رهبران حکومت باید استعفا دهند
در افغانستان هر فردی حتی یک بچه کوچک می داند که داعش و طالبان را آمریکا به وجود آورده است و توسط این گروه ها به چه اهدافی می خواهد برسد. حضور آمریکا در افغانستان فقط به ضرر ما است 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۳    ۱۳۹۴/۴/۳۰ کد خبر: 99343 منبع: پرینت

اوضاع امنیتی افغانستان به حد بسیار وخیمی رسیده است و همه ولایت های کشور در حالت تهدید قرار دارند. رهبران حکومت وحدت ملی مانند چندماه گذشته در پناه امن خود نشسته اند و دست به هیچ کاری نمی زنند. همیشه بعد عملیات های کشنده به محل می روند و با ابراز تاسف برای شهیدان و سر بریده شدگان ادای وظیفه می کنند. مردم از این حالت به خشم آمده اند و خواستار استعفا و برکناری آنها هستند.

بسم الله شیر رییس حزب وفاق ملی در برنامه «پس از خبر» گفت: رهبران حکومت وحدت ملی به ملت افغانستان خیانت کرده اند. پس چرا ما این اوضاع را تحمل کرده و صدای خود را بیرون ندهیم. مردم افغانستان بسیار زیرک هستند اما خاموشی آنها در مقابل این رهبران جفای بسیار بزرگی به خودشان و تاریخ است. متاسفانه رهبران افغانستان از ما نیستند. آنها همیشه با پول دیگر کشورها شهرت یافته و در راس قرار گرفتند. چرا که ما هیچگاه نمی بینیم که توسط این رهبران منافع ما و ملت تامین شده باشد. ما چوب سوخت کشورهای دیگر جهان شده ایم.

وی علت ناامنی در افغانستان را آمریکا و کشورهای غربی دانسته و اظهار کرد: حکومت ما با کشوری پیمان امنیتی بسته که خود باعث ناامنی در کشور است و اعلام کرده است که طالبان دشمنان ما نیستند. در افغانستان هر فردی حتی یک بچه کوچک می داند که داعش و طالبان را آمریکا به وجود آورده است و توسط این گروه ها به چه اهدافی می خواهد برسد. حضور آمریکا در افغانستان فقط به ضرر ما است. آمریکا به اینجا آمده و ادعا می کند که به کشور ما پول می دهد و اردوی ملی را تجهیز می کند و آموزش می دهد. این موضوع مانند این است که فردی به به فردی دیگر بگوید ده میلیون به تو می دهم و سر تو را می برم. آن فرد می گوید: نه من ده میلیون نمی خواهم، بلکه می خواهم زنده بمانم. حالا آمریکا در افغانستان چنین کاری می کند. به ما پول می دهد و سر فرزندان وطن ما را از تیغ می گذراند و اوضاع کشورمان را به این حالت در آورده است تا به اهداف خود برسد.

جناب شیر معتقد است اگر ملت افغانستان به پا خیزند می توانند آمریکا را از کشور بیرون کنند و افزود: آمریکا بزرگترین خیانت را هم به خود و هم به ما می کند. ملت افغانستان به آنها هم پایگاه داد و هم در کنار آنها ایستاد تا رقیب بزرگ خود شوروی را از بین ببرد. آمریکا در کنار مردم افغانستان به ابر قدرت اول دنیا تبدیل شد. به صراحت می گویم اگر ملت افغانستان آگاه شوند می توانند آمریکا را با همه امکاناتی که دارد شکست دهند و از اینجا بیرون کنند. متاسفانه حکومت ما، حکومت ما نیست. اشرف غنی را ما نیاورده ایم، کرزی را ما نیاورده بودیم. برنامه ای که ریخته می شود کرزی از آن آگاه است، اشرف غنی از آن آگاه است. دولت را ملت می سازد و ملت دولت خود را حفظ می کند و دولت هم سعی می کند که کارکرد خود را به ملت خود نشان دهد اما این جریانات در کشور ما بی مفهوم شده است. مشکل ما این است که ملت ما خاموش است و این خاموشی باعث در به دری تاریخ و سرنوشت ملت افغانستان است.

رییس حزب وفاق ملی اظهار کرد که علاوه بر آمریکا پاکستان نیز باعث ناامنی در افغانستان است و افزود: هم اکنون پاکستان هم در تمامی دستگاه های کشور ما نفوذ دارد. اولین کاری که ما باید انجام دهیم این است که دست نفوذ پاکستان را از کشور خود کوتاه کنیم. آنها امروز از همه چیزما با خبر هستند ما باید این شرایط را رفع کنیم. بعد از آن باید در مقابل این کشور بایستیم و بگوییم با چه حقی این تروریست ها را به کشور ما روان می کند؟ اگر حکومت ما اراده داشته باشد و بخواهد ما با دستان خالی می توانیم پاکستان را بر سر جای خودش بنشانیم. متاسفانه حکومت ما است که این شرایط را ایجاد می کند تا پاکستان این کارها را انجام دهد.

