عابد نجیب دیپلومات 20 ساله افغانی با تابعیت آلمانی
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۴/۵/۲ کد خبر: 99521 منبع: پرینت

فردی بنام عابد نجیب بیش از ۲۰ سال است که در المان دیپلومات می باشد.
این فرد که تا حال ۵ بار از وظیفه برکنار شده و به کابل احضار شده است، نه تنها به کابل نرفته، بلکه فقط به چاپلوسی و نزد این و یا آن وزیر توانسته هنوزهم در سفارت افغانستان در برلین بماند.

در این مدت ۲۰ سال بیشتر از ۳۰ دیپلومات در بن و برلین مقرر شده و هرکدام پس از ۳ الی چهار سال طبق مقررات به افغانستان برگشتند، ولی جناب عابد سرجایش می باشد و این نفرت و انزجار سایر دیپلومات ها را در برلین و بن در پی داشته است.

دوستان عابد نجیب می گویند او حدود ۴۵ سال است به المان آمده و سال ها به عنوان کارمند در فابریکات المان کار نموده و همینجا ازدواج کرده است.
دوستان نزدیک وی اضافه می کنند، او ملیت آلمانی را حدود ۳۸ سال قبل به دست آورده و ملیت افغانی خود را پس داده است.

به گفته نزدیکان اش، خانواده او افغانستان را ندیده به زبانی فارسی و یا پشتو کوچکترین آشنایی ندارند. ولی ازجایی که در افغانستان قانون نیست و هر فرد حتی اگر از کودکی افغانستان را ترک کرده و اصلا تذکره نفوس افغانستان را نداشته باشد و ملیت یک کشور خارجی را به دست اورده باشد، می تواند به آسانی وزیر، والی، نماینده مجلس و یا دیپلومات شود.

گفته می شود که او هیچگونه تحصیلاتی نه در کابل و نه در المان داشته و حدود ۲۰ سال قبل که در افغانستان هنوز اساس و بنیاد وزارت خارجه درست گذاشته نشده بود، نخست به عنوان کامند محلی و سپس به عنوان سکرتر سوم سفارت افغانستان در بن معرفی شده بود.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   میگوید سی سال پیش که هنوز بنیاد وزارت خارجه درست گذاشته نشده بود سی سال پیش یعنی 1364زمان حکومت رفیق ببرک کارمل پیش ازان حکومت داود خان پیش ازان حکومت شاهی وزارت خارجه سفارت ها نداشتند؟ حتی زمان نادر برادرش که پدر داود خان باشد سفیر آلمان نبود ؟ که توسط یک محصل ترورشد ؟
( ر )

>>>   جناب افغان پپر فقط کافی است که چشم ها باز شود تمام کسانیکه در سفارت خانه ها کار میکنند اصلا تحصیلات ندارند فقط از فامیل های رهبران وقومندانان و ..میباشند

