مسوولان امنیتی عاجز و مجلس عاجز تر
چه سود و چه حاصل از چنین نشست های از پیش معینی که از ابتدا، انتهای آن معلوم است! نمایندگان مجلس که خارج از وقت قانونی و عرف بر چوکی ها تکیه زده اند همان سوالات تکراری را می پرسند و همان پاسخ های تکراری را دریافت می کنند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۶    ۱۳۹۴/۴/۱۰ کد خبر: 98189 منبع: پرینت

با تشدید روند ناامنی ها و ناآرامی ها در ولایات غربی، شرقی، شمالی و شمال شرقی که تهدیدات همه جانبه ای را بر پیکر ثبات متزلزل و امیدهای بی رمق مردم ملکی وارد می آورد؛ باز هم اقدامات نمادین برای وقت کشی و اعطای زمان به مخالفان مسلح از سوی مجلس نامشروع انجام شد.

در پی سلسله نشست هایی که بی نتیجه و با کمترین پیش بینی از حصول هدف، در کمیسیون های امنیتی یا صحن علنی پارلمان منقضی شده و تاریخ مصرف گذشته برگزار شده است؛ مهمانان مکرر از وزارات دفاع و داخله و امنیت ملی استجواب شدند.

نورالحق علومی، رحمت الله نبیل و قدم شاه شهیم که بارها و بارها درخصوص ضعف نیروهای امنیتی، عدم هماهنگی با سربازان محلی درگیر در منطقه جنگی و عدم تعبیه امکانات و آذوقه در ولسوالی های پیش بینی شده استجواب شده بودند بازهم سخنان خود را تکرار کردند.

قندوز، سرپل، بدخشان، هلمند، بادغیس و تخار از جمله ولایات بزرگ و کلیدی در منطقه ای حساس و استراتژیک هستند که هر روز چند ولسوالی شان به دست طالبان سقوط می کند اما نه تنها با سرپرست اداره می شوند که اردوی ملی در این مناطق از کمبود غذا نیز گلایه دارند.

چه سود و چه حاصل از چنین نشست های از پیش معینی که از ابتدا، انتهای آن معلوم است؟ نمایندگان و اعضا و سران مجلس نمایندگان که خارج از وقت قانونی و عرف و قانون اساسی بر کرسی ها و چوکی ها تکیه زده اند همان سوالات تکراری را می پرسند و همان پاسخ های تکراری را دریافت می کنند.

تنها تفاوت این جلسات استجوابیه با جلسات پیشین در این بود که رحمت الله نبیل، نوید نوسان کمتر و نمودار رو به جلو ناامنی ها در طی 6 ماه آینده را داد؛ بدین معنا که خطرات و تهدیدات افزایش می یابد و ولسوالی ها و ولایات بیشتری در معرض سقوط بدست طالبان قرار می گیرد!

وزارت دفاع همچنان بدون وزیر دفاع و با سرپرست در جلسات استجوابیه پارلمان شرکت می کند و حرفی برای گفتن ندارد؛ در مقابل وزارت داخله هم مطابق معمول و مطابق انتظار، همه چیز را مرتبط به حملات وزیرستان پاکستان در آنسوی مرز دیورند کرد و خود را از هرگونه اهمال کاری مبرا ساخت. براستی که هیچ دستاویزی بهتر از ناامنی نمی تواند زمان کار در نهادهای دولتی همچون خانه ملت و نیز بودجه خزانه ملی را به هدر دهد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تمام شما جنابان در باره نا امنی های ولایات صحبت میکنید مگر از پایتخت خبر ندارید که در چند مترهای ریاست جمهوری انتحاری ها صورت میگیرد کدام تدابیر امنیتی گرفته شده است و دشمنان وطن از ضعف ارگان های امنیتی مان سوی استفاده میکنند.
کابلی

>>>   در سر زمین اشغال شده کسی جواب گو همچو مسایل حیاتی نیست .چونکه مردم در سر زمین خودش حق ابراز تظر در مسایل برزگی همچو از دست دادن نقاط احساس کشور که از دست می رود کسی جرعت گفتن حقایق و مشکلات سربازان تجهزات جنگی و مواد عذایی و دیگر وسایل لوژستیکی خبری نیست و یا دارن اجازه همچو فعالیتی را از انها گرفته است باید خود مردم علیه همچو بی عدالتی قیام نمایند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است