هماهنگی میان سران دولت نیست
در برخی ولایت شاهد بودیم که فرمانده امنیت ولایت با رییس امنیت ولایت توافق ندارد و این دو، با والی نظر مشترک ندارند. این بی نظمی و اختلاف نظرها سبب می شود در بسیاری از جاها عملیات موثریت خود را از دست بدهد 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۳۴    ۱۳۹۴/۴/۱۱ کد خبر: 98247 منبع: پرینت

رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی کشور گفته است که در ماه های اخیر مشکلات امنیتی کشور بیشتر می شود. به گفته وی نیروهای امنیتی افغانستان توانایی مقابله با گروه های وحشت افکن را خواهند داشت ولی نیاز است که یک هماهنگی سراسری ایجاد شود. این ناامنی ها در زابل، هلمند، غزنی، قندوز، ننگرهار، لوگر توسط داعش افزایش خواهد یافت و این موجب نگرانی مردم گردیده است.

حشمت غنی احمدزی آگاه مسایل سیاسی در برنامه «خط کابل» گفت: تا به حال هیچ گزارشی از نبیل نبوده که درست نباشد. حتی اگر این گزارش پیشاپیش باشد. حنیف اتمر بیشترین کوشش را در شورای امنیت کرده است که نبیل را برکنار کند چرا که وی همیشه در موارد مختلف صدا را بلند می کند و حنیف اتمر این را نمی پسندد. به طور مثال استاد عطا در پنج ماه گذشته نتوانسته است که با وضاحت در مورد شمال با رییس جمهور صحبت کند و این برای کشور خطرناک است. از این جهت که یک والی نباید آنقدر از رییس جمهور دور باشد که نتواند مسایل منطقه اش را با رییس جمهور در میان گذارد. وی یا والی است یا نیست. اگر نیست باید مشخص شود تا کسی دیگر به جای وی بیاید.

احمدزی راه حل مقابله ازیاد با ناامنی را همکاری مردم دانسته و افزود: نه تنها حکومت افغانستان بلکه هیچ حکومت دیگری با این امکاناتی که هم اکنون در کشور وجود دارد وبا این تعداد سربازانی که دارد نمی تواند سی میلیون نفوس را آرام نگاه دارد. یگانه راهی که وجود دارد این است که مردم با آن همکاری کنند. در تامین امنیت هم مردم باید با حکومت همکاری نموده و با تشکیل بسیج های مردمی از کشور خود دفاع کنند اما متاسفانه هم اکنون فاصله مردم از حکومت بسیار زیاد است. فاصله مردم از حکومت از امروز و در این دوره شروع نشده است. استارت این فاصله از سال 2004 به بعد خورده است. دورانی که کرزی رییس جمهور بود و با حکومتی فاسد و خودکامه موجب عدم اعتماد مردم به دستگاه حکومتی شد.

وی در خصوص یکی از علت های ازیاد ناامنی اظهار کرد: تبلیغ 2014 حکومت برای خروج نیروهای آمریکایی به حدی بود که طالبان، پاکستان و یا هر کسی دیگر که حامی طالبان هستند فکر می کردند که به محض اینکه پای آمریکایی ها از اینجا خارج شود حکومت افغانستان سقوط می کند. به همین دلیل هم حملات شان را افزایش دادند.

احمد زی در ارتباط با موثر نبودن برخی عملیات در برخی ولایات گفت: نیروهای امنیتی ما نسبت به سال های گذشته بهتر شده اند و بهتر کار می کنند و این قابل قدر است. در دو سال گذشته دوصد هزار نیروی خارجی را با یک امکانات وافر از نظر تسلیحاتی، تکنولوژیکی و هوایی داشتیم اما متاسفانه حالا آن امکانات وجود ندارند اما نیروهای امنیتی افغانستان با فقدان آن نیروها هم می تواند وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. یکی از دغدغه های نیروهای امنیتی وجود فساد و واسطه سالاری و نسپردن کار به اهل کار است و دیگری نا هماهنگی است. در برخی ولایت شاهد بودیم که فرمانده امنیت ولایت با رییس امنیت ولایت توافق ندارد و این دو، با والی نظر مشترک ندارند. این بی نظمی و اختلاف نظرها سبب می شود در بسیاری از جاها عملیات موثریت خود را از دست بدهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا وقتیکه مکر حکمفرمایی کند ،مشکلات مردم افغانستان حل نخواهد شد:این چه تزویر است و مکراست و چه شید کو فکندی مرمرا در قید صید.

>>>   هماهنگی وجود ندرد وطنمدار کشی هم هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است