>>>   محترم عابد نجیب چون پشتون نيست مورد توهين فارسىزبانان پشتون قرار مى گيرد. نگارنده چنين نوشت: "فردی بنام عابد نجیب بیش از ۲۰ سال است که در المان دیپلومات می باشد."
۲۰ سال?
اين ادعا بکلى غلط است! وى اکنون ۴۰ (چل) سال است که در نماينده گى دیپلوماتيک فغان ستان کار مى کند. در زمان مبارزه و مقاومت مجاهدين و طالبان همين فرد وطندوستى خود را ثابت نمود و سفارت افغانستان را در آلمان با دوستان مهين دوستديگر با دريافت پول ناچيز کارهاى کنسولى و ادارى وسياسى را مى "چلاند".
ايشان از فاميل بافرهنگ کشور مى آيد و هيچ زمانى اين مطلب را به رخ نکشيد. پدر بزرگ اش را امان اله خان کشت . که آن شخص پدر استاد سخن, اديب بزرگ و شاعر توانا فارسى که نام نامى اش در " گنجورنت" ايران در پهلوى رودکى تا جامى و اشعار وشهکارهايش درج شده اند.
"فردی بنام عابد نجیب " شخصيت است صلح خواه متدين خداپرست وى صلح ودوستى را بين کاکاى شاعر خود و "هنديا"
دخت شاه امان را برقرار نمود.
در زمان مقاومت و مبارزه خاندانى ها به نماينده گى هاى دیپلوماتيک امريکا (امر يکا), و ديگر کشورهاى مقدس شان پول مفت پناهنده گى با پول دارايهاى از خون مردم افغانستان به کابلهاى کوچک در کالفرونيا.......... عيش مى کردند.
سفراى خاندانى - نام شان را نمى گيرم - همگى از توانايى مديريت نماينده گى دیپلوماتيک عاجز بودند, . زيرا آنها در خارج آماده گى براى دولتدارى نگرفته بودند. از افغانستان دست شسته بودند. 2001 شرى برپا شد و خانداني ها همه "مژده زده" (شگفت =surprise) شدند. آنها در حالت مژده وار آموزشهاى سياسى تيليگرافى و برفى ديدند تا در چوکهاى قدرت بچسپند.
محترم عابد نجیب چون - چون کارشناس است و چون زبان آلمانى با درجه عالى ادبى و زبان و هنرو دانش دیپلوماتى را مى داند از سوى خود سفراى کبير خاندانى که نه به شيوه دیپلوماتى آشنا بودن و نه به زبان سياسى به عنوان وزير مختار و يا هنگامى به عنوان سرپرست وظايف سفارت را پيش مى برد.
خواننده خود اش رهبر خوداش است. خواننده خود اش سر پرست خود است. از اين برگ سپاس مى کنم که این خبر در بخش تلکس شایعات نشر شده است
حاکمان افغان شخصيت کشى زياد مى کنند. امکان دارد باز رهبر متفکر قوم و کوچ باز پله بالا رفته ترازو فارسى زبانان هنوزبالاترببرد.
من با محترم عابد نجیب هيچ رابطه خانواده گى, قومى وتبارى ندارم.
آغاز هجو و طنز
او يک سندلى در سفارت به من نداد. ايشان به من گفت
که يک چوکى در سفارت به من مى دهد. من گفتم آلمان سرد است, من سندلى مى خواهم! از همين سبب زياتر از ايشان چاپلوسى نمى کنم.
پايان هجو و طنز

>>>   من محصل پوهنتون هرات در سالهای ۲۰۱۰ برای شش ماه در رشته کمیوتر سانس به برلین آمدم . یکی از روزها کسی به نام عابد نجیب دیدن ما امد نخست خود را سفیر و بعدا خود را به عنوان وزیر مختار معرفی نمود . شروع کرد به گپ زدن که هیچ ارتباطی به رشته تحصیلی ما نداشت . او گفت که از دوستان و مشاوران احمد شاه مسعود بوده و همیشه به دیدار او میرفته و در کنار دریا پنجشیر جای سبز میخورده ویا حاجی قدیر را می شناسد و این گونه حرف ها او بیستر یک ساعت نزد ما بود و فقط از کسانی گپ می زند ، به ما بسیار جالب نبود ونزدیک بودن اش با داکتر عبدالله و کرزی خلاصه این گونه حرف ها حالا که نوشته را خوانم متوجه شدم عابد نجیب چرا آن حرف ها را میزده است ، که چیزی جز خوش خدمتی برای ماندن اش در برلین بوده است. این گونه افراد با این خصوصیات تا عمر دارند ریس وزیر و یا والی خواهند ماند

>>>   عابد نجیب سابق خانه سامان دریک فابریکه المانی، کی یگانه تخصص وی لاف زدن، تملق و چاّبلوسی است و قادر است در هر چوکات خودرا عیار کند به این معنی که با شورای نظار خودرا بیروان اصلی خط احمد شاه مسعود جلو میدهد و با کمونست کمو نیست و با مجاهد مجاهد و حا لا که یک سفیر شرابی از باند .... حرفیی ضاهر شاه و پیرو خط زلمی رسول میباشد عابد نجیب خود را بانی ظاهر شاه وانمود کرده و حتی همه تصاویر احمد شاه مسعو و مجاهدین بخاطر خوش نگهداشتن سفیر فعلی که خودش هم سابق در المان در یک قصابخانه وبعدا در پیزا فروشی ایفای وظیفه نموده و حالا سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در برلین ایفای وظیفه مینماید که اکثرا غرق نشه شراب قیمتی وبی محصول همراه با شخص دست راستشان عابد نجیب میباشد.