وی مردم را به خیزش و اعتراضات علیه حکومت دعوت می کند و می گوید: مردم باید به پا خیزند و از حقوق خود دفاع کنند. ما پوسترهایی را آماده کرده ایم و در آن شعارهایی نوشته ایم. شعار ما این است که اگر رهبران حکومت استعفا ندهند حزب وفاق ملی افغانستان به کمک مردم، آنها را مجبور به استعفا می سازند. من این وظیفه را انجام می دهم و از فرد فرد افغانستان می خواهم همکاری کنند. ما در هر قومی از کشور افراد شایسته و نیکی داریم که می توانند در نجات وطن تاثیر گذار باشند. همانطور که ما در مقابل انگلستان توانستیم از وطن خود دفاع کنیم حالا هم می توانیم با وحدت نظر حق خود را از آمریکا و غرب بگیریم.

شیر ادامه داد: همه مردم باید در سرک ها بریزند. در کابل باید دکان ها بسته شود تا حکومت بفهمد که مردم به تنگ آمده اند. مردم باید بگویند ما نباید به طرف جنگ برویم بلکه باید به طرف صلح برویم. اگر مردم به خاموشی خود ادامه دهند فردای ما قتل و کشتار، نا به سامانی، ناامنی و بی ثباتی است. بهتر این است که مردم علاج واقعه قبل از وقوع کنند و کشور را از جنگ نجات دهند. همه مردم باید بدانند که جنگ برای ما راه حل نیست. بلکه راه حلی خوب برای خارجی ها است. کشته شدن در حرکت های مدنی بسیار بهتر از کشته شدن در این جنگ است. چرا که ما در حال دفاع از حقوق خود هستیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حضور امریکا در وطن وضرر ان قبل از حرکت طیارات (ب 52)معلوم بود چرا ان وقت برگ از از شاخه ای نجنبید؟ برای این قلقله ها حالا دیر است.

>>>   هرکسی با وعده ها فریبنده از طریق مردم ما بمرام دلخواه خود را میرساند همینکه به قدرت دیگر در فکر مردم نمیباشد فقط در فکر دوام قدرت خود وهم تیمی وهمفکری وقومگرایی خود میگردد جناب ریس جمهور اشرف غنی ان وعده های چرب ونرمی که در دوران گکمپاین وروز حلف وفاداری داده بود یکی انرا عملی نکرده فقط در نصب وجابجایی هم تیمی وبیشر بفکر نصب اقوام وزبان خود است تا در فکر مردم که وعده سپرده بود بلکه برخلاف وعده هایش مردم اضعافتر از پیش بیکار وبی روزگار شدند و اکثریت مردم زیر فقر قرار گرفته اند ولی خودشان ودوستان شان از قند تفاله میکشند ودشمنان مردم وقاتلان وترورستان طالب را برادر ونا راضی و وغیره وغیره خطاب کرده انها را بیشتر جرییت بخشیده مردم ما را برعلاوه قتل وترور سرهای شانرا از تن شان جدا میکند ولی ریس جمهور هرگز نام از الب نمیگیرد وعمل شان را تقبیح نکرده است درد ها واز نا رسایی های دولت موجود وفساد درین حکومت واقعا مردم را به ستوح اورده در فکر ان اند که چه گونه واز کدام مجرای قانونی رهبران وحدت ملی را خلع قدرت کنند نهبطریقی که باعث کشمکش های داخلی وبسود فرصت طلبان تمام شود .

>>>   اگرجهادیون وندگیرجنت رازیرپای ماآورندبرخلاف شان دوزخ راانتخاب میکنیم. جهادی دیگراعتبارنداردکه مارابازهم به یکی دیگری پول نقدکرده ملیون دالرکمایی کند.
وطندار

>>>   بسم الله شیر ناجی افغانستان ! درافغانستان باید از انتخابات این موضوعات فعلا صرف نظرشود وبرای پنجاه سالبسم الله شیر را یحیث پادشاه مطلقه تعیین کنند تا این ملک را به کنت تبدیل کند
( ر )

>>>   خداوند متعا شما را حمت بدهدتا این کا را انجام دهید مردم با شما هم نظر است میلون ها بیکار و کرسنه وغم دیده در کنار شما ایستاده است همکد منتظر شخص پیشکام است
ع ق

>>>   خوش حال شدم درتاریخ افغانستان یک نفر پیدا شدومردم رادعوت کرد علیه مستکبرین .کاش یک چند نفر مثل شما پیدامیشد.

>>>   مردم این را نیز میداند که. هر باقولی فروش حالا در سیاست ګپ میزند و علت این حرج مرج و بی سباتی از موجودیت همین بیسوادان و جاهلین است

>>>   اگر این بسم الله شیر در انتخابات ریاست جمهوری موفق میشد و رییس جمهور میشد، حالا شاید مثل ببرک کارمل شعار میداد که: کسی که به دوستی افغان ـ امریکا اعتقاد ندارد، او ازین خاک نیست و باید این خاک را ترک کند.

