عین و غین را از خواب غفلت بیدار کنید!
در برنامه ریزی جدید غرب برای آینده کشور ما، با تغییر مهره های بازی از این پس افراد و عناصر وفادار به طالبان زیر پرچم داعش به فعالیت‌های تروریستی و تحرکات تخریبی خود در افغانستان ادامه می دهند و عناصر بی خطر و تاریخ مصرف گذشته ی طالبان با دولتمردان کابل پای میز مذاکره نشسته و به روند صلح کشور می پیوندند! 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۴/۵/۷ کد خبر: 99830 منبع: پرینت

تکفیری ها، ممکن است اسامی و روش ها و حتی تعدادشان تفاوت داشته باشد اما اهداف شان یکی است و آن چیزی نیست جز خون ریزی و گسترش هرج و مرج و استفاده از همه نوع خشونت برای اینکه به اطرافیان و همه جهان اثبات کنند که تا کجا می توانند جنایت کرده و در دل مردم ترس و رعب ایجاد کنند.

این توصیف ساده تعدادی از گروه های افراطی و تروریستی است که طی سالها گذشته با عناوینی چون القاعده یا داعش یا طالبان خودنمایی کرده اند که آخرین آنها یعنی داعش روی همه ی همفکرانش را سیاه کرده و اکنون بعد از تصرفاتش در سوریه و عراق، متوجه منطقه خراسان (بخش هایی از افغانستان، پاکستان، ایران و منطقه سین کیانگ با اکثریت مسلمان در شمال غرب چین) شده است.

شاید تا چندی قبل این توجه داعش به خراسان در حد شعار و تبلیغات بود، اما اکنون مدتی است که تعدادی از رهبران طالبان وفاداری خود را نسبت به داعش ابراز کرده اند و سران شبه نظامیان مستقر در افغانستان و پاکستان توانسته اند با جذب عناصری از طالبان و ملحق کردن شان به داعش میزان تاثیرگذاری خود را بر این حرکت نشان دهد.

اکنون این نگرانی وجود دارد که طالبانی که از ملاعمر ناامید شده اند و در بین شان یک رهبری قدرتمند که بتواند با نفوذ خود آنها را با هم متحد کند به چشم نمی خورد، به این گروه بپیوندند به ویژه اینکه برخی خبرها نشان می دهد که وابستگان به داعش در افغانستان در صدد تاسیس هسته جدیدی در همکاری و همراهی با تشکیلات داعش در خاک کشور ما به ویژه ولایات هم مرز با پاکستان است و توانسته از شکاف های موجود در بین طالبان استفاده کرده و فرماندهان طالبان را با خود همراه سازد.

داعش تاکنون ثابت کرده قدرت جذب تعداد زیادی از افراد با نژادهای گوناگون را دارد. از آن گذشته، این احتمال چندان بعید نیست که عناصر خشمگین طالبان در داعش برای خود مامنی یافته و بخصوص به دلیل در آمدهای داعش بخواهند جذب این گروه شوند.

حقیقت امر این است که در برنامه ریزی جدید غرب برای آینده کشور ما، با تغییر مهره های بازی از این پس افراد و عناصر وفادار به طالبان زیر پرچم داعش به فعالیت‌های تروریستی و تحرکات تخریبی خود در افغانستان ادامه می دهند و عناصر بی خطر و تاریخ مصرف گذشته ی طالبان با دولتمردان کابل پای میز مذاکره نشسته و به روند صلح کشور می پیوندند!

به بیان دیگر در ازای چند طالب مسلحی که سلاح های خود را به دولت تحویل می دهند، از این به بعد غربیها از داعش به عنوان حربه و ابزار فشار علیه دولت افغانستان استفاده می کنند. اینکه به دستور غربیها درگیری های مسلحانه بین طالبان و داعش صورت می گیرد، در واقع به طالبان این فرصت را می دهد تا عده ای از آنها در قالب روند صلح به دولت نفوذ کرده و بعد از مدتی بدنه اصلی و بخش وسیعی از طالبان زیر نام داعش، همچنان بازار ناامنی در افغانستان را گرم و فعال نگه دارند تا آمریکا و متحدانشان به حضور نظامی خود در کشور ما همچنان ادامه دهند.

گرچه راهبرد دراز مدت آمريكا در منطقه مشخص نيست، اما آنچه مسلم است اينكه آمريكا بهترين ابزار اجراي سياست هاي خاورميانه اي خود را در پرورش گروه هاي تروريستي و تكفيري مي بيند، از اين رو حتي افكار عمومي دنيا نيز بازي سياسي اين كشور در تشكيل ایتلاف ضد داعش يا وانمود كردن به تلاش براي ريشه كن كردن گروه هاي تروريستي را باور نمي كنند.