>>>   از سفير دزد و فاسد افغانستان در برلين قصه كنيد

>>>   این نجیب لافک هنوز هم در سفار ت است این لافک اگر لازم باشد پشتون است آو مدت ها حساب دارد حاجی قدیر والی مشرقی بود ، که حالا چند سال است فوت شده است . تازماینکه مارشال زنده بود حساب دار او در اتریش المان و سویس بود حلا دست بوس اشرف غنی است من عکس از او دیدم ، که وقتیکه اشرف غنی برلیم آمده بود خود را روی دستهای اشرف غنی انداخته بود .. لسیکه تقریبآ ۲۲ سال در سفارت و یا کنسولگری برلین و بن کار کند ، همه رکورد های چاپلوسی را شکسته است .

>>>   در رمان اقای کرزی در اینجا ها همین اش و همان کاسه لیسان بی سواد و هم اکنون وجود دارند که شیره جان مردم را کشیده اند ، یک از دوستان مشکلی اخذ وکالت داشت و حالا که سیتم کاری را هم بلد نیستند و ایجاد مزاحمت برای مراجعه کننده هم ایجاد می کنند و زشوه و ضیاع وقت و حتی اینجا 15 دقیقه بریک یعنی تفریح است ان جنابات دو ساعت بریک می گیرند که خلاف سیتم کاری اداری می باشد برای خودشان ایجاد کرده که اگر اعتراض کنی واه به حالت تو رو دنبال نخود سیاه می فرستد اینجا ها وقت طلا است که تو به خاطر همجو کاری اجازه از مالک کار برای دو ساعت .اما ؟ خوب چه میشه کرد . از مرگز حرفش را نزن حالت به هم می خورد .

>>>   تنها وزارت خارجه نیست بانک مرکزی هم پر از بیسواد است که همه معاش دالری و تخصصی میگیرند. اگر باور ندارید یک سر بزنید و ببینید که درست دری یا پشتو نمیدانند . آیا زبان انگلیسی علم است یا هنر؟ چه بماند به مسایل اقتصادی و بانکی

>>>   سلام هموطنان عزيز!
عبدالله ثابت مشاهد پسر مشاهد تا حال سه بار ختم وظيفه شده اما دوباره تمديد شده است . آيا كسي است كه پرسان كند؟
با احترام راستگوً

>>>   خانم ترانه پارشهري اصلا مكتب نخوانده و بحيث سكرتر دوم مقرر گرديده است بخاطريكه از دره پنجشير است، آيا جهاد را تنها پنجشيري كرده و يا ديگر مردم ابن سرزمين هم حق دارد؟ به تعداد ٦٥ نفر بي سواد و اسناد جعلي در وزارت خارجه كار ميكند كه تعداد زياد آنها از دره پنجشير است.
تشكر

>>>   گفته میشود عابد نجیب به هر سفیر که در المان مقرر میشود تهفه های کلان میدهد تا بتواند در بخش تشریفات کار کند و یا در بخش سرمایه گذاری . چون حالا سفارت افغانستان در برلین اتشه تجارتی ندارد ، عابد تجارت شخصی را نیز شروع نموده است.

>>>   عابد نجیب واقعاً یک شخص خود خواه و چاپلوس است. دلیل اول ماندن او در سفارت قرابت او با مرحوم استاد خلیلی و دلیل دومی آن اینست که او نمایندهٔ آلمان در سفارت افغانستان است. در غیر آن دانستن زبان آلمانی کدام دلیل فوق العادهٔ نیست که او بتواند بیست سال متواتر خلاف مقررات در پست خود باقی بماند.

