آنچه باید از نفوذ پاکستانی ها در امنیت ملی بدانید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۸    ۱۳۹۴/۴/۲۸ کد خبر: 99282 منبع: پرینت

اجمل عبید عابدی، سخنگوی سابق رییس جمهور و معاون پالیسی فعلی ریاست عمومی امنیت ملی، پیش از این با استخبارات پاکستان همکاری داشته است.

فیصل سمیع، عضو مجلس سنا در نشست چند روز پیش این مجلس گفت: از آدرس خودم و آدرس کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا گزینش آقای عابدی را نامناسب می دانم؛ اطلاعاتی وجود دارد که آقای عابدی قبلاً نیز کارمند ریاست امنیت ملی بوده و در سال ۱۳۸۴ به دلیل همکاری با سازمان استخبارات پاکستان از کار برکنار شده است.

همچنان محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس گفت: کسی که سخنگوی رییس جمهور بوده حال به حیث معاون پالیسی ریاست امنیت ملی انتخاب شده است؛ در این وطن قحط‌ الرجال که نیست؛ باید متوجه باشند.
آقای ایزدیار با اشاره به تعیینات جدید حکومت وحدت ملی گفت که حکوت در این مورد باید بیشتر دقت کند.
او افزود: دو رهبر حکومت وحدت ملی با درنظرداشت وضعیت و احکام قانون اساسی افغانستان در قسمت تعیین کدرها تصمیم مناسب بگیرند. اگر گزینش در قسمت وزیر، معاون، رییس و یا والی باشد؛ معیارها و تعادل میان اقوام را با درنظرداشت اصل شایستگی رعایت کنند.

همچنان گلالی اکبری عضو دیگر مجلس سنا گفت که رییس جمهور کسی را به عنوان معاون پالیسی ریاست عمومی امنیت ملی انتخاب کرده که قابل اعتماد نیست.

جمعه دین گیانوال، عضو دیگر سنا نیز گفت: افراد و اشخاص به دلیل این‌که برای رهبران حکومت وحدت ملی کمپاین کرده اند مقرر می‌شوند نه شایستگی و لیاقت شان.

از سوی هم عظیم قویاش با اشاره به نگرانی‌های ترک تباران در افغانستان گفت: وضعیتی که فعلاً در سطح حکومت وحدت ملی در حرکت است؛ نگرانی جدی ترک تباران و اقلیت‌های قومی دیگر را برانگیخته است؛ این حرکات خطرناک‌‌تر از داعش و طالبان برای کشور است. متأسفانه شماری از رهبران، قتل سیاسی بالای ملت ما انجام می‌دهند.

در همین حال دو از کارمندان اداره ضد تروریزم امنیت ملی افغانستان که اطلاعات عملیات‌های ضد تروریزم را به گروه حقانی گزارش می دادند، گرفتار شدند.
این دو تن به نام های حشمت‌الله مسکونۀ اصلی ولایت لغمان و صدام مسکونۀ اصلی ولایت قندوز کارمندان عملیاتی ادارۀ ضد تروریزم بودند.
این دوتن حالا در ادارۀ 40 امنیت ملی زندانی اند و پروندۀ آنها در دادستانی جرایم عليه امنيت داخلي و خارجي تحت بررسی قرار دارد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خاین خاین است چه در رده پایین دولتی قرار دارد وچه در رده بالایی دولت اگر از مقامات برجسته دولت صداقت با کشور ومردم افغانستانی داشته باشد با این دوتن جاسوس پاکستانی را که در اداره ضد تروریزم امنیت ملی افغانستان کار میکردند بحیثخاینین ملی بزودترین فرصت به اشد مجازات برساند تا زمانیکه چنین خاینین دست از خیانت وجاسوسی به بیگانه گان بر ندارند مشکلات امنیتی وجود خواهد داشت وگذشت وترحم در مقابل چنین خاینین خیانت به کشور ومردم است .

>>>   وای ازبرای خدااین چی وضعیت است دراین وطن این خائنین بایدمحاکمه شود.
ع

>>>   برادر محترم تنها عابدی نیست که به گفته شما همکار استخبارات پاکستان است بلکه همه انهای که در طول جهاد در خاک پاکستان تربیه شده و درس های ویرانی و خرابی این وطن از طرف باداران شان برایشان داده میشد در حقیقت همان دال خوران اند که بنام رهبر و قومندان این وطن را تباه کردند . و این تعداد انقدر زیاد اند که هیچ مستوفی حساب شانرا گرفته نمی تواند. و تا هنوز به ان دال خوردگی وفادار هستند.

