حکومت کرزی بدتر از حکومت فعلی بود؟
اگر کرزی توان آوردن اصلاح را در نظام فعلی می داشت، باید این اصلاحات را در حکومت خودش می آورد که امروز مردم افغانستان با این بدبختی مواجه نمی شدند 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۴    ۱۳۹۴/۵/۱ کد خبر: 99520 منبع: پرینت

چندی قبل نشستی میان اشرف غنی و کرزی به همراه همران این دو در ارگ ریاست جمهوری برگزار شد.دلیل برگزاری این نشست مداخلات و کارهایی است که کرزی کرده است و گفته هایی مبنی بر قصد سقوط حکومت فعلی است. گفته می شود بعد از صحبت ها در خصوص این مسایل کرزی با اشرف غنی به تفاهماتی در مورد مشوره خواهی در مسایل مختلف کشور رسیده اند. اشرف غنی تعهد سپرده است در مسایلی که پای منافع ملی در میان است با کرزی مشورت خواهد کرد. آیا کرزی قصد براندازی حکومت را در سر می پرواند؟

مولانا فرید آگاه مسایل سیاسی در برنامه «فراخبر» گفت: اصلاح را کسی می تواند در کشور بیاورد که خود اصلاح شده باشد. اگر کرزی توان آوردن اصلاح را در نظام فعلی می داشت، باید این اصلاحات را در حکومت خودش می آورد که امروز مردم افغانستان با این بدبختی مواجه نمی شدند. تاریخ چهارده ساله حکومت کرزی شهادت می دهد هیچ اصلاحاتی در کشور نیاورد، بلکه دامنه فساد در این دوره نیز شکل گرفت. پس چطور می توانیم از کسی توقع اصلاح داشته باشیم که در وجود خود این اصلاح را ندارد.

وی در خصوص نقش کرزی در این حکومت ابراز داشت: اگر نشست اخیر اشرف غنی و حامد کرزی برای بهبود حکومت در آینده افغانستان و همچنان آوردن اصلاحات در نظام افغانستان و در نظر داشت منافع ملی باشد یک قدم مثبت است اما اگر کرزی خود را هم اکنون فردی قدرتمند تصور می کند در یک توهم ذهنی به سر می برد. امروز غریب ترین شخص در کشور کرزی است. اگر حکومت وحدت ملی امروز بخواهد محافظان و افراد دیگر را از خانه کرزی بیرون بکشد کرزی نمی تواند کاری انجام دهد. چرا که وی دیگر قدرت ندارد و یک شهروند محسوب می شود.

مولانا معتقد است که ادعای کارهای کرزی برای منافع کشور فقط ادعا است و افزود: کرزی ادعا می کند که در برابر تفاهمنامه با پاکستان حساس است. اگر چنین بود، کنر را که چهارده سال توسط پاکستان بمباران می شد از دست پاکستان نجات می داد و اجازه چنین کاری به این کشور نمی داد. در چهارده سال گذشته شاهد هستیم که پاکستان به طور مستقیم و غیر مستقیم در افغانستان قتل و کشتار انجام دادند اما کرزی حرفی برای پاکستان نداشت که بزند. همه شاهد هستند زمانی که تشنج میان پاکستان و آمریکا به وجود آمد کرزی حمایت خود را از پاکستان اعلام کرد.

وی در خصوص حکومت داری کرزی اظهار کرد: بدترین حکومت داری را حکومت کرزی داشت. حتی از این حکومت هم بدتر بود. چرا که در آن زمان کرزی امکاناتی بسیار طلایی در اختیار داشت اما همه را با فساد حیف و میل کرد و کشور را به اینجا رسانید. اگر این حکومت هم اکنون به دست کرزی می بود، به دست طالبان و داعش سقوط کرده بود. حکومت گذشته حکومت کرزی نبود حکومت آمریکایی بود که کرزی می گرداند.

این آگاه سیاسی حکووت فعلی را ضعیف خوانده اما بدتر از حکومت گذشته نمی داند و می گوید: این حکومت به این دلیل حکومت بدی است که به تعهدات بین خودش عمل نکرده است. داکتر اشرف غنی و عبدالله هر دو مسوولیت دارند پاسخ بگویند که چرا به تعهدات خود عمل نکرده است. با تمام این مسایلی که در حکومت وحدت ملی وجود دارد باز هم عملکرد کرزی نسبت به این حکومت بسیار ضعیف تر بوده است چرا که وی انبوهی از امکانات را که به کشور سرازیر شد به باد فنا داد و کشور را در همان حالت قبل باقی نهاد.