>>>   بیشک اگر همین عابد نمیبود سفارت سقوط میکرد.اوازکجا دیپلوماسی را فرا گرفته ولو که یاد گرفته باشد طبق قانون ازاگر به هر علتی مدتی طولانی را در سفارت برلین سپری کرد کفایت میکند باید به کابل میرفت ودر ان جا ایفای خدمت میکرد تا به کی به نام جهاد ومقاومت تجارت میکنید. سابق خواهرزاده بی سواد وبی ادب قسیم فهیم هم سال ها خود را در دفتر اتشه گرفته بود که نه سواد داشت ونه یک کلمه المانی یاد داشت حالا خوده ده اوکراین زده . ....م است بر ای تان .

>>>   روند مهاجرت در کشورهای بحرانی تاریخچه طولانی دارد. هیچ انسان روی دنیا یافت نخواهد شد که وطن اصلی را به رضایت ترک نمایند. جنگ، نیازهای اولیه چون مسکن و کار، موجودیت فساد در زندگی، فقدان اعتماد به آینده و ناامنی شهروندان افغان را مجبور ساختند و میسازند تا زندگی در شرایط دشوار مهاجرت را به ماندن در کشور ترجیح دهند. طوریکه آگاهی دارند کشورهای پذیرنده، مهاجرین را ارزش واحترام که می باید به انسان قایل شوند نیستند. در اکثریت کشورهای بحرانی مشکلات برگشت مهاجرین با درنظرداشت موازین حقوق بشر به حسن نیت نیک آن حل ساختند و ثانیا یکی از وظایف مهم جامعه جهانی بخصوص فیصله ماندات شورای امنیت سازمان ملل متحد وحکومت افغانستان را مهیا ساختن شرایط بازگشت واسکان ساختن مهاجرین که بنابر شرایط فوق الذکر پناهنده شدند تشکیل میدهند.امید است، جامعه جهانی وحکومت افغانستان به تهدات خویش در زمینه عطف توجه نمایند.

>>>   تشکر از شبکه خبر رسانی افغان: که مطالبی را با نشر می رساند ، که در ارسانه های دیگر دیده نمی شود .

>>>   این شایعه اصلا برایم جالب نبود چون از رییس جمهور شروع که 2 تابعیته است تا سطح وزرا.
شما بیاید از پسر رییس جمهور افغانستان سوال فارسی یا پشتو پرسان کنید. پسرش جز سلام ، چطور هستی؟ دیگه چیز اگر بلدیت داشت باز گله از سفیرها بکنید

>>>   کمی از عابد لاگ رد شوم مشکل مهم درسفارت افغانستان در برلین ارتباط تلفن میباشد که به آسانی نمیتوان تماس گرفت . ساعت ها باد پشت تلفن انتظار کشید. این مشکل است که اکثر هموطنان به آن مواجه میباشند . این مشکل ارسالها وجود دارد و تا حال حل نشده . بهتر است عابد خان تلفنچی سفارت شود به امید آنکه این مشکل کمتر شود.

>>>   در این مدت بیست سال البته که 45 دیپلومات در بن و برلین مقرر شده اند اما از 45 نفر فقد 10 نفرش اگر دوباره به وظیفه برگشته باشند بقیه پناهنده شده .

>>>   من از شهر هانوفر برای گرفتن پاسپورت الکترونیک به برلین آمدم برآیم میگویند پاسپورت الکترونیک فقط درب صادر میشود ما در برلین امکانات تحریکی پاسپورت برقی را نداری واقعا برای سفارت افغانستان خجالت آور است خصوصا به سفیر که فقط امر حامد کرزی برای
شما قابل احترام است بس

