غم پشتون را چه کسی می خورد؟
اگر قرار است این گونه حرکت ها دوام پیدا کند پس باید حرکت ملی باشد و اگر این افراد غم قومیت های خود را بخورند پس پشتون که 14 سال ناآرام بوده است کجا شود. این میان پس غم پشتون را چه کسی می خورد؟ 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۴    ۱۳۹۴/۵/۵ کد خبر: 99737 منبع: پرینت

در پی افزایش ناامنی ها در حوزه شمال کشور در حدود یک ماه است که جنرال دوستم معاون اول رییس جمهور، تحت نظر اشرف غنی رییس جمهور کشور دست به تشکیل نیرویی با همکاری عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ و محمد محقق معاون دوم رییس اجرایی کشور به منظور پاکسازی صفحات شمال افغانستان شامل 6 ولایت از جمله فاریاب از وجود مخالفان زده است.

این اقدام جنرال دوستم از سویی مایه خرسندی مردمی که در مناطق ناامن قرار داشتند شد و از سویی مورد اعتراض برخی افراد صورت گرفت، چرا که آنان معتقد هستند این اقدام چیزی جز ملیشه سازی و ایجاد قوت های موازی نیست اما عده ای هم هستند که معتقدند این کار پشتیبانی از نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی است.

بر همین اساس حشمت غنی احمدزی تحلیل گر مسایل سیاسی در برنامه آماج نیز گفت: اگر جنرالان با تجربه ما که در هسته سیاسی قرار دارند برای دفاع از کشور به پا خیزند کار بدی نیست اما من با سبک اعلام های این افراد مشکل دارم. بدین صورت که جنرال دوستوم و سپس عطا محمد نور و محقق یکجا می شوند و متاسفانه این شکل محلی به خود می گیرد.

وی افزود: ناآرامی در 14 سال گذشته از قندهار تا کنر همواره بوده است اما کسی نبوده است که به فکر ما باشد.
آقای احمدزی گفت: اگر قرار است این گونه حرکت ها دوام پیدا کند پس باید حرکت ملی باشد و اگر این افراد غم قومیت های خود را بخورند پس پشتون که 14 سال ناآرام بوده است کجا شود. این میان پس غم پشتون را چه کسی می خورد؟

وی همچنین در مورد آغاز این عملیات ها نظر خود این گونه ابراز کرد که عملیات ها در فاریاب توسط جنرال دوستم، عطا محمد نور و محقق می تواند یک اقدام خوب و فراگیر باشد اما تنها به شرط آن که یک تشکیل افغانستانی باشد و ما اگر فردا در جایی دیگر به این نیروها نیاز داشتیم نگویند که ما وارد جنگ نمی شویم.

آقای احمدزی در مورد این که فرماندهان جنوب خود نخواستند که در طرح ارتش 25 هزاری شرکت نکنند نیز گفت: ما الان هم نمی خواهیم در این طرح حرکت کنیم. ما خود نیز می توانیم تعدادی افراد را تاظیم کنیم و مصارف و هزینه آنان را نیز تامین کنیم.

وی همچنین ادعا کرد که جنگ جنوب نیز به دلیل اینکه ما افغانستان شمول فکر می کردیم کسی تاکنون مدیریت نکرده است، زیرا اگر این را مطرح می کردیم تنها غم خود را می خوردیم.

وی همچنین در مورد این حرکت اظهار نظر کرد و گفت: اگر این حرکت افغانستان شمول باشد بسیار نیک است اما مشکل ما در جملاتی است که از جنرال و به خصوص آقای محقق شنیده می شود که می گوید: مرا سلاح بدهید تا من غم هزارگی خود را بخورم، در حالی که پشتون در 14 سال گذشته نقطه به نقطه کشته می شود و کسی در مراسم فاتحه وی هم سر نمی زند.

حشمت غنی احمدزی در رابطه به این که در نظام افرادی از قوم پشتون به خصوص شخص رییس جمهور حضور دارد گفت: ما از نگاه حکومتی سخن نمی گوییم، ما از چوکات ملی سخن می گوییم. چوکات این مملکت با این دید نگاه نمی شود که من بگویم من تنها غم پشتون خود را می خورم یا من تنها غم ازبک خود را می خورم.

