ساحه برف پاکی همشه حضور داشت و تمامی مقام های پنجشیری پیوسته از ساحه دیدن می کردند. برنامه های همبستگی ملی و سرک سازی روستایی و آبیاری به شکل وسیع در پنجشیر تطبق شده است. پنجشیر استدیوم بزرگ ورزشی هم دارد که شاید از ان بسیار کم کار گرفته شود. تعمیرات ریاست های مختلف درمرکز ولایت که در جای کم وسعت بنا یافته پنجشیر را یک ولایت آباد معرفی می کند شفاخانه مجهز ایمرجنسی این ولایت به کمک ایتالیا هم از داشته های قابل ارزش این ولایت است.

می گویند: اکثریت کارمندان اداره هابی دولتی و کارمندان امیتی از خود پنجشیر هستند که نشان دهنده داشتن کادرهای کافی دولتی در این ولایت است.


یونس اختر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آغای یونس اختر
در پنچشیر هیچ کار بنیاد برای شغل مردم که یک لقمه نان حلال به آبله کف دیست بدست آید ازطرف دولت صورت نگرفته است دلیل آن این است که در راسی ولایت افراد نا لایق بسواد کم تحصیل از طرف افراد جهادی در طی این چهارد سال مفرفی می شود . در حا لیکه پنچشیر صده ها کدر تحصیل کرد ه و ده ها کدر پالیسی ساز داکتر علوم در هم بخش ها دارد.
ان ج ن ر ن ظ ی ر ا ح م د

>>>   یونس ختر
در پنچشیر نام اش ولایت است 340 هزار اهالی دارد ولی یک کار خانه عادی برای کسب شغل کار ندارد. فقط بچه مسعود ، بجه فهیم ،به احمد ضیاء ، بچه بسم الله ، به عارف سروری به چه ملا صاحب حاجی تا ج الدین در موتر های لکس لندکروز خو د را به مردم بیچاره که اکثریت شان غریب به یک لقهم نا احتیاج هستند نشان می دهند.
ساکن پنچشیر عدالت خوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است