متن تفاهمنامه استخباراتی با آی اس آی نشر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98378 منبع: پرینت

متن تفاهمنامه همکاری استخباراتی کشور با پاکستان در رسانه ها نشر شد.

این تفاهمنامه در 8 بند تنظیم شده است که به گونه خلاصه به گونه ذیل است:

1- همکاری برای تشریک اطلاعات، تکمیل مبارزه با هراس افکنی، تلاش برای تکمیل عملیات های استخباراتی بر بنیاد ارزیابی تهدیدهای مشترک، آموزش مشترک و شریک ساختن متخصصین و تجربه ها. تهدیدها، هر گروهی که منافع دو کشور را نشانه گیرد مانند هراس افکنان و افراطگرایان تهدید پنداشته می شود.

2- هدف تفاهمنامه بر بنیاد اصل های استقلال، مساوات، مشارکت و احترام متقابل دو طرف که منجر به صلح و ثبات شود و قوانین ملی، بین المللی در آن مراعات شود گفته شده است.

3- آمادگی های اطلاعاتی دو جانبه طرف ها باید در 4 بخش سطح رهبری، سطح دوره کارشناسی، ایجاد خطوط ویژه ارتباطات و جایگزینی افسران ارتباطی در پایتخت های دو کشور باید آمادگی های اطلاعاتی داشته باشند.

4- زمینه های همکاری شریک ساختن اطلاعات برای تکمیل عملیات ها،همکاری برای مبارزه با هراس افکنی، شریک ساختن گزارش های بازداشتی ها و مظنونین و پشتیبانی های تکنیکی مختص شده است.

5- جلوگیری از اختلال های نفوذی، جلوگیری از موضوعات آسیب زننده بر روابط، جلوگیری از دشمت پنداشتن دو طرف و جلوگیری از استفاده عناصر مخرب بر ضد یکدیگر تعهد شده است.

6- در درک ساختار این تفاهمنامه از رسانه ها، نهادهای فکری و جامعه مدنی خواسته شده است تا ذهنیت های دو کشور رادر برابر هم بهبود بسازند.

7- گروه ها به گونه دایمی باهم کار می کنند تا برای حل اختلاف های دایمی راه حل هایی داشته باشد.

8- این سند تا 2 سال ضمانت اجرایی دارد و پس از 2 سال هرگاه طرفی بخواهد آن را لغو کند 6 ماه پس از زمان درخواست این سند لغو خواهد شد.

در مقدمه این تفاهمنامه نیز همچنین آمده است که همکاری های نزدیک، درک متقابل، همکاری در امور استخباراتی و آموزش مشترک به سود دو جانب است و تقویت روابط دو جانبه ترغیب دو طرف برای همکاری های نزدیک استخباراتی از آرزوهای حکومت ها است.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مطابق بنداول حتی سایرفقرات این توافق بایدهندکه کشوردوست ماست دشمن بدانیم پس سیاست خارجی ماراپاکستان تعین میکند. اگرپاکستان طوردلخواه به هرکشوری حمله ورشودمامنحیث دمب همراه پاکستان بمانیم .اگررسانه های ماتحت نظارت پاکستان باشدپس بی زبانیم .گویا تسلیم بی قیدوسرط به همه .
وطندار

>>>   غنی وطن فروش با تبار وطن فروشش شرم هم ندارند اینها این بی فرهنگ ها بخاطر قدرت به هرنوع جنایت دست میزنند حتی فروش ... و خانه خود.

>>>   پاكستان به پالمان ما حمله ميكنه باز حكومت ع و غ ميخواهيد همراي بادر هاي طلبان توافق نامته أمنيتي امضا كند اين حكومت ما را به امركاه فروخت و حالي به نوكر از نوكر ها هم ميفروشه
فواد فيظي از عالمان

>>>   حال از "صاحبنظرانی" که آب را نادیده موزه از پای میکشند!! باید پرسید که اگر متن قطعنامه استخباراتی همین است!! "وطنفروشی: آن در کجا است؟؟؟؟ که فاروق وردگ جاسوس آی اس آی حتی قیمت فروش را هم 75 ملیون دالر گفت.