>>>   سفیر افغانستان در برلین همان شخص نیست ، که در میدان طیاره بگرام در مقابل دوربین ها نامه محرامانه ای به جان کری وزیر خارجه امریکا داد و در گوش ها زمزمه کرد . این فرد صدیق نام دارد که فعلا سفیر افغانستان در جرمی می باشد . دوستانش میگویند ، که جناب صدیق نماینده اشرف غنی نبوده باکه اوامر را از حامد کرزی می گیرد . صدیق از سفارت افغانستان به عنوان پایگاه تبلیغاتی برای حامد کرزی انجام میدهد ، تا او ریس جمهور آیده افغانستان گردد . او سفر حامد کرزی به المان را در اویل سال جاری ترتیب موده و کانفرانس خبری برایش گذاشته بود . گفته میشود او تابعیت المانی داشته و از سال ها در آلمان زندگی میکرده و زمانیکه خودش در کابل بوده خانواده اش مانند نجیب در المان زندگی میکردند . اطلاعات بیشتر راجع به صدیق سفیر افغانستان در آینده . ولی در مورد عابد نجیب وزارت خارجه افغانستان هر چه زود تر عابد را به کابل فراخوانده از این بیشتر باعث بی آبرویی افغانستان نگردد.
کریم از بن المان

>>>   درنظرداشت موازین حقوق بشر به حسن نیت نیک آن حل ساختند و ثانیا یکی از وظایف مهم جامعه جهانی بخصوص فیصله ماندات شورای امنیت سازمان ملل متحد وحکومت افغانستان را مهیا ساختن شرایط بازگشت واسکان ساختن مهاجرین که بنابر شرایط فوق الذکر پناهنده شدند تشکیل میدهند.امید است، جامعه جهانی وحکومت افغانستان به تهدات خویش در زمینه عطف توجه نمایند.

>>>   والی مشرقی بود ، که حالا چند سال است فوت شده است . تازماینکه مارشال زنده بود حساب دار او در اتریش المان و سویس بود حلا دست بوس اشرف غنی است من عکس از او دیدم ، که وقتیکه اشرف غنی برلیم آمده بود خود را روی دستهای اشرف غنی انداخته بود .. لسیکه تقریبآ ۲۲ سال در سفارت و یا کنسولگری برلین و بن کار کند ، همه رکورد های چاپلوسی را شکسته است .

>>>   سی سال پیش یعنی 1364زمان حکومت رفیق ببرک کارمل پیش ازان حکومت داود خان پیش ازان حکومت شاهی وزارت خارجه سفارت ها نداشتند؟ حتی زمان نادر برادرش که پدر داود خان باشد سفیر آلمان نبود ؟ که توسط یک محصل ترورشد ؟
( ر )

>>>   سلام
لطفآ سري به جنرال قونسلي ما در دبي بزنيد كه أين بيسواد نجرابي چي بد ميكند

>>>   در وزارت خارجه اگر چاپلوس و يا دزد نباشي اصلآ گپ ات را كسي نميگيرد واقعآ جاي بسا شرم و خجالت است از جناب اشرف غني خواهشمند ام تا اين كار را خاتمه بدهد

>>>   سفير سفارت أفغانستان در برلين و همه همكاران اش كاركن فعال و با تجربه است. خوبي ها را بايد ياد كرد.

>>>   این که چیزی نیست ریسجمهور خودش امریکای است

>>>   افغانهای مقیم آلمان از کارمندان محلی سفارت افغانستان در برلین نهایت راضی می باشند . گفته میشود مسؤل بخش کنسولی نیز فرد با تدبیر و خوش برخورد میباشد ، ولی جدا نجات دهد از کذاف گوی و لاف زنی های نجیب عاد و جناب سفیر صاحب .

>>>   مردم سوالات زیادی از سفارت افغانستان در برلین دارند لطفا این صدا ها را به گوش آنان برسانید

>>>   سفارت افغانستان در بن چرا پاسپورت های الترونیکی را صادر نمی کند و به مردم میگوید ما صلاحیت این کار را نداریم شما بروید به بن و از بن پاسپورت بگیرید و بن هم می گوید فقط کسانیکه در محدوده بن زنگی میکنند می تواند بما مراجعه نموده پاسپورت بگیرند . بیاید بیشتر از این مردم را زحمت ندهید و نفرین مردم را دنبال خود نداشته باشید .

