دیدار هیات بلند پایه آلمانی با وزیر انرژی و آب
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98359 منبع: پرینت

وزارت انرژی و آب خواهان همکاری بیشتر آلمان در پروژه های انرژی و آب گردید.

هیات بلند پایه آلمانی از بانک KFW با علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب دیدار کرد.

در این دیدار نخست مسوولان ارشد وزارت انرژی و آب در حوزه انرژی و آب اطلاعات کافی را پیرامون پروژه های این وزارت در بخش انرژی ارایه کردند، این مسوولان از تولید انرژی به شیوه های مختلف آبی، بادی و آفتابی سخن گفته و آمار و ارقام آن را با همکاران و هیات آلمانی شریک ساختند.

امان الله غالب سرپرست ریاست انرژی قابل تجدید گفت: هم اکنون افغانستان نزدیک به 80 درصد انرژی مصرفی خود را از دیگر کشور ها وارد می کند.

وی با اشاره به ارقام انرژی مورد ضرورت و انرژی مصرفی خواهان همکاری های جدی آلمان در پروژه های انرژی قابل تجدید گردید.

علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب نیز با اشاره به اهمیت پروژه های آبی گفت: ما معتقدیم که با مدیریت آب در افغانستان اقتصاد قوی خواهیم داشت.

هیات آلمانی بانک KFW به شمول هانس ریک، داکتر کلوریا، برتولد لیتچه، انیکا، کلوتز و همکار افغانستانی شان داکتر همایون علمی از این دیدار بسیار استقبال کرده و تاکید کردند که دولت آلمان به ویژه مسوولانKFW در افغانستان برای همکاری های دوامدار با وزارت انرژی و آب خوشبین و متعهد می باشند.

مسوولان وزارت انرژی و آب در این دیدار با هیات آلمانی به گونه مشترک برای همکاری های بیشتر به تشکیل یک کمیته هماهنگ کننده پرداخت تا مکانیزم همکاری های آینده میان وزارت و بانک KFW را به شیوه های موثر تعیین کنند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   یک بند برق با ظرفیت 1000 میگاوات خو جور کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است