اختلاس هزاران میلیون افغانی توسط صادق مدبر
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۸    ۱۳۹۴/۴/۹ کد خبر: 98134 منبع: پرینت

اختلاس 2200 میلیون افغانی توسط صادق مدبر تثبیت شد.
همچنان جنجال های کوچی ها و مردم بهسود گاو شیری برای صداق مدبر شده بود.

اسناد ارگ و اداره امور افعانستان نشان می دهد که صادق مدبر رییس قبلی این اداره بنام جرگه ها و جلسات، ۲۲۰۰ میلیون افغانی را حیف و میل کرده است.

وی زیر نام سفرها و تداوی بعضی وکلای پارلمان که از نزدیکانش بوده اند از طریق کد های خاص پول های هنگفت را بیرون آورده است.

همچنان در روزهای اخیر کاری خودش ۷۵ میلیون افغانی بنام مشکلات کوچی ها با سران کوچی ها تقسیم و دزدی کرده و ۲۰ ملیون دالر در داوطلبی تپه پغمان نیز حیف و میل کرده است

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تازمانی دزد مجازات شدید نشودثبات دولت دور از امکان است .
وطندار

>>>   اینها را گفتی ولی کاش یک ارگانی در کشور فلاکت زده بیاید که بتواند بازرسی کند تا ببینید که در این کشور چه خبر بوده بخدا هیچکس در این کشور ماتم زده رحم نکرده نه ...نه گمراه نه ریس نه کارگر نه قاضر خلاصه چور بوده هرکس دستش رسیده برده واگر نرسیده حمله کرده این مدبر از جمله قومندانان...بوده ونمش در افغانستان ثبت است خوب در اینده جوانان اگر این خیانت ها را بفهمند و در باره ...چه قضاوت میکنند ؟

>>>   همه... صادق مدبر در هماهنگى كامل و به امر حامد كرزى بوده است.

>>>   در صورت واقعیت نخست تماما پول های دزدیده شده از مدبر فورآ حصول و بعدآ اشدو مجازات تا باعث عبرت دیگران نیز گردد.

>>>   با نام وذکر الله
در کشوریکه رئیس دزد / وزیر دزد / قاضی دزد / آخند دزد / طالب دزد / معلم دزد / شاگرد دزد / موتروان تاکسی دزد / مشتری دزد / پدر دزد / پسر دزد .بالاخره ظالم دزد مظلوم دزد و دزد دزد وصاحب خانه هم دزد در کشوریکه همه دزد ابن دزد باشند چرا از همیدیگر شکایت میکنند ما همه دزد هستیم اگر بخواهیم دزد ها را بشماریم هزار سال نوری وقت میبرد پس بهتر است کسانی که دزد نیستد بشماریم چون از عدد انگشتان دست بیش نخواهد شد . نمیدانم عزیزان و نور چشمان دیگر با نظرم موافقند؟
گر حکم شود که مست، گیرند
در شهر هرآنجه هست، گیرند
حلاج

>>>   یک ریس و یک نفر سالم که دوزدی و اختلاس و ... نکرده باشد اگر پید کردید جایزه دارید

>>>   این پولها باید از حلقوم این دزد بیرون اورده شود

>>>   صادیق مدیر تنها وسیله هماهنگی اداری بود، پول حیف و میل شده را از جیب صاحبان ارگ بکشید!
محافظ ارگ

>>>   عمل صادق مدبر با نام ان همخوانی ندارد باید انرا دزددلیر بنامیم موضوع اختلاس این نازپورده شده ارگ زمان کرزی خیلی سنگین است باید اول ممنوع الخروج گردد سپس مورد تحقیق ومحاکمه علنی قرار گیرد وتمام پول های اختلاس شده را با جریم ان ازین مختلس گرفته شود وجزای بدنی هم ببیند چیزی که در قانون جزا پیش بینی شده اکنون معلوم شود که حکم ریس جمهور درین مورد چه است وبرخورد ارگانهی عدلی وقضایی چگونه است .