اما آنچه لازم به تذکر جدی دارد غفلت و خواب زدگی عالیجنابان داکتر اشرف غنی و داکتر عبدالله است که آن قدر سرگرم قدرت و حکومتداری خود هستند که نمی خواهند حتی در این رابطه اظهار نظر کنند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در یک مجموعه کسی سئوال نمود هر که از زن خود نمی ترسد دستش را بالا کند همه دست های خود را بلند نمودند تنها یک نفر دستش را بالا نکرد همه خرسند گردیدند نزد اورفتند واز او استقبال کردند وافرین نثار نمودند وپرسیدند شما چطور از زن خود نمی ترسید افرین برشما که دست خود را بلند نکردید و... مرد جواب داد نخیر من بیشتر از همه میترسم حتی بدون اجازه ای انها نمی توانم دست خود را بلند نمایم
حال این عین وغین وکاف{اقای کرزی }همه بدون اجازه ای خارجی ها از خواب غفلت بیدار شده نمیتوانند اینها اصلا خواب نیستند برایشان گفته شده که شما خودرا به خواب بزنید کسیکه خواب است میشود بیدارش کرد اما کسی که خودرا به خواب زده چگونه بیدارش مینمای ؟انها هم مانند من وتو بی اراده وناچار اندبدتر از ما وشما زیرا ما ظاهرادربند وزنجیر نیستیم انهاسخت اسر ودربند اند هرچه از بالا حکم میشود فقط ازان پابندی مینمایند روند امور دنیا داری چنین شده عین وغین کمی بهتر اند که به ازادی واستقلال تظاهر نمی نمایند وان دیگری چنین اعلام مینماید که گویا از هلیکوبتر اباتشی پایان نشده واز راه مبارزه وجنگ به قدرت رسیده باشد
لالی از ننگرهار

>>>   اینها اگر خواب بودند تا حالا بیدار میشدند .لی اینها خودرا بخواب زدند پس منتظر بیداری اینها نباش
اینها از گذشته درس نگرفتند ومنتظرند تا خودشان همه چیز را تجربه کنند .از قدیم گفته اند عاقلان بالای دیگران میبینند ولی اینها خودشان میخواهند ببینند
بینام از وردک

>>>   این دو خواب اندوه فکر پر کردن کیسه خود وطرفداران خود اند،این این دویعنی ع و ، غ عاشق ومعشوق اعمال خود اند، این هر دو به فریب آمده اندوبزور باید جواب برایشان داده شود.
عبدالله ریحان

>>>   این ها خواب نیستند خود را ذه خواب زده اند .

>>>   آقای عين وغين لطفا از خواب ناز بيدار شين آخه تا کی ما بايد اين همه بدبختی ها رو تحمل کنيم اگه واقعا نمیتونيد همنيت را برقرارکنيد پس بهتر است استفاه بدين غلام محمودی آمل

>>>   اين ها درخواب نيستن ، بيداراند وظيفه خودرا انجام ميدهند ، چون باآرايي من تو نيامدند همان كسي آورده درتطبيق پروگرام شان موفق هستند ، او - كي كارمن وتو بغيرتي مان است حكومت وحشت ملي دوام مي كند ، اگراينها نباشند باز عروس اصلي جناب كرزي درحال آمده باش است ، باز هم براي ملت همان 0*0= 0 بي غم باشيد ديگر وطن ازمانيست !
كابلي

>>>   {چا ماته وویل چه ملا صاحب مر شوی دی} من برایش گفتم غم مخور ملاصاحب اگر وفات کرده ملا کرزی وملا غنی صاحب هستند همه ای شان یک ملا اند تماما از یک مرکز هدایت ورهبری میشوند وحتی شک دارم که ملا عبدالله هم با انهایکی نباشدپس با مردن یک ملا هیچ تغییر درسیاست طالب نمی اید در اصل طالب مجموعه ای از خلقی های تنی واتفراد نزدیک به استخبارات خارجی اند که اسمشان را طالب گذاشته اند
سورنی چی

>>>   ع و غ خواب نیستند بلکه با آکاهی و در بیداری تمام متنی را که برای شان تدوین شده است قزائت میکنند. ایندو دلقک سیاسی وسیله ای در دست استخبارات خارجی اند که وظیفه دارند نقش خاصی را در پروژهء تجزیهء افغانستان بازی نمایند.
جهاندیده
کابل

>>>   بـــلا خــــفــــتــــه بـــهـــتـــر !

>>>   دواوی خواب را زیاد خوردن تادم مرگ بیدار نمیشوند. م ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است