>>>   بر همه روشن است که تمام فساد زیره پای پاکستان است.و تا زمانی که پاکستان را ما از دست درازی به افغانستان کوتا نکنیم.طالب و دایش وتمامی گورهای ترورستی روز به روز بیشتر خواهد شد.

>>>   جناب محترم بسم الله شیر چند سال قبل خوامریکائیها نبود لاکن وضعیت امنیتی راخود مسلمانان ما چنان جورکرده بود که سگ صاحبش رانمی یافت هرعمل شان غیراسلامی وغیرانسانی

>>>   راست گفتی برادر اگر فردا به این برادر چوکی بدهد بهترین حکومت است

>>>   بــــســــــــم الــلــه شیر باید از رهبری حزبش استعفا بدهد چون با این نظریاتش اگر حزبی براستی داشته باشد آنرا بدنام میسازد سال گرم آمده ! حالا بسم الله جان هم دعوای رهبر شدن رادارد هیچگاهی امکان ندارد که حتی یک ریاست را هم بدست بیاورد مگر از راه فساد

>>>   حزب یا انجویش را هم لغو کردند ! درین کشور استعداد کشی است کسی که می خواهد افغانستان را به جنت تبدیل کند ودر ظرف چند روز امنیت سراسری را نه تنها در افغانستان بلکه در سراسرجهان تامین کند حکومت کارشکنی ومانع ایجاد میکند
بسم الله شیر نابغه است .

>>>   به پیش بسوی محکمه کرزی وشرکایش

>>>   بجواب کسی که بسم الله شیر را نابغه خوانده!
اگر بسم الله شیر نابغه است چرا این ساده لوح ها به عبدالله رای دادند؟اگر در ظرف چند روز امنیت را در افغانستان وجهان تامین کند نابغه نیست درجه او از پیغمبرها هم بالاست. تن غافل !!!!اکنون فهمیدم که چهره های چون بسم الله شیر هم داریم.

>>>   بسم الله محدی چی کرد که بسم الله شیر کند؟

>>>   مادیگرجنگ نمیخواهیم مادیگرنژادپرستی نمیخواهیم
مایک کشو مستقل وازهمه اقوام میخواهیم
این حق. مسلم ماست
نظام پاکستان ونظام امریکادشمن ماست ماباملت ومردمش کاری نداریم
مایک رهبرلایق میخواهیم ازهرقوم که باشدبه طورصلح امیزبه قدرت برسدنه ازراه جنگ وکشت وکشتار
ماحتی به یاری خدابادست خالی دشمنان کشورخودراشکست میدهیم
افغانستان میدان رقابت برای کشورهای همسایه نیست
خودمردم بایدتصمیم بگیرن وهمه افغانیم مسلمانیم
باید ازطریق گفتگوهمه مشکلات حل شودهرروزجنگ برابربایک ماه عقب ماندگی است
ومابایدطبق جهان پیشرفت کنیم وازانهاعقب نمانیم که باعث بدبختی همه ماست جمشیدی

>>>   رهبران باید استعفا دهند تا بسم الله شیررئیس جمهورشود تورئیس یک حزب هم هستی اینطورگپ طفلانه میزنی

>>>   شیر که از طریق انتخابات یک صد رای نبرده بود میخواهند بعد از استعفا سران دولت اگر به کدام منصب برسد این است احزاب ما که فقط ویرانی را میخواهند ورنه تمام رای مردم نزد همین دو رهبر است پسچرا مردم به خاطر منافع ملی کشور با دولت همکاری نمیکند بیشک اگر همه مردم یک دست شوند باز هیچ کشور بیگانه نمیتواند جای مداخله دریابند پس بیائید به عوض استعفا دوام دولت را کمک نما ئیم .

>>>   یکی از دوستان در نظر خود نوشته است:« شیر در ... انتخابات یک صد رای نبرده بود...»
این حقیقت محض است!!! حال فکر کنید که خاینین در وزارت عدلیه چگونه بر خلاف قانون احزاب که یکی از شرایط ثبت احزاب داشتن ۱۰ هزار عضو و داشتن دفاتر حزبی در ۲۰ ولایت است «حزب» او را بنام «وفاق ملی» ثبت کرده بودند؟؟!!!
... بر هر چه خاین است.
من نزدیک به نیم قرن است در سیاست دخیل هستم ولی سالهاست که از عضویت در احزاب و تنظیمها اکراه و نفرت دارم- به تمام مردم افغانستان اطمینان میدهم که هیچ یکی از احزاب ثبت شده در وزارت عدلیه حتی توانایی داشتن ۵۰۰ عضو را هم ندارند!!!!!!
اگر «رهبران» این «احزاب» چیزی بنام وجدان دارند بگویند که کدام حزب شرایط «قانون احزاب» را پوره کرده است. آیا کدام «حزب» توانایی آنرا دارد که در یک «مظاهره» هزار نفر را گرد هم آورند؟؟؟!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است