مولانا کرزی را متهم به تفرقه میان رهبران دولت وحدت ملی کرده و گفت: کرزی از جمله کسانی است که باعث ایجاد تفاهم سیاسی میان عبدالله و اشرف غنی شد. قصد وی این بود که جدال میان آنها دوام پیدا کند تا خود در قدرت باقی بماند. کرزی در جریان انتخابات مداخلات و کارهایی کرد که امروز بعد از خودش حکومتی ضعیف باقی بماند تا روی خود را به مردم سفید نشان دهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سخنان مولانا فرید برجایه

>>>   مــــوضـــــوع واپس گرفتن پول دزدی کابل بانک از برادر کرزی اورا خشمگین ساخته چون با زحمت وبدنامی زیاد آن پول را کمائی کرده وچندین مراتبه به دروغ از تلویزیون ها می گفت که پول را مسترد کرده حالا که محکمه قول داده تا جایداد هایش را برای حصول پول دزدیده شده کابل بانک بفروش برساند کرزی صاحب غضب شده !
حکومت وحدت ملی باید برادر کرزی صاحب را استثنا قراردهد و آن پول دزدی کرده اش را برایش ببخشد
( ر )

>>>   حقا که راست گفته مولانا صا حب و حا مد کرزی خبیث و چتل هیچ هم کرده نمیتوا ند حق با به اش است که در ارگ خا نه جور کر ده ؟
همین کرزی نبود که از فساد و مفسد حما یت می کرد و می گفت خیر است پول دزدی کردید در داخل ویلا و بلند منز ل بسا زید در خا رج نبرید یعنی برای مردم را فرار سر ما یه را هم نشا ن می داد .
لغما نی

>>>   سلام سلام چه بخواهی چه نخواهی تاریخ نویسان کشور ما این مردک دلقک باز که14سال خيانت وظلوم برحمانه به حق این مردم مظلوم بیچاره کشور ما انجام داده و با آن حیف میل های از سرمایه بعيت المال و کمک جامعه جهانی که دردينا بی سابقه بود این مردک ...وآن عده... های که دوری خودش جمع کرده بود تاریخ نویسان به دقت از اليف تا. ی. مينويسن اگر کوتاه بیایند عذاب وجدان شان راحت نمی گذارند

>>>   کرزی بدبخت کشور را برباد داد و امروز اشرف غنی بر سفره او نشسته است. اینها هیچکدام خادم ملت نیستند بلکه .... ملی هستند که در خدمت بیگانگان برای پر کردن جیب شان کار می کنند. اینه نه از سیاست چیزی می دانند و نه دل شان برای مردم می سوزند و روحیه ملی و وطن پرستی دارند بلکه روز شان را تیر می کنند و با سرنوشت مردم بازی می کنند.

>>>   بزرگوارم
بخدا سوگند میخورمکه شما ضم کردن تسم خودرا با مولانا به اساس چی هستایا به مانند مولانای روم از خود هنری دارید .تقوا دارید دروغ نمیگویید
ویا حد اقل پیرو خط ملانا هستید
شما را به خدا سوگند میدهم که با این سربرهنه وریش اصلاح شده کمتر از یک قبضه توحین به مقدسات اسلام ومولانا نه نمایید
ما که از مولا ومولانا صفتان نظره به ادبیان وتاریخ خویش اگاه هستیم ومقایسه وتفکیک شما مولانای های تقلبی برای ما اسان هست ولیکن هموطنان مظوما که دراین دیار غربت وجنگ ازتاریخ وتمدن خویش اگاه نیستند وشاید باشنیدن کلمه مولانا وقیاس انها با سایر مولانا شاید که بفکرم برداشت های منفی دراین خصوص نمایند درحالیکه مولانا ها این سرزمین وسایر اکناف جهان همه دربرابر خدا وقانون خدا از خود گذشتند دروغ نمیگفتند ظاهر اراسته خودار مومیای ورنگ امیزی نمی نمودند واز تهمت افترا وسخنان بیهوده سخت متنفر بودند ودرحالیکه مقایسه شما مولانا با ان مولاناها فرق فاحش دارد واز همه هموطنان متدین ام با کحمال عجز خواهش مینمایم که اینگونه مولانا ها های کاذب را با مولانای های حقیقی تفکیک نمایند واگر ایمان بخدا وروزرستاخیز دارند ومحترم فرید به اسم فرید یاد نمایند وضم کردن مولانا با اسم فرید به واقعیت اش جرم هست گناه هست ودرحقیقت توحین هست با مولاناهای حقیقی
ومن الله التوفیق
محمد کحمال(بایانی)

