چون مقتول زن بود، پرونده مختومه شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۴/۴/۱۱ کد خبر: 98304 منبع: پرینت

سه هفته پیش برای پیگیری قضیه فرخنده، با گروهی از فعالان مدنی و فعالان حقوق زن، به دادگاه عالی رفتیم. هر چند ملاقات با یكی اعضای ارشد دادگاه عالی از قبل توسط یكی از وكلای مجلس نمایندگان تنظیم شده بود اما این جلسه اصلا برگزار نشد.

ماجرا از این قرار بود:
من به دلیل راه بندان با ده دقیقه تاخیر به دادگاه عالی رسیدم. همین كه به نزدیک دروازه رسیدم، با برخورد نادرست پولیس های امنیتی روبرو شدم كه در نتیجه باعث درگیری لفظی بین من و آنها شد.

بلاخره با مشكلات وارد دادگاه عالی شدم با دیدن دوستان مدنی ام خیلی خوش شدم اما آنها را هم مشغول مشاجره با كارمندان دادگاه عالی دیدم و شنیدم كه بانوان فعال حقوق زن كه قبل از من آمده بودند نیز با برخورد نادرست گاردهای امنیتی روبرو شده بودند.

بلاخره جلسه ای برگزار نشد چراكه كارمندان دادگاه عالی تنظیم این ملاقات را انكار كردند.

امروز شنیدم محكمه فرخنده به صورت غیر علنی تصمیم به بسته نمودن پرونده و تخفیف به متهمان اصلی گرفته است. آن روز فهمیدم زن افغانستانی، اگر سیاستمدار، فعال مدنی، رهگذر باشد بی حجاب، با حجاب و یا بد حجاب باشد، باز هم زن است و مورد آزار و اذیت و دیدگاه های زن ستیزانه بیشتر مردان افغانستانی قرار می گیرد ولی امروز فهمیدم كه آن روز چرا مانع حضور ما شده بودند.


منیره یوسف زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب است که فهمیدید اشرف غنی را شناختید
نوریه کابلی

>>>   دركشور غلام فروخته شده اميد ازعدالت وانسانيت نداشته باشيد اگر تمام دست اندر كاران حكومت وسياست وجدان ايمان ونواميس ملي را مي شناخت به خاطر پول وقدرت اين كشور كه خانه شان است به غرب وامريكا نه مي فروخت پس اميد عدالت ازينها جهالت است.
زلمي ازلوگر

>>>   از ابتدا معلوم بود که جنابت کاران در زدو بند با مافیای زن ستیزان در حاکمیت به چنین اعمال غیر انسانی مبادرت ورزیدند. یقیناً که با گذشت یک دو سال در فرمان های متعدد رها خواهند شد تا جنایت دیگری را مرتکب شوند.
احمد ارام

>>>   قضاى افغانستان همه وهمه ... ورشوت خور است به قانون هيچ احترام ندارند از لوى سارنوال گرفته تا اخيرين فرد كه در اين جاست بايد تمام دفاتر ووزارت خانه ها ازريشه تبديل شود يا مثل در خت سر زده شود ،شتر گفتن كه كردنت چرا كج است گفت كجايم راست است كه كردنم راست باشد حالا افغانستان از هر طرف كج شده تا رأست ميشود بيست نسل ديگر هم از بين ميرود مثل فلسطين ٠
م ى

>>>   دوستان در افغانستان و خاور میانه زن شهروند درجه دوم است ؛ زن که در اجتماع و جامعه و خانواده از ان ئفاع نکردد و قانون که در خق قانون جفا می کند ، قانون نیست در جامعه مرد سالار افغانستان زن ار همه حقوق شهروندی خویش محروم است و دادگاه و عدالت از بالا ها پیروی می کند و قتل فرخنده قتل سیاسی بود دادگاه هم نمایشی بود باید پرونده مختومه اعلام گردد .

>>>   ... به این قاضی.با اسناد و فیلم که در دست همگان است.دیگری جرم محلوم است.اگر این جنایت بزرگ و جهانی در هرکشوری دیگری غیر از افغانستان اتفاق میافتاد.به جای که فرخنده به زیر سنگ و چوب و آتش جان داد.این چهار جنایت کار به دار مجازات آویزان میشدند.یا ریس دادگاه پول کلانی از مجریمین دریافت کرده .و یا اینکه ترسیده..
رحیم.کابل،

>>>   اين به اشړف غني اړتبت نداړد اشړف بغﻻني کمپاينړ عبدالله بود

>>>   دل انسان در اين ملك اين قانون به ترقيدن ميرسد دگر ذوق وطن گفتن ندارم وطن هركس كه دارد من ندارم چنان خاك مرا بد نام كردند كه ديگر شوق پس رفتن ندارم

>>>   برای تمام زنان افغانستان متاسفم ، برای تمام دختران مظلوم افغانستان متاسفم ، ولی بدانید خدا جای حق نشسته و انتقام خون ریخته شده بیگناه را خواهد ستاند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است