>>>   آیا وزیر خارجه ، معین سیاسی معین اداری یا سفیر صاحب افغانستان در آلمان جواب این سوال را داده میتواند که بسیاری از افغان های با سواد و با تجربه در داخل شهر بن آلمان در مکدونالد ها ایفای وظیفه مینمایند در حالیکه یک دختر خانم ایرانی در جنرال قونسلگری افغانستان در بن قسمیکه از دفتر کاری و سلاحیت هایش دیده میشود به حیث کارمند محلی با سلاحیت های قونسل ایفای وظیفه مینماید. آیا در سفارت ایران برای کدام افغان با چنین سلاحیت ها اجازه کار داده میشود ؟ تاسف آور است

>>>   من اورا درآلمان ازنزدیک ندیدم ولی دوستان من قصه اش را میکردند.
ع

>>>   از چندی قبل سفارت افغانستان مرکز پلان گذاری برای مسافرت های حامد کرزی به اروپا به خصوص آلمان شده و راه را برای ریس جمهور شدن کرزی فراهم میسازد . گفته میشود این برنامه فقط ار طرف شخص سفیر و به پا دوای عابد نجست انجام میشود . حامد کرزی در مسافرتی که به المان داشت سفیر افغانستان در برلین ملاقات ها را سازمان دهی میکرد چند سفارت دیگر که نام آنها هنوز معلوم نیست در این طرح با جناب صدیق همکاری دارند .

>>>   کمی از عابد لاگ رد شوم مشکل مهم درسفارت افغانستان در برلین ارتباط تلفن میباشد که به آسانی نمیتوان تماس گرفت . ساعت ها باد پشت تلفن انتظار کشید. این مشکل است که اکثر هموطنان به آن مواجه میباشند . این مشکل ارسالها وجود دارد و تا حال حل نشده . بهتر است عابد خان تلفنچی سفارت شود به امید آنکه این مشکل کمتر شود.

>>>   میگوید سی سال پیش که هنوز بنیاد وزارت خارجه درست گذاشته نشده بود سی سال پیش یعنی 1364زمان حکومت رفیق ببرک کارمل پیش ازان حکومت داود خان پیش ازان حکومت شاهی وزارت خارجه سفارت ها نداشتند؟ حتی زمان نادر برادرش که پدر داود خان باشد سفیر آلمان نبود ؟ که توسط یک محصل ترورشد ؟

>>>   بنده هم از دختر خانم ایرانی شنیده ام میگویند خانم بسیار قشنگی میباشد وه زبان آلمانی نیز گپ میزند و کار فهم میباشد ولی بطورعموم یک خارجی چه زن وی چه مرد باشد نباید در یک سفارت کار کند چون اسرار سیاسی باید محفوظ بماند ازای بابت بهتر است این خانم ایرانی درسفارت افغانستان کار نکند مقامات وزارت خارجه متوجه چنین جریاناتی باشند از توجه شما تشکر .

>>>   موضوع عابد نجیب و رسوایی های درسفارت افغانستان یک شایعه نیست بلکه یک حقیقت است که چندین بار به نشر رسیده است افغان پیر لطفا این مطلب را شایعات بردارید

>>>   کاش مراجعین افغانی در اکثر نمینده گی ها از دست افغانهای خود عزت بیبینند تا بعد از آن بالای خارجی هایکه در سفارت ها کار مینمایند، حرفی داشته باشیم. شاید همه افغانان مقیم خارج خاطره خودم را داشته باشند که همین کارمندان نماینده گی ها به خصوص قرار دادی ها بدترین برخورد را با افغانان خود داشته و صد ها فساد دیگر را که باعث رنجش میگردد، انجام میدهند. من به حیث یک افغان خواهان آن ام تا به عوض افغانان قراردادی که دها سال به فسق و فساد ها در نماینده های افغانی به کار ادامه میدهند، اخراج و به جای شان خارجی ها قرارداد شوند.

>>>   سفیرافغانستان در برلین بکر تلفن های سفارت باشید برای تماس گرفتن به سفارت باید ساعت ها انتظار کشید گرفتاری مردم را حل نماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است