>>>   این ریاست که بنام امنیت ملی است در حقیقت یک کمپنی خصوصی پنجشیری ها ووردکی ها است این اداره در مقایسه با استخبارات پاکستان هیچ نیست
درین اداره افراد وجود دارد که برضد حکومت کار میکنند امکانات دولتی را برای اغراض شخصی خویش بمصرف میرسانند برای اینکه بتوانند از کسی انتقام بگیرند دست به هرکاری میزنند تا تو را طالب وترورست معرفی کنند این افراد با بعضی دزد های دیگر در وزارت داخله هم رابطه دارند تا مشترک بتوانند شکاری بدست بیاورند روسا ومعاونین این اداره که از سال های قبل بودند حالا به سرمایداران تبدیل شده اند وهمه پول حرام مثلا قبلا از رسانه ها آگاه شذیم که یکی زا معونین این ریاست دو اپارتمان را از سهمیه بلاک های که برای معیوبین ومعلولین ساخته شده بود برای خود گرفته است که هرگز مستحق آن نبود معاون دیگرسش به نفع کمپنی سوپریم امضای وزیرداخله را جعل کرده بود معاون دیگرش سفرهای به تاجکستان می نماید ودر بعضی هوتل های کابل مصروفیت های دارد. اگر اینطور نیست چرا ملیون ها دالر اختلاس میشود اینها بی خبر هستند مثلادر وزارت شهرسازی وسایر ادارات حکومتی حتی دریکی از وزارت خانه ها دست به دزدی موتر های مراجعین میزنند
( ر )

>>>   این واقعیت تلخ را نباید انکار کرد که پاکستان عوامل نفوذی فراوانی در ادارات مختلف و مهم دولتی چون ارگانهای امنیتی - استخباراتی ، مالی و رده های بلند حکومتی دارد . حتی بعضی از آنها چهره های منفوری اند که هم نزد سیاسیون و دولتمردان افغان هم مردم عام کشور شناخته شده اند ، ولی متاسفانه و بدبختانه که تاهنوز هیچ دولتمردی جرات ننموده تا چهره های خاین و جاسوسان بیگانه را به مردم کشور معرفی و مجازات نمایند.

>>>   باین سناتوران بگویید: رییس تان «چقورتر» از دیگران با آی اس آی دارد!!! در مقابل چند پیسه مردار یک محافظ عادی را رای دادید و او را که در قاچاق مواد مخدر مثل خود شما ید طولایی دارد رییس سنا ساختید تا شمشیر قاچاق مواد مخدرش دو چندان تیزتر شود

>>>   در زمان حکومت تره کی وامین و ارمی وداکتر نجیب الله وقتیکه ترورستان گرفتار میشد به جزای اعمال شان میرسیدند و لی امروز ترورستان که گیر میشوند انها در محابس نان خوب وجای خوب برایشان عرضه میگردد وکسی انها را طبق حکم شرعی محاکم ثلاثه اعدام نمیکند در همسایگی کشور ما ایران مجرمین ترور ومواد مخدر را علنی اعدام میکنند وبه همین اساس ارامش در کشور شان حکم فرماست وپاکستان زادگاه وتمویل کننده وعرضه کنند تروریزم درجهان وقتیکه بعد از انجام یک عمل ترورستی دریکی از مکاتب شان چندین تن از مخالفین مسلح شانرا علنی اعدام کردند وبار بار تکرار هم شد دیگر گروپ های مخالف دولت پاکستان جرییت کرده نتوانستند که دوباره دست به چنین اعمال بزنند ولی با درد ودریغ وتاسف در حالیکه مجرمین قتل وترورستان طالب که تعداد شان بالاتر از دوصد نفر است وحکمو محکم ثلاثه مبنی بر اعدام شان صادر گردیده ومنتظر صدور حکم ریس جمهور در مورد اعدام انها است روسای جمهور ما جناب حامد کرزی واشرف غنی توج نداشته وسبب جرییت ترورستان شده ومردم بی گناه ما هرروز قربانی همین بی تفاوتی در قبال اعدام های ترورستان وقاتلان گردیده است وعلت ان تاکنون بمردم واضح نشده که چرا تطبیق حکم اعدام از جانب دولت صورت نمیگیرد .

>>>   ادیب پسر مارشال جهادی قسیم فهیم براساس کدام معیار مقرر شده است،نه تحصیل مسلکی دارد ونه تجربه کاری،ایزدیار باید حرف خود را ازاین شخص آغازمیکرد .
کورخود بینای مردم.

