ملاقات سفیر جاپان با وزیر مبارزه با مواد مخدر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98357 منبع: پرینت

هیرو تاکاشی سفیر کشور جاپان با سلامت عظیمی وزیر مبارزه با مواد مخدر کشور دیدار کرد.

این ملاقات که در مقر وزارت مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت، خانم عظیمی کشور جاپان را دوست همیشگی افغانستان یاد کرد و از کمک های این کشور در امر مبارزه با مواد مخدر به افغانستان سپاسگزاری کرد.

خانم سلامت عظیمی گفت: مبارزه با مواد مخدر مشکل چند بعدی بوده و مبارزه با تولید، قاچاق و استفاده مواد مخدر به تنهایی از توان این وزارت بیرون است.

بر همین اساس وزارتخانه‌های صحت عامه، دفاع ملی، داخله، انکشاف دهات، زارعت و مالداری، حج و اوقاف، معارف، امور زنان، اقوام و قبایل، کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولان و تحصیلات عالی باید در چارچوب فعالیت‌های خود برنامه مبارزه با مواد مخدر را اضافه نموده و این وزارت را در این راستا یاری رسانند.

بانو عظیمی همچنان از کشور جاپان و دیگر کشورهای کمک کننده افغانستان خواست تا در امر مبارزه با مواد مخدر با تمامی نهادهای ذیربط در این راستا و رفع مشکل اعتیاد همکاری نماید.

وزیر مبارزه با مواد مخدر در مورد برنامه‌های معیشت بدیل می افزاید: یکی از راه‌های موثر مبارزه با مواد مخدر این است که باید به دهقان ها کمک شود، بازارها برای محصولات دهقان ها ایجاد گردد و همچنان در قسمت آگاهی عامه برنامه های رادیویی و تلویزیونی و سایر برنامه‌ها از طریق رسانه‌های ملی و بین المللی نشرگردد و تاکنون نیز از جانب وزارت مبارزه با مواد مخدر در این موارد برنامه‌های مشخصی وجود داشته و عملی می شود.

هیرو تاکاشی سفیر جاپان نیز ضمن مهم خواندن مبارزه با مواد مخدر گفت: از سال 2002 تا 2005 کشور جاپان دولت افغانستان را در مجموع 5.5 میلیارد دالر کمک کرده است اما به دلیل ضعف مدیریت مالی در دولت قبلی این کمک‌ها قطع گردید اما اکنون کشور جاپان می‌خواهد از طریق سازمان ملل متحد یا دفتر سازمان ملل متحد به دولت افغانستان کمک و همکاری نماید.

وی افزود: من می خواهم نشست کاری مشترکی را با اشتراک وزیر داخله، وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان و سفیر روسیه در دو مورد برگزار کنم:

1- آموزش پولیس مبارزه با مواد مخدر و سگ های تعلیمی جهت شناسایی مواد مخدر

2- جستجوی راه حل‌های مناسب از وضعیت بد معتادان در پلِ سوخته که همه روزه مردان و زنان به معتاد شدن روی می آورند.

سفیر جاپان همچنان به وزیر مبارزه با مواد مخدر پیشنهاد کرد تا جلسه مشترکی را به منظور مبارزه با مواد مخدر با اشتراک بخش وزارتخانه‌های و سفیر روسیه در افغانستان برگزار نموده و برای چگونگی مبارزه مشترک با مواد مخدر در آینده صحبت شود.

خانم عظیمی وزیرمبارزه با مواد مخدر از سفیر کشور جاپان خواست که برای راه اندازی یک کمپاین جهت جمع آوری معتادان در ولایت بلخ که قرار است در 150 جریب زمین ایجاد شود، کمک و همکاری نماید.

وی ایجاد کمپاین برای جمع آوری معتادان در زون‌های مختلف کشور مهم خواند و از کشور جاپان و دیگر کشورهای کمک کننده خواست تا در ایجاد کمپاین ها در تمام نقاط کشور وزارت مبارزه با مواد مخدر را کمک نمایند.

این در حالی است که سال گذشته نیز سفیر جاپان طی ملاقاتی با آقای راشدی وزیر سابق مبارزه با مواد مخدر از کمک برای مبارزه با مواد مخدر به دولت افغانستان یاد نموده بود اما تاکنون هیچ گونه اقدامات عملی در این راستا صورت نگرفته است.

حال، با تشکیل حکومت وحدت ملی، تجدید تعهدات بین المللی و باز شدن یک صفحه تازه در امر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان، انتظار می رود کشور جاپان در این راستا با افغانستان کمک و همکاری نماید.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان اگر یک نفر قرآن را آتش بزند، با وجودی که به هیچ کس ضرری نمیرسد، هزاران نفر بالای او حمله نموده و زیر مشت و لگد او را پایمال نموده و او را به آتش خواهند زد و به قتل خواهند رساند.
اما اگر یک نفر تریاک کشت میکند و میلیون نفر را در افغانستان معتاد نموده و به مرگ تدریجی میکشد، هیچ کس به او غرض ندارد، با وجودی که ضرر او به میلیون ها انسان میرسد.
دولت نیز به او چیزی نمیگوید و در انتظار کشت بدیل برای آنها است و من نمیدانم که این کشت بدیل چه وقت خواهد آمد؟
بناً کسی که در افغانستان یک اندازه عقل و منطق دارد، نه ازین افراد نادان و بی سواد توقعی داشته باشد و نه هم ازین دولت ناکاره.
از کشور جاپان نیز تقاضاً میشود که خود را درین راه بدنام نکنند . زیرا اگر آنها یک نفر را تداوی کنند، در عوض آن این دولت و مردم هزار نفر دیگر را معتاد خواهند ساخت.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است