این تحلیل گر سیاسی همچنین در مورد این که آقای دوستم با هر شهروندی که با مخالفان مبارزه کند دست دوستی می دهد و وی اولین کسی بوده است که آماده مبارزه با مخالفان در میدان جنگ هلمند و قندهار شده است، افزود: جنرال دوستم مساله اش فرق می کند چرا که وی آدم نظامی و دلسوزی است اما استاد محقق به کل سخنانش قومی است که برای وضعیت فعلی افغانستان خطرناک است.

وی ادعا کرد کسی که به حیث رهبر سیاسی می رود و این کار را می کند حق دارد اما زمانی که به چوکی دولتی می نشیند نمی تواند بگوید که فلانی به ما رای داده و فلانی قوم من است زیرا این خلاف قانون اساسی است.

احمدزی همچنین در پاسخ به این که رای مکلفیت ایجاد می کند یا خیر گفت: به حیث نماینده مجلس بله اما به حیث رییس جمهور و یا معاونان رییس جمهور و پست هایی که به کل مملکت مربوط می شود از نگاه قانون مدنی و قانون اساسی درست نیست و باید خدمتگزار کل مردم باشد.

بر باور وی اگر این حرکت را به گونه ای صورت می دادند که کل افغانستان را شامل می شد و ترتیب آن به گونه ای می بود که این کار در هر همه قسمت افغانستان صورت می گرفت بهتر بود.

وی بار دیگر در مورد اینکه آقای دوستم چندین بار اظهار کرد که من به هلمند و قندهار هم می روم گفت: من با دوستم مشکل ندارم، مشکل محقق است که می گوید: من ملیشه می سازم و از خود دفاع می کنم. این سخنان خطرناک است و سبب تقسیم شدن مملکت می شود.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در جواب باید گفت که غم پشتون هارا زعینم کشورباید خورد دست پشتونهارا به دست رهبران بهیشتی گذاشته ومتوسل میشود به خارجیها و ازبنا ی افغانستان مزدور خارج بوده ویک لحظه بفکروطن نبوده و نه است فقط و فقط حاکم باشد حتی به زیرپاقراردادن حتی وسیله قرار دادن دین اسلام
محمداز هرات

>>>   یاهمه اقوام زیریک پرچم برویدیاتجزیه کنیدودست ازکشت وکشتاربرداریدعیسی به دینش موسی به دینش به زورنمیشودکاری کردوچهل سال جنگ داخلی نتوانست هیچ قومی رابه هدفش برساندیاهمه متحدشویدیاتجزیه

>>>   اگر خودي پشتون هـا در جنگ ومزدوري پاكستان ووطن فروشي عادت كرده باشند اين گناه مردم و سران شمال نيست چه مرگ زده خودي تان را بايد خود تان از ناموس تان دفاع كنيد اين غني بي.... وداد دسته آش است كه ميخواهـد كه سمت شمال را از كوچي هـاي خود پر كند اي مردم با غيرت تاجيك ازبك هـزاره بيدار باشيد .
ع لندن

>>>   حشمت غنی احمدزی قوم کوچی ریس کوچی ها چطور بخودجردمیدهی که ازافغانستان شمول واتحاد حرف بزنی خودت پشت ماجراهی که دراین چندسال اتفاق افتاده تووامثالت سازمان دهی نکردی مردم هزاره بالای شما حمله نکرده شما انهارا ارام نمی گزارید .بخدا قسم کارد به استوغان رسیده رویاکاری بی عدالت بس کنید . الحق برادر

>>>   در جواب احمد زی،مشکل سخنان آقای محقق وقومش نیست،مشکل اشرف غنی وعبدلله هست که فقط از قوم خودشان دفاع میکنند ودولت وحدت پشتون وتاجیک هست واز هزاره وازبگ دولتی ها حمایت نمیکنند،بظور نمونه سی مسافر هزاره را از بین راه گروگان میگیرند نه والی زابل ،وزیر داخله،وزیر دفاع  ورئیس جمهور هیچ کدام شان صدایشان شنیده نشدند وچند نفر هزاره کشته شد کسی حتی محکوم هم نکرد وحتی ناموس مردم هراره را کروگان گرفتند اما هیچ احساسی از طرف دولت نشد ‏!أقای محقق چاره ای جز دفاع از مردمش را ندید،،اگر قوم پشتون کشته میشود متأسفانه توسط عده شرور وتروریست هستند که در بین شان جا دادند ودر هزاره جات کسی بر علیه دولت اسلحه نکرفته اند که کشته شوند.نادرشاه

