پول داعش نیرو جذب می کند نه اعتقاداتش!
تمامی این سال ها اضافه شدن به نیروهای طالبان جنبه مالی داشته است. اگر جوانان به گروه های شبه نظامی می پیوستند نه به خاطر تفکرات اسلامی و نه به خاطر اعتقادات جهادی این گروه های تندرو بود، بلکه برای امرار معاش و کسب حقوق خوب از دست غربی ها به شبه نظامیان می پیوستند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۸    ۱۳۹۴/۵/۵ کد خبر: 99736 منبع: پرینت

در حالی که دولت پاکستان به دنبال کسب منابع مالی غرب هستند تا در ظاهر با طالبان قدیمی و داعش نوظهور در پاکستان مبارزه کنند، شبه نظامیان مستقر در پاکستان سعی دارند با شبه‌نظامیان سوریه و عراق ارتباط برقرار کنند و رسما اعلام کردند که طالبان پاکستان در حد توان از داعش حمایت می‌کند تا منسجم‌تر با تمام قوا وارد عمل شوند.

چندی قبل رهبر طالبان برای اولین بار از گروه خراسان و داعش حمایت و عنوان کرد تا حد امکان به این گروه‌ها کمک می‌کند تا در پاکستان و افغانستان فعالیت خود را گسترش دهند چرا که طالبان مرز مشترک افغانستان و پاکستان یعنی خط دیورند را نمی‌پذیرند این مرز را مانند دیوار برلین عامل اصلی جدایی بین پشتون‌ها و مسلمانان می‌دانند.

در چند ماه اخیر نیز طالبان بارها از برپایی خلافت اسلامی و مبارزه با دولت و رسانه‌های پاکستان و افغانستان تاکید کرده اند و با تعریف و تمجید از پیروزی‌های داعش مدعی شده اند که طالبان پاکستان درگیر جنگ با ارتش هستند اما برادران خود در سوریه و عراق را فراموش نکرده‌اند و از هر فرصتی برای حمایت از آنها استفاده خواهند کرد.

نظر آگاهان مسایل سیاسی بر این است که بیشتر گروه‌های شبه‌نظامی پاکستان به ویژه گروه‌هایی که از طالبان پاکستان جدا شده‌اند تصمیم دارند به داعش پیوسته یا به نوعی از این گروه حمایت کنند تا از منابع سرشار مالی که توسط قدرت‌های غربی برای داعش فراهم می‌شود سهیم باشند.

شواهد نشان می دهد که غربی ها طی سال های اخیر دیگر آن حمایت پر رونق روزهای اول خود از طالبان را ندارند و بر روی داعش سرمایه گذاری کرده اند، لذا اکنون وقت آن رسیده که برای بهره برداری از کمک های غرب به داعش پیوست.

تمامی این سال ها اضافه شدن به نیروهای طالبان به همین جهت بود. اگر جوانان به گروه های شبه نظامی می پیوستند نه به خاطر تفکرات اسلامی و نه به خاطر اعتقادات جهادی این گروه های تندرو بود، بلکه برای امرار معاش و کسب حقوق خوب از دست غربی ها به شبه نظامیان می پیوستند.

این مطلبی است که جای تامل و تعمق فراوان دارد چرا که آمریکایی ها برای سالیان سال بعد برنامه ریزی کرده اند و از هم اکنون چشم انداز تصرف افغانستان و پاکستان را در سر دارند اما نه با حضور فیزیکی سربازانشان بلکه با حضور فکری و مالی نوکران شان.

و نکته پایانی برای کسانی که دم از دلسوزی برای وطن می زنند، این است که بدانید تمامی منابع مالی داعش و طالبان و دیگر گروه های تکفیری از ریال های سعودی است که به سمت کشور ما، پاکستان، سوریه، عراق، لیبی و دیگر کشورهای مسلمان سرازیر می شود تا دشمنان اسلام بر دیار مسلمین حاکم شوند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اګر قبول کنیم که جذب نیرو به طرف طالبان به اساس اعتقاد وانګیزه نبوده بلکه مسایل مالی درمیان است ولی به اعتقاد کامل ګفته میتوانیم که حملات انتحاری هرګز به اساس مادیات نبوده بلکه اعتقادات باعث میشود که یکنفر خودرا انتحارمیکند
ولیزاده هراتی ازهرات باستان

>>>   خداوندا هرکس که دروغگو است،....تو بر او باد، و نشانه ای در آن به ما بنمایان و وی را پند و عبرتی قرار ده

>>>   تمام افراد واشخاص بی عقل وکم خرد درصفوف طالبان و داعیش جاګرفته اند زیرا اګرکمی هم خرد داشته باشند راه طالبان و داعیش راه اسلامی نسیت پس واضیح است که عقیده درکارنسیت افراد یکه انتحاری میکنند انها اصلا عقل ومنطق ندارند پس چګونه میوانند عقیده داشته باشند درحالیکه تمام علما جهان به اساس ایات الهی قران کریم فدوا صادرکردند که انتحار به هرشکلی و به هرمقصدی باشد حرام است اما یک تعداد افراد که انها مریض هستند و روان شان مشکل دارد حاضر به انتحار هستند و رهبران طالبان و داعیش بشمول اکثریت از اعضای شان درپی مادیات اند برای انها صرف مادیات ارزش دارد نه دین و مذهب انها فروخته شده اند و برای کفار قدرت مند جهان فعالیت داردند و زمانیک وظیفه شان ختم میشود مثل یک کاغذ باطل دورانداخته شده و یا انشا الله که دراینده نزدیک سرنوشت شان به سرنوشت ( بن لادن ، ملا عمرو جلال الدین حقانی ) خواهد رسید . مرګ برطالبان و داعیش وحامیان شان صد مرګ .
کوهستانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است