وزیری که بعد از وفات قرارداد امضا کرد!
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۴    ۱۳۹۴/۴/۲۳ کد خبر: 99006 منبع: پرینت

مرحوم حبیب الله غالب وزیر عدلیه دولت آقای کرزی بعد از وفات خویش پای قرار دادهای عمر زاخیلول وزیر مالیه زمان ریاست جمهوری حامد کرزی را امضا کرده است.

از معجزات دولت جناب کرزی این بوده است که مرده های دولت بعد از شش ماه وفات بازهم اسناد قرارداد تدارکات سوخت وزارت دفاع را امضا می کنند! آنهم در اداره جناب "عمر زاخیلول"!

به اساس یافته های هیات حقیقت یاب پرونده قرارداد سوخت وزارت دفاع ملی، مرحوم حبیب الله غالب وزیر پیشین عدلیه کشور بعد از 6 ماه از درگذشت اش از قبر یکجا با عمر زاخیل وال رییس کمیسیون تدارکات خاص و وزیر مالیه اسبق در پای قرار داد سوخت بار وزارت دفاع را که در آن 100 میلیون دالر فساد و اختلاس وجود دارد امضا نموده است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مرحوم حبیب الله غالب در 28 حوت سال 1392 وفات نموده اما در ماه سنبله سال 1393 قرارداد سوخت بار وزارت دفاع ترتیب و امضا شده که امضای مرحوم حبیب الله غالب نیز بعد از مرگش دیده می شود.

یکی از خبر نگاران در یک مصاحبه اختصاصی از زاخیلوال سوال نمود هرگاه فساد های اداری کلان در افغانستان برملا می شود بطور اتوماتیک نام شما در آن دیده می شود علت در چه است؟ جناب زاخیلوال در جواب آن عاجز مانده می گوید که فساد و اختلاس 215 میلیون دالری چطور امکان دارد یکدم به 100 میلیون دالر کاهش پیدا نماید؟ زاخیلوال از متهمان اصلی فساد ۱۰۰ میلیون دالری در وزارت دفاع ملی و اما در مصونیت رییس‌ جمهور اشرف غنی قرار دارد.

در پرونده‌ی فساد بیش از ۱۰۰ میلیون دالری سوخت بار وزارت دفاع ملی ۶۳ تن به شمول مشاور اقتصادی رییس جمهور محمد اشرف غنی متهم هستند. یکی از نمایند‌گان مجلس می‌گوید که زاخیلوال در دوران انتخابات، اشرف غنی را کمک مالی کرده و بعید است که رییس جمهور در این رابطه اقدامی کند.

یک عضو مجلس نمایندگان که در دوره پیکارهای انتخاباتی با رییس جمهور غنی نزدیک بود می‌گوید که پرونده‌های فساد سوخت بار وزارت دفاع ملی مانند پرونده‌های کابل بانک زخم ناسور خواهد بود که رسیدگی به آن بعید به نظر می رسد.
حالا پای مشاور اقتصادی رییس جمهور نیز به این ماجرا کشانده شده است، اما این عضو ستاد انتخاباتی رییس جمهور غنی می‌گوید که آقای زاخیلوال در انتخابات به رییس جمهور کمک مالی کرده است و به رسید‌گی این اتهام باور ندارد.

عبدالرحیم ایوبی نماینده‌ی قندهار در مجلس نمایندگان و عضو تیم پیکارهای انتخاباتی رییس جمهور اظهارنمود: "تا جایی که من معلومات دارم کسانی که از نهادهای حکومتی در این فساد متهم هستند تعدادشان به ۶۳ نفر می رسد."
در همین حال یک منبع نزدیک به رییس جمهور غنی می‌گوید که در میان پرونده‌ های فساد سوخت بار وزارت دفاع ملی که زیر بررسی رییس جمهور قرار دارد نام حضرت عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رییس جمهور دیده نمی‌شود. اما این نمایند‌گان مجلس می‌گویند که حضرت عمرزاخیلوال در انتخابات ریاست جمهوری رییس جمهور را پشتیبانی مالی کرده، پس چگونه ممکن است که در حکومت رییس جمهور غنی به اتهام وی رسیدگی شود.

