دیدار رییس UNODC با وزیر مبارزه با مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۴/۵/۱۰ کد خبر: 99965 منبع: پرینت

وزیر مبارزه با مواد مخدر روی کارهای مشترک این وزارت با رییس اداره مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل (UNODC) گفتگو کرد.

در این دیدار روی دو موضوع عمده پایین آمدن سطح کشت مواد مخدر و برنامه بسیچ ملی مبارزه با مواد مخدر بحث صورت گرفت. اندری اوتسیان رییس اداره مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل گفتند که نظر به نتایج سروی های به دست آمده در ولایت های هرات، هلمند و دایکندی و دیگر ولایت ها که سروی در آن جریان دارد سطح کشت مواد مخدر پایین آمده که این یک دستاورد خوب برای ما و شما و یک دلیل قوی بخاطر جلب کمک های جامعه جهانی و دونرهای کمک کننده در راستای مبارزه با مواد مخدر است.

اوتسیان می گوید که متاسفانه ولایت بلخ از حالت صفری خارج شده و سطح کشت در ولایت های شمالی بخاطر مشکلات امنیتی بالا رفته است. ایشان همچنان گفتند که عنقریب مشترکان آمار سطح کشت در برخی ولایت ها را اعلام کرده اند و متباقی تمام آن را در آخر سروی به سمع مردم افغانستان و جامعه جهانی خواهیم رساند.

اندری در مورد برنامه بسیج ملی صحبت نمود و گفت که شامل سه مرحله می شود اول اینکه ما می خواهیم یک کنفرانس آگاهی دهی به اشتراک محصلان دانشگاه ها به دعوت اعضای کابینه داشته باشیم که تمرکز بیشتر بالای جوانان است، دوم برنامه های آگاهی دهی به سطح زون‌ها که دفترهای ما در آنجا موجود است، گرفته شده و در مرحله سوم و آخری یک کنفرانس بزرگ در خیمه مجلس بزرگان به اشتراک رییس جمهور بخاطر جمع بندی نتایج و دستاوردها دو برنامه گذشته ما خواهیم داشت.

وزیر مبارزه با مواد مخدر استقبال کرد و خواهان زودتر عملی شدن این برنامه ها و همچنان جابجایی برخی این برنامه ها بنا به خواست رییس جمهور بخاطر یک بسیج ملی مبارزه با مواد مخدر شدند و همچنان خواهان فراهم ساختن ملاقات رهبری وزارت با خانواده ملل متحد (تمام بخش های ملل متحد) بخاطر گنجاندن مبارزه با مواد مخدر در برنامه هایشان شدند.

اوتسیان در ادامه سخنان وزیر مبارزه با مواد مخدر گفتند که زمینه ملاقات شما با خانواده ملل متحد فراهم شده و ما برای وزارت مبارزه با مواد مخدر شش مشاور استخدام نموده و اینترنت ولایت ها را هم فعال می سازیم.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است