دیدار فرماندهان و بزرگان پروان با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۷    ۱۳۹۴/۴/۱۳ کد خبر: 98337 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی با حضور داشت وزیر داخله٬‌ سرپرست وزارت دفاع٬‌ وزیر اقتصاد٬‌ مشاور امنیت ملی٬ ریيس امنیت ملی و رییس ارگان های محل در دفتر کارش در قصر سپیدار با فرماندهان و بزرگان ولایت پروان در پیوند به حادثه ولایت پروان دیدار نمود.

در این ملاقات رییس اجرایی تشریف آوری فرماندهان و بزرگان مجاهدان را به ریاست اجرایی خیرمقدم گفت و افزود: به خاطر ارزیابی و توضیح حادثه چند روز قبل در ولایت پروان که باعث نگرانی مردم و مجاهدان در سراسر کشور گردید مجلس کنونی دایر گردیده است تا مسوولان حکومت به صورت مستقیم با مردم صحبت نمایند.

رییس اجرایی علاوه نمود: به شما اطمینان می دهم که در این حادثه توطیه ای در کار نبوده و عملیات علیه شخص معینی صورت نگرفته است. اقدام نیروهای حمایت قاطع به اساس گزارش فرمانده عمومی این نیروها به حوادث اخیر و عملیات بر میدان هوایی بگرام رابطه دارد.

وی در عین اینکه اقدام نیروهای ایتلاف را خلاف توقع خواند و تاکید نمود که باید این اقدام از سوی حکومت و در هماهنگی با حکومت صورت می گرفت٬ به فرماندهان و بزرگان ولایت پروان اطمینان داد: در سطح رهبری حکومت هیچ کس در این تصمیم دخیل نیست و اقدام نیروهای حمایت قاطع باعث تاثر و نگرانی همه گردیده است. رییس اجرایی در ادامه افزود: حکومت با تمام توان در تلاش است تا درس های لازم از حادثه گرفته شود و بار دیگر این حادثه در تکرار نگردد.

آقای رسولی به نمایندگی از اشتراک کنندگان در نشست صحبت نمود و گفت: اینجا آمده ایم تا موضوع را با شما مطرح سازیم و مطمین شویم که این حادثه دیگر در کشور تکرار نمی گردد. مردم پروان از حکومت دفاع کرده اند٬‌ از جنگ نفرت دارند و تمام فرماندهان به خصوص فرمانده جان احمدخان از حکومت وحدت ملی و شخص رییس اجرایی حمایت کرده اند و هنوز هم در این خط ایستاده اند. حادثه پروان باعث نگرانی و تشویش مردم گردیده است. به رغم نگرانی٬ مردم آرامش خویش را حفظ کرده اند. چون نمی خواهیم باعث مشکل در کشور گردیم ولی می خواهیم پاسخ روشن داشته باشیم که آیا این حمله در همکاری و هماهنگی با حکومت صورت گرفته است و حکومت از حمله اطلاع داشته است یا خیر و اگر نبوده چرا چنین شده است؟

آقای رسولی افزود: ما به این حکومت رای داده ایم و می خواهیم حکومت مسوولانه به این پرسش ها برای قناعت مردم پاسخ دهد.

در این نشست آقای اتمر مشاور امنیت ملی٬‌ وزیر داخله٬ رییس عمومی امنیت ملی و همچنان رییس ارگان های محل به نوبت صحبت کرده و تاکید کردند که این حادثه بی احترامی به حاکمیت ملی و یک رفتار خلاف قانون بود و حکومت مراتب اعتراض و نگرانی خویش را برای رهبری نیروهای حمایت قاطع به صراحت ابلاغ کرده و خواهان جلوگیری از همچو حرکت های حساسیت برانگیز گردیده است.

آنان همچنان در صحبت های خویش به فرماندهان مجاهدان اطمینان دادند که هیچ یک از نهادهای دولتی از عملیات پروان اطلاع قبلی نداشتند و در تلاش اند از تکرار همچو حوادثی در آینده جلوگیری شود. آنان همچنان خواهان همکاری میان مجاهدان و حکومت گردیده و مجاهدان را اساس گذار حکومت و بنیاد ثبات و استقرار در کشور دانستند.

رییس اجرایی در ختم نشست خطاب به فرماندهان مجاهدان گفت: از شما مردم قهرمان ولایت پروان تشکر می کنیم. امنیت مردم و دفاع از حکومت مدیون حضور و همکاری شما است. جهاد یک امتیاز بزرگ و ابدی است که خداوند نصیب شما گردانیده است و شما به رغم دشواری ها سرمایه این حکومت هستید. رییس اجرایی در ادامه افزود: از شما به دلیل اینکه صدای من را شنیدید٬ آرامش تان را حفظ کردید و به تظاهرات پایان دادید و منتظر اقدام حکومت شدید سپاسگزارم. به شما به اطمینان می گویم توطیه ای در این حادثه علیه مجاهدان یا شخص معینی درکار نبوده است و آرزومند هستم شما به همکاری تان با حکومت مثل همیشه ادامه دهید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دالر امریکای زبان عبدالله را بسته کرده . همه میداند که هدف از حملات امریکای جنایتکار در پروان تضعیف مجاهیدین و انتقال تروریستهای طالب و داعش به شمال است . اما عبدالله میگوید که خیرت است و هیچ شیطنت در کار نیست . شرم است به تو عبدالله خاین .

>>>   اقای عبدالله بعد ازبین بردن اسلحه های دزدی شده توسط خان محمد توسط عساکر امریکا و جمع شدن عبدالله که تمام وضایف حکومتی رافرتموش کرده ودر خانه مجاهد خان محمد دزد و خاین با دیګران یک جا شدند نشان داد که مردم ازشما ... خود خوانده بیزار و ملت از شما نفرت دارند و عبدالله متوجه شد که باز یک عمل غیر عاقلانه و خاینانه را کرده و ست و پاجه شده است قصه شما مجاهدین خود خوانده و دزد مفت شده و به پایان رسیده و شما جهاد برای چور و چباول کرده و می کنید ملت نابودی شما دزدان و جاسوسان را می خواهند
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است