>>>   ... در روی از تو ...دوصد سال است که دودمان مردم را ... مثل تو به باد دادند مشکل محقق است چون تمام مردم هزاره خلع سلاح شدند اگر سالهای اول بود همین گب ها را میزدی باز مردم همراه شما گب میزد ای....بر تو که هیج نمیفامی

>>>   به نفع ان مرجعی که بدستور انان انتحار انفجار بمب گذاری حریق مکاتب ومراکز صحی وسایر تاسیسات عام المنفعت ایجاد موانع در عرصه های مختلف را در کارنامه دارند یک بار مرور به تاریخ شود ازین قتل تشدد وحشت وافراط گری کی متضرر وکی نفع میبرد قضاوت با شماست..
کابلی

>>>   شما خیلی غم خود را خوردید. صدهامیلیون دالری که فاورق وردک به مکاتیب موهومی داد چه بود و صد ها میلیون دالری که هرساله کوچی های .... می گیرند چه است؟ صدها میلیون دالری که به بهانه نا امنی به ولایات جنوب غرق می شوند چه هستند.

>>>   غم پشتونه انگلیس، سازمان جاسوسی امریکا و اسرائیل. شما که را اسرائیلی ها گفتند از تیرو تبار ما هستید؛ چه غم دارید.

>>>   آقای احمد زی دیدگاه فاشیستی خود را شبیه آنچه تکرار می کند که یکسال و اندی قبل برادر کلانش گفته بود. (حضور زندانیان در زندان بگرام تنها از یک قوم دور از انصاف است)
اینبار هم احمدزی فراموش کرده که در جنوب و کلیه مناطق پشتون نشین دست اچانب و به خصوص پاکستان را شما خود در بی عزتی،چجاول و کشتار مردم تان دخیل ساخته اید که امروز آن را با استفاده از قدرت دولتی به شمال می برید. از اینرو ما که نه داعش هستیم و نه طالب مجبوریم آماده دفاع از خود باشیم تا آتش را که تو به جان خود افروختی ما را نسوزاند.

>>>   جناب حشمت! پشتون اگر کشته می شود به خاطر برادران ناراضی کرزی و مخالفان سیاسی اشرف غنی است. به خاطر این کشته می شوند؛ چون به قول بعضی از نیروهای ارتش ملی، تفنگ های ما به سمت برادران ما شلیک نمی کند. اما اگر مخالفین از اقوام دیگر می بودند همه ی پشتونها قیام می کردند.
شما ظاهرا خود را به بی خبری زده اید؛ نیروی ملی به دستور اشرف غنی مجاز نیستند جنگ کنند. مجاز نیستند از سلاح سنگین استفاده کنند. زندانی ها و سردسته های طالبان را باربار از زندان رها کرده اند. این قیاس شما مع الفارق است. هم مخالفان از قوم پشتون است، هم اختیار مطلق دولت دست پشتون هاست. به نظر خود شما تا به کی این بی گناه کشی، تخریب جاهای آباد کشور، نا امنی و در بدری و بازی موش و گربه ای ادامه داشته باشد؟ نه دولت اراده جنگ دارد و نه طالبان اراده صلح. دستان بقیه اقوام را از پشت بسته اید. دولت مردان پشتون با قدرتمندی تمام از پشتونها حمایت می کند، اما سایر اگر داد از عدالت و دفاع از خود و ناموس و حقوق خود زدند، متهم به قوم گرایی می شوند، متهم به اختلاف افگنی می شوند.
فکر می کنید تا کی سایر اقوام منتظر بمانند تا قوم پشتون یکدست به دولت بپیوندند. خیلی خود را به.... نزنید.
زلمی از بدخشان

>>>   غم پشتونهارا بیشتر از سی سال است که پاکستان خورده واکنون هم این کشور غمخوار وغم شریک این این کار را انجام میدهد .
ع -ب-کابل

>>>   محقق میخواهد که افغانستان تجزیه شود اما این ارمان خود را به گور ببرد چون ملت غیور افغانستان این پرست را برای این افراد نخواهد داد که این کار را کند هنوز هم افغانهااینقدر بی همیت نیستند .که محقق به این ارمان شوم خود برسد .
ملاخیل

>>>   باداران خود را بگویئد تا غم تان را بخورد دوستم عطا ومحقق که به مردم خود باور وعقیده دارند غم انها را میخورند. شما پشتون ها که به بیگانه گان ایمان دارید بیایندوغم تان را بخورند تا دیگر کشته نشوید باوجودی که شما پشتون ها خود را میکشید افراد بیگناه دیگر اقوام را نیز به شهادت میرسانید.
با احترام حقگو کابل