>>>   پاكستان كشور مارا خراب و بر باد كرد و انشا الله خدا پاكستان را براي هميشه خراب و بر باد كند. خدا اين مرض سرطان را براي هميشه ريشه كن كند انشا الله.
پكتيا وال دوشنبه

>>>   درین جنگ افغان ها برنده خواهند شد!!!
اگر باور ندارید، شمار قربانیان افغانستان بشمول سربازان، افراد ملکی، طالبان افغانی و پاکستانی را ، با تلفات پاکستانی های پنجابی، مقایسه کنید، شاید در یافت کنید که در مقابل هر پنجابی،صد ها و هزار افغان کشته شده است.

>>>   اينقدر مزدور جابجا مي کنه که بعد دوسال افغانستان جاي تکان خوردن نداشته باشد

>>>   پاکستان در تفاهمنامه های تجاری خود با کشور ما کجا صادق بوده که بر تفاهمنامه امنیتی صادق بمانند اجرای این تفاهمنامه امتیازی دیگری است که رسما از ما میگیرند ولی بازهم محتوا ومفاهیم این تفاهمنامه برای کشور ما کدام مفاد نخواهد داشت بجز ضرر.

>>>   9 - طرف پاکستان مجاز است همیشه منافقت کند ودروغ بگوید ظاهر وعملش مکتضاد هم باشند
10 - پاکستان روزانه از صد راکت بیشتر بالای کنر انداخت نکند
11 - اشغال خاک افغانستان استه استه صورت گیرد چند صدمتر امسال چند کیلومتر سال دیگر
12 - ازینکه طالبان نزدیک به منحل شدن ومتلاشی شدن بودباید داغش جای گزین انها گردد
13 - در هرتفاهم نامه قرارداد که صد فیصد منافع پاکستان تامین میشود عملی شود اگر درکدامش دو.فیصد منافع افغانستان است از مشکل تراشی ومنافقت کار گرفته شود
14 - افغانستان باید سالانه کم از کم صد نفراز بخش های نظامی را جهت تربیه به پاکستان بفرستد تا در ایده اینها بدرد پاکستان بخورند وازانها بحیث جاسوس استفاده گردد چون تنظیمی های سابق اگثرا پیرو علیل گشته اند ودگر کار آمد نیستند
( ر )

>>>   ... مامای خوده خورده است.
اسد

>>>   این سند تا دو سال قابل اجرا است یعنی ؟؟؟
دیگه چی کارهای شوم مانده بالای ملت بیچاره افغانستان به اجرا بگیرد کدام سران دیگر با پلان شوم خود در دوسال انتحار انفجار کنند تا راه برای اینها درست شود که حملات شوم خود ادامه بدهند .
سربازان ما روزانه هزاران نفر سربریده میشود به دستور اینجا مساجد انتحار انفجار میشود ملت بیچاره از دست این پاکستان از دست جنایات این نان خوردن ندارند ازطرف من باید رهبران حکومت اگر فرزند واقعی افغانستان است باید از حال این مردم باخبر شوند نشود روزی به آه این ملت بیچاره گرفتار شوند هرچه زودتر این پلان شوم حذف کند با این قاتلین که روزانه مردم ماره سرمیبرد خون میریزاند هرچه زودتر حذف کند و امضا نکند ....
برادر شما احمدی

>>>   ...خورده چتلستان بااین تفاهم نامه مزخرف!
مقامات های چتلستان...هرگزبه ارزوی پلیدت نخواهید رسید

>>>   پاکستان دروغ میگه رهبران افغان یا بی عقل اند یا وطن فروش

>>>   .... برین تفاهم نامه وکسانیکه این را بخلاف منافغ کشور ساختندږ

>>>   ريشه تمام بد بختي همين غني يهودي است اين ادمك مكار و متقلب وخون خوار اگر از بين نرود افغانستان از بين خواهد رفت خبر دار. دور انديش از لندن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است