قانونگزاران خود در بی قانونی
اعضای پارلمان نه تنها اقدامی برای برقرای قانون در کشور انجام ندادند بلکه خود در بی قانونی ها دست و پا می زدند. از موقعیتی که داشتند سوء استفاده های زیادی کردند و به کار مملکت و مردم نپرداختند 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۱    ۱۳۹۴/۵/۶ کد خبر: 99813 منبع: پرینت

نمایندگان مجلس به رخصتی های خود رفته اند. گزارش هایی وجود دارد که تعدادی از نمایندگان از این رخصتی استفاده کرده و به سفرهای خارجی رفته اند. اعضای مجلس نمایندگان می گویند که در این فصل کاری، پنجاه و شش مجلس برگزار شده، هشت قانون و موافقتنامه تصویب شده است و به جز نامزد وزیر دفاع به تمام وزیران رای اعتماد داده شده است. با همه این چیزها به نظر می رسد که مردم از کارکرد اعضای مجلس ناراضی بوده و بسیاری نمایندگان را متهم به کارهایی خلاف قانون کرده اند.

بشیر بیژن معاون نهاد خدمتگزاران کابل در برنامه «نگرش» گفت: برای مردم اثبات شد که نمایندگان دور شانزدهم نتوانستند انتظاراتی را که مردم داشتند برآورده کنند. نمایندگان کارهایی کردند که فقط بتوانند خواسته های خودشان را برآورده کنند. نه تنها برای مردم کاری انجام ندادند بلکه کاری کردند که در بدتر شدن وضعیت کشور نیز کمک کردند.

وی در خصوص کم کاری های اعضای پارلمان اظهار کرد: از پارلمان امسال انتظار می رفت که موضوع تذکره های الکترونیکی را نهایی بسازند و حکومت را مکلف به توزیع آن بسازند اما متاسفانه فرصت هایی که برای انجام این کار وجود داشت به هدر رفت. آنها نتوانستند مباحثات ملی را از جانب دولت به گونه ای مسوولانه دنبال کنند. نتوانستند حکومت را وادار کنند اصلاحات انتخابات را انجام دهد و انتخابات را برگزار کند. موضوع کابینه به درازا انجامید و هنوز هم سرنوشت وزارت دفاع نامعلوم است. موضوع صلح پیچیده تر شد و به هیچ نتیجه ای نرسید و اعضای پارلمان کاری برای روشن شدن آن نکردند و هیچ فشاری بر حکومت نیاوردند. جنگ کشور را فرا گرفت و حکومت و پارلمان فقط نظاره گر آن بودند.

بیژن اعضای پارلمان را خود، در بی قانونی ها شریک دانسته و افزود: اعضای پارلمان نه تنها اقدامی برای برقرای قانون در کشور انجام ندادند بلکه خود که قانونگزار هستند در بی قانونی ها دست و پا می زدند. از موقعیتی که داشتند سوء استفاده های زیادی کردند و به کار مملکت و مردم نپرداختند. پارلمان را میدانی دیدند که بتوانند در آن به خواسته های شخصی خود برسند. برخی اعضای پارلمان شانزدهم در طی دوره ای که گذشت رشوه های زیادی در موضوعات مختلف گرفتند. سفرهای شخصی زیادی در حین خدمتشان رفتند. از رخصتی های خود سوء استفاده کرده و به سفرهای خارجی رفتند. هر هفته در مجلس کرسی های خالی زیادی دیده می شد که نمایندگان آن حضور نداشتند. گرایش ها و قومیت گرایی های زیادی از سوی آنان مشاهده شد که موجب مشکلات فراوانی شد. جانب داری های بی مورد زیادی نیز از حکومت در پارلمان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این میان هم، برخی نمایندگان آنقدر قدرت داشتند که در پارلمان همه چیز را به دست گرفته و به فیصله های برخی دیگر که در جایگاه حق بودند هیچگونه اهمیت و ترتیب اثری ندادند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است