باور به رسیدن صلح در افغانستان ندارم
متاسفانه در افغانستان دشمنان ما به اندازه کافی حمایت می شوند این حمایت ازجانب کشورهای آمریکایی انجام می شود معاشی که سربازان داعش می گیرند بسیار بالا است، شاید چهار برابر سربازان ما معاش بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۲    ۱۳۹۴/۵/۳ کد خبر: 99542 منبع: پرینت

صلح و جنگ موضوعی که ذهن همه مردم افغانستان را به خود مشغول داشته است. مردم از جنگ خسته شده اند و برای کشور صلح و امنیت می خواهند اما برای رسیدن به صلح ابتدا باید در داخل کشور توافق نظر صروت بگیرد آیا اعضای حکومت وحدت ملی با خود صلح کرده اند یعنی در مذاکرات صلح اتفاق دیدگاه دارند یا خیر؟ آیا هیات افغانستانی که به پاکستان رفته و با طالبان صلح کرده اند متناسب با دیگاه ملت افغانستان بوده و یا دیدگاه حکومت افغانستان بوده است؟ مجلس نمایندگان معتقد هستند که بدون آتش بس صلح فایده ندارد. در حالیکه حکومت افغانستان خواهان آتش بس نیست بلکه خواهان رسیدن صلح از راه های مذاکره سیاسی است.

احمدشاه رمضان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: همه مردم افغانستان تشنه صلح هستند. چند سال است که دولت افغانستان برای صلح با طالبان فریاد می زند اما هیچ نتیجه ای به دست نیامده است. دیگر کشورها اگر بخواهند با مخالفان خود صلح کنند و موافتنامه صلح امضا کنند، ابتدا سازمان ملل متحد یا کشورهای دیگر میانجی گری می کنند که به مدت یک هفته یاده روز آتش بس اعلام شود تا دو طرف در میز مذاکره بنشینند و به مذاکره بپردازند. دولتمردان افغانستان هم ابتدا باید بنشینند، خود را اصلاح کنند و چهار چوکات حکومت را بسازند و بعد از آن به کشوری دیگر برای صلح بروند. چرا که هم اکنون در کشور هیچ چیزی نداریم.

وی در خصوص دلیل شکست های نیروهای امنیتی ما در برخی عملیات مهم اظهار کرد: متاسفانه در افغانستان دشمنان ما به اندازه کافی حمایت می شوند این حمایت ازجانب کشورهای آمریکایی انجام می شود معاشی که سربازان داعش می گیرند بسیار بالا است، شاید چهار برابر سربازان ما معاش بگیرند. این در حالی است که نیروهای ما همیشه در عملیات، تجهیزات کم می آورند و به همین دلیل شکست می خورند. این اثبات شده است که تعیین کننده داعش و طالبان پاکستان هستند و آمریکا نقش حمایتی آن را بر عهده دارد.

رمضان ادامه داد: هم اکنون پروژه طالبان برای این دو کشور رو به پایان است و پروژه داعش در حال شروع شدن است. پاکستان که وعده داده است طالبان را وادار به صلح با حکومت کند می خواهد آنها را در حکومت جای دهد تا از این طریق نفعی ببرد و اهداف جنگی خود را با داعش به پیش ببرد.

وی در خصوص نقش کشورهای اروپایی در ناامنی افغانستان گفت: هنگامی که سناتور بودم در سخنرانی که در یکی از کنگره ها در اروپا داشتم حقایق جنگ در افغانستان و طالبان را برملا کردم اروپایی ها دچار تشویش شده بودند. از اینجا متوجه شدم که اروپا برای آمریکا و انگلیس چوب سوخت است. همانطور که ما، مردم ما و نیروهای امنیتی ما چوب های سوخت برای طالبان و پاکستان و آمریکا هستیم. اروپایی ها به خاطر خطرهایی که تهدیدشان می کنند مجبور هستند حمایت آمریکا و انگلیس را داشته باشد. به همین دلیل عضو ناتو هستند و در برنامه ها این دو کشور را همراهی می کنند.

