اولین گزارش کاری کمیسیون اصلاحات انتخاباتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۴    ۱۳۹۴/۵/۶ کد خبر: 99774 منبع: پرینت

کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی، گزارش سه روز نخست کار خود را به رییس اجرایی کشور ارایه کرد.

در این جلسه شاه سلطان عاکفی رییس کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی قبل از همه از سهولت ها و امکاناتی که در ریاست اجرایی برای پیشبرد کار این کمیسیون فراهم شده است ابراز تشکر و امتنان کرد و افزود که کمیسیون در سه روز اول کار اش دیدارهایی با نهادهای جامعه مدنی داشتند و پیشنهادهای مفید و موثری از آنان به دست آورده اند و همچنان با سرور دانش معاون دوم رییس جمهور نیز ملاقات کرده اند.

رییس کمیسیون اصلاحات انتخاباتی علاوه کرد که آنان همچنان موفق شده اند تا پلان کاری خود را با توافق تمام اعضای کمیسیون ترتیب و نظر به آن اولویت های کاری خود را مشخص کنند. او همچنان افزود که اعضای کمیسیون به اتفاق نظر تصمیم گرفته است که برای پیشبرد هر چه بهتر کارها در دو کمیته جداگانه کارهای خود را به پیش ببرند.

وی در همین حال علاوه نمود که قرار شده است اعضای کمیسیون غرض تسریع امور، در روزهای تعطیل، برنامه دیدارهای جداگانه با نهادهای جامعه مدنی و شخصیت ها و نهادهای مرتبط داخلی و خارجی داشته باشند و در عین حال افزون بر پایتخت به تمام ولایت های کشور سفر کرده و از نزدیک با مردم و نهادهای مدنی دیدار و گفتگو کنند.

داکتر عبدالله رییس اجرایی نیز ضمن امتنان از تلاش های کمیسیون در روزهای گذشته انجام داده علاوه کرد که با توجه با اولویت هایی که کمیسیون در نظر گرفته است مطابق توقع مردم عمل نموده است.

در همین حال رییس اجرایی کشور از کمیسیون خواست که برای بهبود کارها و به خصوص در قسمت قوانین با اعضای پارلمان هم دیدار و مشورت نمایند.

رییس اجرایی کشور پیشنهادهای نهادهای جامعه مدنی در سه روز گذشته به کمیسیون ویژه اصلاحات انتخاباتی را مهم دانسته و تاکید کرد که این دیدارها با نهادهای جامعه مدنی به ویژه اشخاص و نهادهای ملی و بین المللی که در راستای انتخابات کار کرده اند ادامه دهند. وی در همین حال اعلام نمود که کارکرد سه روزه کمیسیون با واکنش های مثبت در سطح ملی و بین المللی رو برو شده است.

وی از استقبال باراک اوباما رییس جمهور آمریکا از ایجاد این کمیسیون یاد نموده تاکید کرد که آقای اوباما ایجاد این کمیسیون را یکی از دستاورهای کلان حکومت وحدت ملی دانست و از آن استقبال و نموده است.

رییس اجرایی کشور از کمیسیون خواست تا در ختم هر ده روز گزارش کاری خود را ارایه نمایند تا در روشنی آن حکومت به مسایل مرتبط رسیدگی و همکاری های لازم را انجام دهد.

همچنان تدامیچی یاماموتو نماینده معاون سرمنشی ملل متحد در افغانستان که به عنوان عضو در این کمیسیون حضور دارد، کارکرد کمیسیون را عالی ارزیابی نمود و در ضمن وعده سپرد که در مسایل تکنیکی و لوژیستیکی از هیچگونه همکاری و مساعدت با کمیسیون دریغ نخواهند کرد.

وی همچنان تعهد نمود که برای موفقیت کمیسیون، حمایت و مشوره متخصصان خارجی را جلب خواهد نمود. این نشست با پیشنهاداتی که اعضای کمیسیون در مورد مسایل تکنیکی از حکومت داشتند به پایان رسید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خواهشات مردم از کمسیون اصلاحات انتخاباتی
۱. قانون جهت حاضری وکیلان پارلمان. وکیل غیر حاضر کسر معاش شود و اګر زیاد غیر حاضر شد از وکالت برطرف و شخصی که بعد از او رای ګرفته بود داخل پارلمان شود
۲. بمجردیکه وکیل پارلمان به رشوت ګیر امد محاکمه شود
۳. وکیل حق واسطه خویشان و دوستان خود را در ادارات دولتی ندارد ندارند
۴. استحضاع وزیر تحت شرایط معین باشد نه وقتیکه وکیلان دل شان رشوت می خواهد
۵. وکیلان وظیفه اخلاقی دارد تا در وقت رخصتی از مردم که ایشان را انتخاب کرده خبر بګیرد و احتیاجات شان را به پارلما ن ارایه کند
۶. قوانین خشونت علیه زنان را پاس کنند
۷. انتخابات وکیل که باید اقلا تا صنف دوازده خوانده باشد و حق ندارند جهت انتخاب خود مردم را به نان دعوت کنند و پول بدهند
۸. ګذشته پاک داشته باشند و جایدات های شان صبت شود
۹.پاسپورت سیاسی برای رخصتی شان به خارج داده نشود
۱۰. اګر پولیس و یا مردم را لت وکوب کردند محکمه شوند
۱۱. زورمندان و قاتلین و کسانی که زمین ها را غصب کردند و قاچاق شراب و ارد و نفت را کرده اند حق انتخاب را ندارند
۱۲. بعد از دو دوره وکالت حق کاندید را ندارند
۱۳. امتیازات بعد از دوره وکالت برای شان داده نشود
۱۴. موتر و بادیګارد برای شان داده نشود
۱۵. غیر معاش دیګر پول برای شان داده نشود
وکیل فکر نکند که بهتر از از دیګران است
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است