>>>   محترم فرید خان
تایید این حکومت جان جیری بخاطر هست
که درضمیر ووجدان شما یکه نهادینه هست وبه اساس همان نهادینه درهر امور قضاوت مینمایید یعنی تعصب
من شمارا تا جاییکه می شناسم از همان ابتدای که درغند دره پاکستان تشریف داشتید .نه از مولانا خبری بود ونه از استاد
من از همان ایام درنهد شما تعصب شراره مینمود
وتایید حکومت جانی کری بخاطریست که بزرگوار وپیشوای تان یعنی اقای دبل عبدالله پایه ای حکومت جان کری هست
وسخت متاسف هستم که مولانا جطور کتمان حق را مینماید
بخاطریه اگر وقعیت را بیگویم اینهامه از خدا وقانون خدا فاصله گرفته ایند
بااحترام
محمدکبیر(ازهوفیان)

>>>   من به حال انهای می خندم که تا دیروز به ساز حکومت کرزی می رقصیدند وحالا میگویند که ان ساز (سر) درست نبود وکمی بی (تال) و(لی) هم بود. وساز حکومت ع و غ بهتر می نوازند و ناگزیر باید به ان سر وشانه جنباند.
خداوندا!!! ارتجاعیت مارا به کجا خواهد کشاند؟

>>>   گــــــــــــــــــــرچـــــــــه ریشش کوتاه است اما راست میگوید حکومت کرزی بد ترین حکومت بود مشکلات امروزی میراث کرزی است

>>>   بزرگترين گناه كرزي افراد جوان مملكت را پودري ساخت ، فساد رابااوج نقطه رساند ، اين ملت به هيچ وقت نسل درنسل جبران كرده نمي توانند ، واين بي روده هم بامعاون 24 ساعت نيشه خود ورييس اجرايه مودكي راهي تخريب كاري وتروريستي را تقويه مي كنند چون باهمين هدف آوردن شان افسوس بحال عسكر بيچاره دربازي شيطاني خودرا قربان مي كنند درحاليكه دوطرف يك سكه هستن ( طالب و غني ودايش ) معاش شان ازيك جيب است . صرف دعا مي كنم خدايا رحم كن كه توان چنين امتحان رانداريم .

>>>   کرزی هم درتارعنکبوتی دزد ها که خودت طرفدارشان هستی گیر بود واشرف غنی همچنان لطفا ازاشرف غنی وکرزی نام نبرید ازدزد های که تا دیروز یک خرلنگ نداشت وامروز ملیاردر است نام ببرید من نمیدانم چرا یک طرف افغانستان تمامش مولینا شد ویک طرف دیگرآن دهشت گر

>>>   ... بر کرزی و برادران دزد و قاچاقبر و تروریست و خونریزش.
(-_-)

>>>   کرزی تنها نبوده همین یاوه گویان همه به دور کرزی جمع بودند ومشترکا پلان چور وچپاول پولهای ملت غریب وبیچاره را میساخت واقای .........هم دور نبود شامل همین حلقات بوده زیرا خودش قضاوت کنند که زندگی شان نسبت به دیروز چقدر تغیر نموده است وای به جان انمردم که سرومال شدند وکشور هم ساخته نشد انها به کیها فریاد نمایند حتی فرزندان زنده شان هم بیسواد مانده اند .من پیشنهاد مینمایم که تمام سیاسیون خوب وبد وبدتریک لحظه برای کشور فکر کنند وبه این بد بختی ها ازرا ه اتحاد پایان دهند تا جبران گناه کرده باشند درغیران نامهای تمام دزدان درتاریخ کشور درج است وازمحاکمه تاریخ هیچ کس نجات نخواهند یافت .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است