ایوبی همچنان گفت: "زاخیلوال یکی از مأموران بلند پایه حکومت است، وی عضو تیم تحول و تداوم در زمان انتخابات ریاست جمهوری بود. من هم عضو این تیم انتخاباتی بودم من معلومات دارم که آقای زاخیلوال رییس جمهور را در زمان انتخابات کمک مالی کرده است و حال اگر وی زیر فشار قرار گیرد و به محاکمه کشانده شود؛ او هم در برابر رییس جمهور سند دارد، پس اینها اگر در برابر هم قرار گیرند و بحران به میان آید باز آن وقت نه دادستانی و نه محکمه به این موضوع رسید‌گی نماید ".

در کمیسیون خاص تدارکات که در زمان حکومت رییس جمهور کرزی در چوکات وزارت مالیه ایجاد شده بود؛ حضرت عمر زاخیلوال وزیر پیشین مالیه، عبدالهادی ارغندیوال وزیر پیشین اقتصاد و حبیب‌الله غالب وزیر پیشین عدلیه عضویت داشتند و این کمیسیون در پای این پیمان سوخت بار وزارت دفاع ملی امضا کرده است.

عبدالهادی ارغندیوال وزیر پیشین اقتصاد می‌گوید که آقای زاخیلوال در رهبری کمیسیون ویژه تدارکات قرار داشت و از همین رو آقای زاخیلوال در این باره باید پاسخ بگوید.
هیأت بررسی‌های پیمان‌های وزارت دفاع ملی هم کمیسیون ویژه‌ی تدارکات را در این فساد دخیل می‌داند.

حمیدالله فاروقی رییس هیأت بررسی پیمان‌های وزارت دفاع ملی گفت: "در کمیسیون ویژه‌ی تدارکات مسوولان خاص این کمیسیون با وجود اسناد؛ نرخ هر لیتر تیل وزارت دفاع ملی را از قیمت واقعی بلند محاسبه کرده‌اند و پای این پیمان امضا کرده‌اند، این مسوولان مورد شک ما قرار دارند".


>>>   هیأت اداری مجلس نمایند‌گان از نمونه‌های آشکار و پیامدهای بد فساد مالی در پیمان‌های وزارت دفاع ملی در رویداد سربریدن افسران ارتش ملی در بدخشان هشدار می‌دهد.
عرفان الله عرفان نایب دبیر مجلس نماینده‌گان افزود: "بارزترین نمونه‌ی فساد در وزارت دفاع ملی قضیه‌ی سربریدن بیش از ۲۸ جوان اردوی ملی ما در بدخشان است که تیل موترهایشان از سوی فاسدان و غارتگران فروخته شده بود و به علت نبود تیل این افسران از ساحه ای حمله طالبان فرار نتوانستند. من از رئیس خواهش میکنم هرکس که در این فساد دست دارد؛ باید محاکمه شود."
یافته‌های هیأت بررسی‌های پیمان‌های وزارت دفاع ملی با رئیس جمهور غنی هم در میان گذاشته شده است و این یافته‌ها مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفته است. این هیأت افزون با برکناری و مجازات این مقامات از رئیس جمهور خواسته است تا مقام‌های حکومت که در این فساد متهم هستند و دارایی‌هایی را که در زمان مأموریت به دست آورده‌اند بررسی شود
>>>   طفلیکه از لقمه ...به دنیا بیاد و در چلستان بزر گ شود جاسوس و وطن فروش باشد درس فساد آموخته باشد گریه وزاری را بدا ند در انتخابا ت تقلبی مستقیم دست داشته باشد در مسلک دزدی مهارت خاص داشته باشد در خرید وکلا ومعامله گری دست آوری های دارد چرا( غ )از اوحمایه نکند
یک منبع عایداتی آقای غ است.......
امل

>>>   از معین مالی و اداری وزارت عدلیه پرسان شود که کی امضا کرده ...............