>>>   اقای احمدزی کاملا درست فرموده همه حرفهای شان افغانستان شمول بوده است .
ولی یک حرف باید درنظرداشته باشیم که درطول ۱۴سال ګذشته تنها پشتونها بوده که سینه خوده سپرد نموده همراه کشورهای ابرقدرت خوده میزند والی همین لحظه میجنګد ولی درشمال کشورکه تقریبا دوهفته نشده جنګ شروع شد نصف مردم ونصف نیروهای امنتی شان به طالبان تسلیم شده که این امرکاملا بیغیرتی ،خیانت به وطن واطلاق به بی وجدان بودن شان رامیکند پس ما میتوانیم بګویم که افغانستان ازپشتونها، بوده ،هست ومیباشد اګردیګرکسی دعوی وغورلاف افغان بودن میزند اشتباه میکند.
من حیران ماندم که درشمال کشوربه صدها نفرازسربازان نیروهای امنیتی به دشمن میپوندد ولی ازشما مردم قهرامانان ،مارشالان ،جنرالان تان چه شده
(بهرام قل)

>>>   غمد پشتون ها اشرف غنی و کرزی ، علومی استانکزی، فاروق وردک و.... می خورند. پشتونها که حامی طالبان هستند نیازی به غمخوری ندارند. طالبان و آمریکا و عربستان غمخور آنان هستند. غمخورهای بالا تر از آنان چه کسی دیده است؟ همین پشتونها شمال را هم نا آرام کردند خوب پشتونها دست از کشتن و ناامنی بکشند دیگر نیازی نیست که در شمال غمخورانی برای دفاع از مردم با هم متحد نشوند.

>>>   من به قوم غیور و با دیانت پشتون ها سخت احترام دارم ولی آنقدر میدانم که پشتون ها بعد از تغییر نام خراسان به افغانستان امروز دولتمدارانش به یک حاکمیت مطلق و ... تبدیل شدند که این حرکت های قلدری باعث عقبمانده گی افغانستان شده در سطح دنیا .
اکنون تحولات سیاسی چند ده در افغانستان اقوام غیر پشتون به پخته گی سیاسی رسیده اند و نسبت به فرزندان برادران پشتون فرزندان اقوام غیر پشتون بیشتر در داخل کشور باسواد شده اند و مناطق دوطرف خط دیورند مردمان شان در یک تاریک به سر می برند واز سوی دیگر جوانان و حتی روشنفکران پشتون تمایل به قبیله گرای و روحیه صد در صد طالبانی هستند و از طرف دیگر ملیشه سازی برادران پشتون سر اانجام تمایل شان به مخالفین دولت همکار می شوند ولی من مخالف ملیشه سازی اقوام غیر پشتون هم میباشم ولی در صورت ضروت ملیشه های غیر پشتون تمایل شان از گذشته تا الحال به دولت می باشند . شما ببینید که سربازان مناطق جنوب 80% شان فرزندان اقوام غیر پشتون هستند که در میدان های نبرد کشته و شهید می شوند ولی سران پشتون طرفدار آمریت و ریاست میباشند که تحولات آخیر مشت های سران پشتون بازشده که دلایل گفتار آقای حشمت غنی احمد زی دال برین است که غم پشتون ها را کی می خورد و باید حل عدالاه مسایل ملی صادقانه در افغانستان حل شود و من طرفداری ستمگرشدن اقوام غیر پشتون هم نمی باشم و زنده حق هر شهروند افغانستانی است که زنده گی و آرام وبرادروار باهم بود و باش صورت گیرد . وسلام
( زره )

>>>   نظرمااستنادبه اسلام است که همه مامسلمان هستیم ونسخه دواپیش اوست که نه تنهاتمام اعضای وطن بلکه تمام مسلمین رابه اتفاق ودوری ازتفرقه وقمیت گرایی خوانده وبرادرخوانده وگفته اگردوبرادرجنگیدنداول اصلاح کنیدو فردمتجاوز رانکوهش کن واگربازهم تعدی نمودندفردمتجاوز رابرخوردجدی نما.نه براساس قومیت ونژادوزبان بلکه براساس جرمش .
درست است یک قوم خاص عامل اصلی ناامنیهاست لیکن افرادنیک همه جاهستندوخون باخون شسته نمی شود وتمسک به قانون باید نمود.
شیواکاندیداحتمالی بلخ

>>>   پـــــــــــــــــــــرویـــــــــــز مشــرف بهتکرار گفته است که مارا غم پشتون های افغانستان کشته است !