>>>   حالا كه خودي غني براي اي آس اي كار ميكند چي؟

>>>   این اشرف ... ، این طالب نیست ، این اجنت پاکستان نیست ؟ حکومت در گرو پاکستان است

>>>   من به همه هموطنانم سلام میگویم این دولت ودولت قبلی اصلا فقط زیر نظر ای اس ای ودیگر کشورهای که در افغانستان ذینفع است کار میکنند وهیچ خودرا اذیت نکنید اگر دنبال ادم وطن دوست و سالم میگردید مطمین باشید که پیدا نمیشود چون انسانهای سالم در دولت جای ندارد ونمی گذارند که بیایند سابقه همه اینهارا بگردی به جای وصل است پس فقط منتظر معجزه باشید کشوریکه زیر نظر دشمن ترین دشمن عزل ونصب میشود وکار میکند طالب را با تمام جنا یاتش برادر خطاب میکند اخرش معلوم است
بینام از وردک

>>>   همه اینها نوکران پاکستان بودند از پاکستان بودند و حالا همدیگر خود را متهم میکنند همه اینها آش یک دیگ هستند.

>>>   نظامیان پاکستان و آی اس آی مرتد در افغانستان رئیس جمهور منصوب میکند امنیت ملی چیست بیادرجان. طالب در ارگ ریشه دارد و بقدرت ارگ 14 سال در افغانستان نگهداشته شده و در دولت شریک است

>>>   خودى اغاى غنى و اغاى اتمر و ريس سنا و خودى عبدالله عبدالله نفر هاى باكستان هستند

>>>   بــــه (( در زمان حکومت تره کی وامین و ارمی وداکتر نجیب الله وقتیکه ترورستان گرفتار میشد به جزای اعمال شان میرسیدند ......
همان کار را کردند که خودشان هم ظالمانه سربه نیست شدند امین دوبارکشته شد اول مسموم کردند به اغما رفت دوباره حماله کردند زنده شد باز رگبارکردند
تره کی را بابالشت بیجان ساختند نجیب را دیدی چگونه شکنجه وبه دار زده شد
آنان که خیلی به کشتن وبستن علاقه داشتند نصیب خودشان هم همان میشود امین وتره کی نجیب که کشتند حکومت شان هم کشته شد وسقوط کرد اگر در ایرانبخاطر قاچاق اعدام میکنند پس چرا قاچاق گم نشده؟
طالبان ظالمانه بخاطر دزدی دست وپا وگردن قطع میکردند آیا دزدی در زمان شان گم شد؟ از روزی که آمدند تا روزی که رفتند جنگ دزدی همیشه موجود بود
اگر قرارباشد همه ناراضی های حکومت کشته شوند نیم نـفـوس افغانستان باید ازبین برده شوند؟
از کجا میدانی که عدالت صد فیصد درمورد محکومین به اعدام رعایت شده باشد؟ امنیت ناملی که کمپنی خصوصی است از روی تعصبات قومی انتقام گیری وصد ها دلیل دیگر کسانی را دستگیر میکند وبه زور شکنجه کارناکرده را از آنها اقرار میگیرد اینها باید اعدام شوند؟ مقصدم همه نیست صرف کسانی را میگویم که ازروی اغراض خصوصی به دام افتاده اند .
مشکلات از طریق زبان بهتر وهمه جانبه تر حل میگردد نه از راه کشتن واعدام کردن چنانچه گفتیتد حکومات تره کی ونجیب از کشتن دریغ نکردند چی بدست آوردند؟
با حرف خوش مار را ازلانه اش بیرون می آورند نه با کشتن
( ر )

>>>   اشرفک و عبدالله کگ خد ا هر دوی تانرا.. وبرباد کند .

>>>   هردو رهبر برای افغانستان خوبی میخواهد وشکراست که جامعه جهانی را تشویق میکنند تا با افغانستان در شرایط فعلی کمک کند

>>>   متعصبین اهل قبیله همه نوکران پاکستان هستند و پاکستان را وطن دوم خود میدانند۰ یکتعداد شان یگان لاف و پتاق به ارتباط خط سرحدی دیورند میزنند، ولی وقتی به آنطرف سرحد دیورند رفتند به چاپلوسی مشغول میشوند و حتی خودشانرا برادر دوگانگی پاکستانی ها معرفی میکنند۰

>>>   غنی احمدزی خودش جاسوس و خودفروخته پاکستان است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است