خانم وزیر چشم انتظار عملکرد خوب شما هستیم
آمارها نشان می دهد که 65 درصد همسرآزاری‌ها، 25 درصد طلاق‌ها، 30 درصد کودک آزاری‌ها و 23 درصد خشونت ها ناشی از مواد مخدر می باشد البته اگر سایر جرایم را از این آمارها منفک سازیم هم هنوز بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی با مصرف مواد مخدر دارد 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۱    ۱۳۹۴/۵/۴ کد خبر: 99619 منبع: پرینت

براساس گزارش سازمان ملل کشت مواد مخدر در افغانستان طی سال‌های 2012 تا 2015 از 3700 به هفت هزار تن رسیده که نشان دهنده ی مبارزه جدی با این گسترش روز افزون مواد مخدر از سوی دولت جدید است.

گزارش های سازمان ملل نشان می دهد که در سال‌های 2012 و 2013 به ترتیب 154 هزار و 209 هزار هکتار زمین در افغانستان زیرکشت خشخاش رفته است و براساس پیش بینی‌ها این رقم تا پایان سال جاری میلادی به 240 هزار هکتار خواهد رسید.

با عرض تاسف بسیار باید گفت: در طول سال‌های 2012 تا 2014 تعداد ولایات در کشت ‏موادمخدر از 15 به 19 ولایت افزایش پیدا کرده است، همچنین میزان مواد مخدر تولید شده در کشور ما در سال 2012 الی 2013 به ترتیب 3700 تن و 5500 تن بوده که در سال 2014 به 7000 تن رسید.

تمامی این موارد بیانگر یک چیز است آن هم اینکه ناتو و آمریکایی‌ها به بهانه مقابله با تروریزم و مواد مخدر وارد افغانستان شدند اما از زمان حضور آنان کشت و تولید موادمخدر افزایش یافته است آن هم به این حد غیر قابل باور.

نگرانی دیگری که وجود دارد و مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد را امری جدی بیان می کند، وجود بیش از یک میلیون معتاد در کشور و مصرف سالانه 500 تن از انواع مواد در خاک کشور خود ما است. کشوری که تا چند سال پیش معروف بود که مرکز تولید خشخاش است ولی معتاد ندارد.!!!

اثرات حضور غربی ها تنها به کشت چند برابری خشخاش بسنده نمی شود بلکه گفته های جامعه شناسان و روان شناسان آگاه نشان می دهد که 65 درصد همسرآزاری‌ها، 25 درصد طلاق‌ها، 30 درصد کودک آزاری‌ها و 23 درصد خشونت ها ناشی از مواد مخدر می باشد البته اگر سایر جرایم را از این آمارها منفک سازیم هم هنوز بخش اعظمی از آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی با مصرف مواد مخدر دارند.

تاسف دیگر اینکه مصرف مواد مخدر از سبک سنتی به صنعتی در حال تغییر است. بنا بر آمارهای اعلام شده هم اکنون قریب پنجاه درصد معتادان کشور، علاوه بر مواد سنتی، مواد مخدر صنعتی نیز مصرف می‌کنند و این امر ناشی از تولید آسان این نوع ماده مخدر نسبت به خشخاش است که غربی ها آن را نیز این سال های اخیر به شدت در کشور ما افزایش داده اند.

آمارهای دولتی همچنین بیانگر آن است که با احتساب خانواده معتادان حدود پنج میلیون نفر در کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر معضل اعتیاد هستند که اگر محترمه سلامت عظیمی از این معضل جلوگیری نکند، دیگر کنترل آن غیر قابل پیشگیری است.

به هر صورت بانو سلامت عظیمی که این روزها شایعاتی نیز از دریافت رشوت های کلان به ایشان از سوی قاچاقچیان مواد مخدر در رسانه ها نشر یافته، اگر به وعده هایی که داده عمل کند، این امیدواری وجود دارد که کاری را که مردان در این وزارتخانه نتوانستند انجام دهند، یک زن بتوانند به سرانجام برسانند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مواد مخدر زاده ... وطالبان جنتی است که بعد از تربیه انها در دارالعلوم انگلیسی اسلام این زمینه را اماده وحال با جن گ ار مخدر دفاع میکنند!

>>>   عملکرد شان در روز اول وظیفه شان که مبلغ 10 هزار دالر امریکائی برای شان سامان خانه از دوکان ....... جاده نادر پشتون توسط یک قاچاقبر مواد مخدر به عنوان تحفه خریداری گردید دیده شد دیگر انتظار نداشته باشید چون ازموده را ازمودن خطاست و حرام انقدر شیرین است که وزیره هیچ وقت یاد حلال را نخواهد کرد
شاهد اموال خریداری شده در دوکان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است