>>>   آقاي صالح ! كدام ملت ، كدام مشتركات ؟ خودفروشي هم حدي دارد . قومت درجه دوم ، زبانت دوم ، حق تكلم به واژه گان زبانت را نداري ، آمدي از ملت و كشور حرف ميزني . خوب ميداني كه مشكل در كجا است ، اما از نابودي فاشيزم و ستم قومي مايوس شدي و راه ترقي و پيشرفتت را در پذيرش و نوكري فاشيزم ميبيني ، تا شايد وزارتي و در صورت امكان معاونيت رياست جمهوري را بدست آوري. ريس جمهور شدن در خيالت نميگنجد تا مبادا از خط قرمز برادران بزرگتر عبور كني . تا به كي ذلت. مرا مرگ بهتر از آن زنده گي --- كه سالار باشم كنم بنده گي .

>>>   فقط یک کلام خواهم گفت که ان را از استادی یاد گرفتم که بسیار جمله زیبایی است. و در جواب همه می گویم افکارت را برای خودت نگهدار و انسانیتت را به همه نشان ده.
حبیب الله یوسفزی

>>>   آقای احمد زی پشتونها باجنگ... بیگانها عادت دارد عمی شماره بادارای خاریجیتان خورده این همه اتتهاریها ازکدام مردم است یک روز شنیدیکه یک تاجک یا هزاره یا ازبک بخاطر منافع بیگانه خوده ا نتها ر کده باشه پس معلومه شماه غمی تانه به....خوردین وجاریجیهاهم به کشور ما...خوب میپالند که ازشماه بهتر نیافتن

>>>   برادر محترم پشتون خو خود درطول تاریخ کشور ما غم آفرین به کشور ودیگر ملیت ها هستند خود باید اصلاح شوند

>>>   دردم از خدا گله ام از همسایه اقای حشمت احمدزی طالبان از قوم وزبان خودشما است نه ازاقوام دیگر اگر جنوب ویا شمال را نا ارام ساخته برادران شما است که زیر یوغ ای اس ای بنام طالب دهشت افگنی میکند از زمان سلطنت نادر غدار تا حکومت خلق ودرچم همیشه مردم جنوب افسر بودند ولی یک نفر را به حیث سرباز شامل خدمت عسکری نکردند مردم جنوب کشور ما به اصطلاح تیار خور شده اند و همیشه امنیت شان از جانب دیکر ران تامین گردیده ای کاش که این فکر واندیشه از جانب مردمان جنوب بر ضد طالبان خدا ناترس وغلامان اجنبی بوجود میامد وعلیه انها قیام مردمی صورت میگرفت ورهبران شان بعوض همفکری با طالب در فکر امنیت منطقه ومحل شان میگردیدند واکنون که اقای حشمت احمدزی با رشک از اتحاد از سترجنرال عطامحمد نور والی ولایت بلخ وریس اجرایی جمعیت اسلامی وستر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری رهبر جنبش اسلامی واقای محقق معاون دوم ریاست اجرایی ورهبر حزب وحدت اسلامی به مبارزه با طالبان دشمنان خاک ومردم متحد گردیده اند با دوهدف این مبارزه قوی ومردمی را نقد میکند اول اینکه میدانند طالبان خود فروخته شده در مقابل این توده عظیم مردمی زانو خم میکند وتاب مقاومت را ندارد ودوم اینکه اقای احمد زی که سال ها در خارج بوددر فکر وطن ومردمش نبود وحالا که به مقاصد خودش بوطن امده می خواهد خود را رهبر وکلان قوم پشتون جلوه دهدو در انتخابات بعدی ریاست جمهوری بازهم شرکت کند و اگر بتواند با این دلقک بازی فریبکارانه رای مردم پشتون را بدست اورد تا مانند دورقبلی بدون رای نمانده باشد بگفته مردم دیوانه در کار خود هوشیار است .