>>>   هــــرزملنیکه پاروک وردک جواب گفت زاخیل وال هم جواب میگوید
خوشا بحال غالب که داعی اجل را پذیرفته ورنه حالا به جمع دزدان ملیونی بشمار میرفت

>>>   تاجران که به افغانستان واردات تیل، گاز......... میکنند مقصر اصلی ماجرای فساد هستند ،پس مشکلات را در وجود تاجران و اراکین دولتی که فساد را مشروعیت میدهند ، جستجو کنید، ورنه داعی افراد اجل قبلی با استنباط بیشماری ظهور خواهد کرد.

>>>   این را شک نکنید ، به خاطر امضا و زیر زدن فساد پدر مرده را از قبر بیرون میکنند ، نشانی انگشتش را چک کنید حقیقت دارد . فرق مرده و زنده در افغانستان نیست اسناد جور شود

>>>   ههههههه ای برپدرازینارا... بخداکه این وزیراند.
ع

>>>   به خاطر تشویش اذهان عامه پذیرفتنی نیست
قادری

>>>   فساد که در نظام اردوی ملی میباشد درهیچ ارگان نمیباشد هیت که از وزارت دفاع ولوی درستیز میاید پول نقد در جیب شان انداخته میشود در گزارش شان نوشته میشود هیچ مشکلی نیست امروز تمام کار ها سر بریدمل وسرباز اجرا میشود جای که امتیاز قایل باشند حق طلبی صورت میگیرد ، حیف میل اعاشه سربازان وبریدملان دزدی چور چپاول بین نظام میباشد، این کارهای خلاف را نادیده میگیرد خودم شاهد حال هستم پخت وپز اعاشه سربازان وبریدملان فرقه پولیس نظامی بگرام به حدخراب است فقط میتواند زنده بماند روزانه گوشت اکمال میشود از900 کیلو 400 کیلو حیف میل ودزدی میشود در جیب قوماندان عمومی وقوماندان فرقه میروند وهمچنان ازهمه مواد اعاشوی ،تخصیصات زده میشود تیل جنراتور فروخته میشود شب وروز درکاغوش های سربازان وبریدملان برق نیست. این قطعه قطعه نظامی شناخته نمیشود فقط شرکت قره باغی ها به شمار میرود.
بریدمل

>>>   چــــهـــل ملیون دالـــر شفاخانه چهارصد بستر را کی پرسان کرد؟ تازمانی در قدرت بودند صد نوع دزدی وفساد میکنند وزمانیکه از قدرت برطرف شدند یا پکول می پوشند یا دوباره به دامن تنظیم خود افتاده منتظر فرصت دیگر هستند
( ر )

>>>   این اولین بار افشای اختلاس ودزدی زاخیل وال این .. نیست ولی اشرف غنی که دم از مبارزه با فساد میزد در برابر خیانت های زاخیل وال چشم وگوش خود را بسته میکند واما تفاوت خیانت ودزدی های زاخیل وال با اختلاس ودزدی در قرارداد های تیل وزارت دفاع درین است که امضای مرحوم غالب وزیر عدلیه را بعد از شش ماه فوت ان جعل وتذویر نموده اند این زاخیل وال مشاور اقتصادی ریس جمهور نه تنها که بمردم بی روزگار خیانت را مکرر انجام داده در حق یک مرده هم دریغ نکرده است از نظریات وکلای پارالمان که خود در دوران انتخاباتی اشرف غنی سهیم بودند میگویند که زاخیل وال در کمپاین انتخاباتی اشرف غنی پول زیاد مصرف کرده بعید است که زاخیل وال را تحت پیگرد قانونی قرار دهد بخاطریکه زاخیل وال نیز اسناد از اشرف غنی دارد که ان زمان ارایه خواهد کرد پس سخنان وکلا معلوم میشود که دهن پرابی وجود دارد که زاخیل وال مورد پیگرد قرار داده نمی شود پس چه توقع در راه مبازه با فساد ازین دولت شده میتواند که سر دسته دزدان مشاور اقتصادی ریاست جمهوری باشد .

>>>   اگر بخواست خداجان وضیعت امنیتی کمی بهتر شود ودولت بتواند نفس راحت بکشد انشاالله که قطی عطار باز میشود بوی بد تیم کرزی تامشام بوش میرسد وکرزی .... ودر قفس شرم وخجالتگی حبس خواهد شد انشاالله.م.
ا.کابل

>>>   من به گفته بریدمل موافقم .
جگرن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است