یک تن مواد مخدر، ده‌ها تن مواد منفجره می سازد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 99982 منبع: پرینت

وزیر مبارزه با مواد مخدر بخاطر ترتیب پلان مشترک روی چگونگی همکاری اداره عالی محیط زیست با رییس این اداره دیدار و گفتگو نمود.

این دیدار به اشتراک سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر، مصطفی ظاهر رییس اداره عالی محیط زیست، هارون الرشید شیرزاد معاون پلان و پالیسی و دیگر مسوولان وزارت مبارزه با مواد مخدر، در مقر وزارت مبارزه با مواد مخدر برگزار گردید.

خانم سلامت عظیمی موجودیت مواد مخدر را یک مشکل بزرگ در مقابل دولت افغانستان خواند و آن را نیازمند یک تلاش ملی و بین المللی دانست و گفت که بیشترین پولی که از مواد مخدر به دست می آید مصرف مخالفان می شود و یک تن مواد مخدر ده ها تن مواد انفجاری می تواند فراهم کند. عظیمی موجودیت معتادان را در سراسر افغانستان بخصوص در شهر کابل یک مشکل و خطر جدی به نظافت و صحت شهر و شهروندان خواند و از رییس اداره محیط زیست خواست تا با درک این وجیبه مشترک ملی و اسلامی بخاطر پاکی شهر و سلامت شهروندان و فراهم نمودن زمینه سلامتی معتادان با وزارت مبارزه با مواد مخدر همکاری نمایند.

معاو وزارت مبارزه با مواد مخدر می گوید: حریق نمودن مواد مخدر ضبط شده سالانه چند بار در سراسر افغانستان یک مشکل جدی دیگر است که خطر آن مستقیم متوجه محیط زیست و سلامتی شهروندان است که ما پیشنهاد خود را در رابطه به پروسس مواد بدست آمده به خاطر ساختن 9 قلم دوایی که زمینه دسترسی تقریبن 80 درصد مردم جهان به آن بسیار محدود است، نمودیم و در صورت رد شدن این طرح از سوی دولت و جامعه جهانی ما خواهان یک پروسه مصون حریق مواد مخدر بدست آمده به همکاری اداره محیط زیست هستیم.

شیرزاد علاوه نمودند در بیشترین ولایات افغانستان آزمایشگاه های پروسس مواد مخدر است که زهر ناشی از استفاده مواد کیمیاوی در پروسس مواد مخدر به محیط زیست و در نتیجه صحت هموطنان ما خیلی مضر است که ما خواهان یک تصمیم مشترک با شما در این زمینه هم هستیم.

رییس اداره عالی محیط زیست هم مواد مخدر را یک مشکل جدی امنیتی خواند و موجودیت معتادان را در شهر یک مشکل عمده بخاطر خراب ساختن محیط زیست خواند و گفت: ما برنامه آگاهی عامه خیلی کلان داریم که می شود در کنار محیط زیست مبارزه با مواد مخدر هم گنجانده شود و هم در برنامه کاریابی محیط زیستی می شود کاریابی معتادان را هم بگنجانیم و دولت از نیروی اینها در ساختن پروژه‌های دولتی با فراهم ساختن جا و نان در مقابل پول استفاده و معتادان هم با کار اعتماد به نفس و سلامتی خود را بدست آورند.

همچنان ایشان گفتند: قانونی شدن پروسس مواد مخدر دستگیر شده توسط ارگان های تنفیذ قانون بخاطرساخت دوا اگر قبول نشود می شود زباله سوزها را بخاطر این کار فراهم کنیم و هم وزارت مبارزه با مواد مخدر باید در کمیسیون عالی محیط زیست عضویت پیدا کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خانم سلامت عظیمی!
من برای خودت یک پیشنهاد میکنم.
در تفاهم با وزارت صحت عامه و وزارت زراعت، یک دو میلیون جریب زمین دولتی( اگر دولت زمین داشته باشد و قبلاً همه زمین ها چور و چپاول نشده باشد)، را ، غرض تولید ادویه. کوکنار کشت کنید. در رقابت بازرار آزاد دهقنانان کشت کننده کوکنار را شکست بدهید و تجارت مواد مخدره را خودتان به دست بگیرید.
هرکس که علیه شما دعوی کرد، چه خارجی و چه داخلی باشد، برایش بگویید که ما کوکنار را بخاطر تولید( آسپرین بایر) کشت میکنیم، نه بخاطر تولید هیرویین.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است