حکومت افغانستان علیه طالبان کار نمی کند
دو رهبر حکومت هنگام مبارزات انتخاباتی شعار می دادند که امنیت را در کشور حاکم می کنیم، نان را در سفره های مردم می آوریم و کار برای بیکاران می آوریم. آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه اوضاع را بدتر از چیزی که بود کردند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98365 منبع: پرینت

ناامنی، بیکاری و فقر مردم را به ستوه آورده است. این وضعیت ها همه بر برخلاف وعده هایی است که رهبران در زمان انتخابات داده بودند. حالا که بر راس قدرت نشسته اند فراموش کرده اند که شعارهایی داده بودند. حالا دیگر اوضاع از ناامنی گذشته و ولسوالی ها یکی پس از دیگری سقوط می کند اما حکومت همچنان و خاموش و آرام کار خود را می کند. طالبان هنوز مخالفان سیاسی هستند و می خواهد با آنها صلح کند و با پاکستان هم تفاهمنامه استخباراتی امضا می کند.

عبدالولی نیازی در برنامه «آماج» گفت: برزگترین عامل جنگ در افغانستان پاکستان است. کرزی در دوره گذشته بیست و یک بار به پاکستان سفر کرد تا حداقل اعتمادی از حکومت پاکستان به ارمغان بیاورد و بگوید که پاکستانی ها با ما برادر هستند. رییس جمهور فعلی هم که روی کار آمد به این فکر کرد که بدون قناعت دادن پاکستان نمی تواند صلح را ایجاد کند. وی هم شروع به تملق وچاپلوسی و نرمش نسبت به پاکستان کرد. این نرمش حتی تا امضای تفاهمنامه استخباراتی هم پیش رفت. دیری نخواهد گذشت که رییس جمهور فعلی افغانستان مانند رییس جمهور قبلی این صدا را بلند می کند که جنگ زیر پای پاکستان است.

وی در خصوص علت جنگ در شمال اظهار کرد: درست است که جنگ افغانستان بعد داخلی هم دارد اما بعد خارجی جنگ بسیار بزرگتر از بعد داخلی آن است. ما امروز میدان جنگ قدرت های بزرگ دنیا به خاطر حفظ یک قطبی دنیا هستیم. ما امروز میدان جنگ برای کشورهای زورمند دنیا هستیم. برای آمریکا بدخشان و شهرهای شمالی بهترین مکان برای این است که بتواند از این طریق به چین و کشورهای آسیای میانه ضربه بزند.

نیازی، ادامه داد: بدخشان مناطق سرحدی بسیار عجیبی دارد. شش ماه برف بدخشان به حدی است که رفتن از یک طرف به طرفی دیگر دشوار است اما در همین روزها در همان اراضی، پاکستان توسط طیاره هایی، جوانانی را با نقاب در آنجا پیاده می کنند . این موضوع را امنیت افغانستان می داند و حکومت هم رد نمی کند. طالبان توسط کسانی از داخل همین حکومت به پاکستان برده می شوند و تداوی می شوند و دوباره در صف جنگ در بدخشان برده می شوند. رهبر طالبان در اینجا زخمی می شود اما از طریق کسانی در داخل حکومت به پاکستان برده و تداوی می شوند و دوباره بازگردانده می شود. آیا رییس جمهور افغانستان این موضوعات را نمی داند؟ در حالی که من، شما و همه رسانه ها می دانیم. با همین حال باز هم با پاکستان تفاهمنامه استخباراتی امضا می کند. معنای این کار این است که حکومت افغانستان بر علیه طالبان کار نمی کند.

این نماینده مجلس، حرف های دوره کمپاین رهبران را در حد شعار ارزیابی کرده و گفت: دو رهبر حکومت وحدت ملی هنگامی که مبارزات انتخاباتی را شروع کرده بودند شعار می دادند که امنیت را در کشور حاکم می کنیم، نان را در سفره های مردم می آوریم و کار برای بیکاران می آوریم. آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه اوضاع را بدتر از چیزی که بود کردند و هر دو رهبر در هر جایی که توانستند کسانی را از قوم و خویش خود گذاشتند. مسوول همه این قطرات خونی که می ریزد کسانی هستند که هنوز به ملت دروغ می گویند.

به باور وی چند مورد است که افغانستان را زمین گیر کرده و گفت: اول، حکومتی که دو رهبر دارد. این حکومت بدترین حکومت در تاریخ افغانستان خواهد بود. دوم، دست دراز گدایی که ما به کشورهای دور و نزدیک داریم. وابستگی های هر یک از دولتمردان به هر کشوری جدا از پروتکل های رسمی که در هر کشوری داریم. علاوه بر پروتکل های رسمی که با کشورها داریم، کسانی درون این حکومت وجود دارند که هر کدام با کشوری ارتباط دارند و به نام افغانستان پول می گیرند. سوم، خویش پروری و قوم گرایی که در افغانستان وجود دارد . هنوز ما یک ملت نشده ایم. ما ملیت های خرد و کلان هستیم. ما با این وضعیت به هیچ جایی نمی رسیم. رهبران در کمپاین شعار می داند که هیچ قومی بر دیگری برتری ندارد و امروز که به قدرت نشسته اند قوم خودشان فوق العاده برتر است. آنها کسانی از اقوام خودشان را در پست هایی کلیدی و خوب می گمارند ولی عام مردم افغانستان بیکار و بی سرنوشت هستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به وحدانیت خدا قسم! برای ایجاد امنیت در افغانستان دو راه بیشتر وجود ندارد:
1- سایر اقوام متحد شوند و علیه طالبان و مخالفین بجنگند تا تکلیف روشن شود؛
2- تجزیه افغانستان و جدا کردن پشتون ها از سایر اقوام.
زلمی از بدخشان

>>>   با نظر دهنده اول موافقم

>>>   شهادت بیش 60 تن از برادران هزاره ما در جلریز نشاندهنده اوج غضب ارگ نشنینان را نسبت به به اسارت افتیدن پنج تن کوچی به نمایش گذاشت.
ارگ بلا فاصله در پی انتقام بر آمد و نشان داد که هنوز خون نادر، مهمند، و عبدالرحمن در خونهای شان جاریست.اینها یکبار دیگر نشان دادند ، که ایشان به هیچ چیزی جز به روابط قبیلوی باور ندارند .
افسوس که بار سنگین تمام اشتباهات رهبران منفعت طلب را این مردم بیچاره ان که میکشند.
حال از آنهای که در انتخابات دهن شان قف میکرد در مدح سرایی و صف مغز متعفن باید پرسید که کجا هستید؟
چرا صدای مغز متعفن در مورد این 60 تن بیرون نمی شود؟
یا اینکه مغز متعفن بخاطر شهروند درجه ... بودن شان بگفته حمید الله فاروقی ،مرگ را حق مسلم شان میداند؟

>>>   گزارش خوبی بود

>>>   ... بر هزاره کشان و شیعه کشان و افسوس ب هزاره هایی ک در کنار این هزاره کشان خوشحالند و همکاری می کنند وای برهزاره ها که ظلم را تحمل می کنیم وبه فکر قوم خود نیستیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است