>>>   به جناب آقای احمد زیی و تمام برادران که در این صفحه مطلب نوشته اند سلام عرض می کنم.
بعد راجع به دغدغه احمد زیی وسادر سخن های که نوشته شده است عرض می کنم؛ که متساسفانه دیدها در افغانستان معکوس است؛ ادم های احول یکی را دو تا می بینند ولی آدم های امروز ما سرچپه می بینند مثلا شما مشکلات مردم هزاره را در راههای کشور که هر روز به جرم شیعه بودن یا هزاره بودن از موتر ها پائئین می کنید حتی می کشید این را نمی بینید ونه می فهمید اما وقتی آنها یک حرکتی برای دفاع خد انجام دادن فوراً متوجه می شوید و آنرا قوم گرایی می نامید؛ اگر اینکار قوم گرایی است راهگیری ، قتل وغارت که پشتون ها انجام می دهند اسم کار آنها چیست؟ نکند راهگیری، قتل وغارت مسلمانان را سنت رسول الله «ص» بدانید . در حالی که این سنت رسول نیست سنت جنایت کاران تاریخ است وشما سرچپه می بینید؛ فعلا افانستان از دست پشتون نه تنها نا آرام بلکه خراب است، نا امن است، عقب افتاده است، تمام ثروت ملی غارت می شود، سازش کرزی واشرف غنی با طالب قوم پرستی نیست ؟ سازش با دشمنان آب ، خاک، آبادی ، مال، جان وناموس مردم افغانستان؛ هر روز چشتون ها دست از خیانت بردارند افغانستان آرام است. والسلام حمید سامانی.

>>>   چرا تشویش داری، غم پشتونها را.... میخورد.

>>>   مگه ميشه هر کس طرف قوميت خود را بگيرد پس غم تاجيک را کی بخورد اگه واقعا ميخواهيم وارد حمل بشيم هم از ازبک هزاره تاجيک پشتون همه نقات افغانستان حدف قرار بديم تا از دست اين طالبان خون خوار نجات پيدا کنيم
غلام محمودی هرات آمل

>>>   باید هرکس مواظب جان خود باشد ما از جنرال صاحب دوستم جنرال صاحب عطامحمدنور ومحمدمحقق حمایت می نمایم این ها مجاهدین واقعی هستند در فکر مردم هسنتدونه در فکر چوکی .
اگر این ها دست به این کار نه می زدند دولت افغانستان از این کار عاجز است.
ما مجاهد حقیم قدرت خداباماست.
هر کجا که رو آوریم دست کبریا با ماست.
رامین{نصرت}کوهستان کاپیسا

>>>   اما این پشتون هااند که شما یان را غلامی همیشه نجات دادند.

>>>   شما ملیارد ها دالر را چور کردید غم خود را میخورید که هیچ غم .... خودرا هم خوردید.
استاد محقق حق ندارد در باره سربازان شهید ویا خاهران و برادرن مسافر خود که بدون هیج گناهی اسیر تروریستان شده اخطار دهد. بگفته اشمت از مظلومیت مردم دفاع نکنید که تروریستان و حامیانش در ارگ ناراحت میشود. استاد محقق و ضیفه دارد که از مردم مظلوم کشور خود دفاع کند.

>>>   درود برمحقق که از مردم مظلوم هزاره حمایت می کند وبعد(غم پشتون هارو باید طالبان بخورد مگه طالبان برادران شما نیستند این وسط اقوام غیر پشتون صرفا مظلوم هستند که هرروز از طرف تروریستان که همان برادران شما هستند مورد حمله انتحاری وانفجارقرار می گیرندوقتی سربازان مظلوم وطن کشته می شوند شما کجا هستید چرااون موقع غم پشتون هارو نمی گی چرا چون همون برادراتون هرروز مردم مظلوم وبی پناه افغانستان رابه خاک وخون می کشندهمونا هستند که از خانه هایشان به طرف سربازان این مملکت شلیک می کنند شما نیاز به غم خوردن ندارید برای اینکه هرچی این ملت می کشه از دست امثال شماست پشتون ها خودشون طالب هستند کی باید غم طالبان رابخوردملت افغانستان اقای بهرام قل از کی تا حالا افغانستان مال پشتون ها بوده نکنه بودای بامیان هم مال پشتون ها بوده می شه یک نمونه اثر تاریخی از پشتون ها بگی که به چند صدسال می رسد
لطیف ایران

>>>   همه دنیا مارو به نام افغانی می شناسند هربدبختی که داریم از همین پشتون ها بلند می شود هر جنایتی که مرتکب می شوند و شدند به نام سایر اقوام نوشته می شود خودشون که آبرویی ندارند اقوام سایر افغانستان راهم بد نام کردند هرکی بانظر من موافقه نظرشو بگه اینا غم خوردن دارند
لطیف ایران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است