این نماینده مجلس دلیل گامهای اخیر طالبان برای صلح را چنین بیان کرد: من به صلح در افغانستان باور ندارم. چرا که سال ها است که حکومت این وعده را داده است اما هرچه می گذرد اوضاع وخیم تر می شود. قدم هایی که امسال طالبان برداشته اند تا مذاکراتی غیر رسمی انجام دهند برای این است که پروژه و زمان کار آنها به اتمام رسیده است. پس بهتر دیده اند تا از راه صلح گام هایی بردارند تا بعد از پایان پروژه هم بیکار نمانند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حقیقت است زیراکه کار به اهل کار داده نمی شود .
زره

>>>   با.ر نداشته باش چون وجود ندارد

>>>   جناب نماینده مردم از کشور بخاطر نا امنی فرار میکنند تو هنوز میگویی باور به صلح ندارم عزیز صلح کجاست کشور را دارد داعش وطالبان میگیرد این جنگ های زبانی داعش و طالبان جنگ زرگری است که بادارانش درست کرده کشور را از هر طرف دارند تصاحب میکنند شما هنوز در خوابی
در کابل فقط سمت غرب مربوط مردم است وشمال کابل بقیه ارگ ووزارت داخله را طالبان تصاحب کرده باور نداری یک روز برو داخلش ارگ ووزارت داخله
وزارت دفاع هم نزدیک است که همه به طالبان برسد
امنیت ملی و....
شما نمایند گان هنوز برای خودتان قصر بسازید ولی قصر های شما پوشالی است وموقت باور نداری بخواب
بینام از وردک

>>>   احمد شاه جان!
بعد از بیانیه پر محتوی شما در اروپا، یک تعداد دانشمندان عرصه سیاسی و نظامی و اقتصاد ی و کلتوری اروپا میگفتند: افسوس که امریکا ما رانمیگذارد، ورنه همین امروز ما پیمان امنیتی خود را با امریکا فسخ میکنیم و با افغانستان که یک کشور دارای تاریخ پنج هزار ساله است، پیمان عقد مینماییم.

>>>   من از روزاول انقلاب(8 ثور) عیسویان وهوموسیکسوالستهای عیسی وموسی روز امدن ملایک اعلای کلمته الله دانستم که امریکا بزودی بر رهبران ما نکاح خوهند کرد

>>>   این گفتگو های صلح به یقین ادعا های عوامفریبانه ی استند برای اینکه در پشت پرده غنی و ملیت خواهان دوروی برنامه ای ناقلین/اسکان پشتون ها/را به شمال وغرب به پیش ببرند. در گام پسین آنگاه که تجزیه ی افغانستان/ برنامه ای بزرگ/ پیش بیاید آنها سرزمین های بیشتری را به پشتون ها بگیرند. 400 سال پیش قندهار شهر تاجیکان و هزارهها بود مانند گردیز . هلمند و فراه در چند دهه ی اخیر بدست آنها افتاد.

>>>   نا امید نباش زود ترانشاءالله به صلح میرسی میگویند دنیا بامید خورده شده

>>>   احمد شاه جان !
بعد از بیانیه شما در اروپا( که نمیدانم چه وقت ایراد فرمودید) اکثریت دانشمندان عرصه سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی اروپا میگفتند: افسوس که ما در تمام اروپا چنین دانشمند بزرگ مانند احمدشاه رمضان نداریم ورنه ما اروپایان حال آسمانها را «فتح» میکردیم. حتی میگویند که یکعده شان از فرط تاثر چند روز پیهم گریه میکردند!!!!!!!
ابوریحان

>>>   به نظر دهنده ششم فقط اینقدر باید گفت که « مه چه میگم دنبوره چه میگه»!!!!!!

>>>   در دوره ۱۵ شورای ملی احمدشاه جان عضو انتصابی کرزی در سنا بود و کارمندان سنا تخلص او را گذاشته بودند «فرض مثال»!! وقتی او را از دور میدیدند میگفتند «اونه فرض مثال آمد!!!». میدانید چرا؟
بخاطریکه او در یگانه «بیانیه» خود در یک دقیقه قریب ۲۵ بار «فرض مثال»!!! گفت.

>>>   از نظر از مه وری آدم بیسواد، اگه احمد شاه جان رقم شهید اشرف خان وری لغت نگه وطنی گپ دیه خوبتر موشه، تاثیر شی هم شاید زیاد شوه، اکه کته ما و شمو اکه دوستم ره توخ کین، چیزی ره که نموفامه مرد وری موگه یاد ندرم. وطنی گپ میزنه، حتی ده مسایل سیاسی کته کشور. کسی هم از شی گله ندره اوره ریشخند هم نمو کونه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است