>>>   خود کرزی در بوجی بوجی از چهاطرف پول سرخمی میگرفت۰ هزاره های که بدور کرزی و غنی کوچی جمع شده اند همه از همین قماش مدبر و زهیر اند۰

>>>   اعضای خکومت ناکگام مصروف غارت هستند پاکستانی ها هر روز با انفجارها جان ومال مردم را میگیرند

>>>   اگرفـــــی عـــدد تخم مرغ 16 افغانی توسط صادق خریداری گردد توسط فاسد به چند خریداری خواهد شد شاید شانزده هزار افغانی !

>>>   مدبرتنها نبود آقای امین ورد ګ نیز همرای ایشان بودند و درقرارداد سفارت افغانستان در دهلی نیز یک مبلغ هنګفت را خورده اند .
رزین خان از دهلی

>>>   نوش جان خدا ره شکر که یک هزاره هم یافت شد که میتواند بخورد و بخورد

>>>   دراین خرابشده وطن هرچه دزداست دارای عنوان والقاب بسیاردهن پرکن نیزمی باشند:رهبرحزب،متنفذقوم،شخصیت ملی...درصورتی که همین
ادمهانه سواددارندونه شخصیت ونه هیچ فقط وفقط ...چاپلوسی بی گانگان وووواگرنه اینهاهمین مصارف کلان... تنگ وتاریک خودراازکجاتامین می کنند؟؟ازپدروازخودکه چیزی نداشته وندارند.تنهاهمین دزدی منبع اینهااست.مدبر... انسجام شدازگجاشدومصارفش راازگجاتامین می کند؟
اشنانوری

>>>   نوش جانش وند زده هرکس مرد شود وند بزندافغانستان ازریس جمهورش گرفته تا چپ راسی دان دروازه یش کلگیش وندیس ... باد وند ... باد وندی چشم بخیل کور افغانستان همگی مردمش از تقسیم کرده ده چور خوش هستند اگر دروغ میگم هر کس در هرکار و اداره که کار میکنه دنبال وند اس یانی راسش را بگوین

>>>   هزاردارلرجایزه برکسی کی صلاحیت پولی داشته ودزدی نکرده تعین شدهرکسی پیدا کرد در تلکس شایعات نام ووظیفه اشرا بنویسد وجایزه را ازآن خود کند
بااحترام"نیازی"

>>>   درافغانستان تاوقتيكه مجرم بجزاي خود نرسد امكان ان دور خواهد بود كه فساد از بين برود طور مثال يك جولان بود هميشه رمه هاخودرا منظم صبح نياورد وديكر منظم بطرف خانه ميبرد درهمين وقت بادشاهي از راه ميكذشت ديد كه جوبان كه جوبان بطور منظم اداره كوسفند هارا دارد بادشاه از جوبان سوال كرد من بادشاه يك مملكت هستم كه در مملكت فساد أوج ميزند من نتوانستم كه فساد را از بين ببرم اكر براي جند روز برايت قدرت را تسليم كنم ميتواني بمثل كوسفند هايت اين فساد را بين ببري دهقان جواب داد بيك شرط بادشاه كفت شرط جيست كفت صلاحيت حام وتام بادشاه قبول كرد بعد دهقان اداره مملكت را بدست كرفت در اولين روز يك رشوت خور را نزدش اوردند دهقان به جلاد امر داد دست اين دزد رشوت خورا را قطع كند همان بود كه يك نفر امد بكوش جلا د كفت كه اين دزد خويشوندان وزير صاحب آس دهقان امر داد. دست رشوت خورا قطع وربان نفر وزير را ببر وروز دوم هم يك دزد را اوردند دهقان امر كر د كه دست وي را قطع كند همان كه وزير ديكر امد كه اين خويشوندان من است جلاد كفت اي بادشاه جكنم اين دزد خويش وزير صاحب است همين دهقان بادشاه كفت دست دزد وزبان وزير را ببريد جند روز همين قانون اجرا شد بعد در شهركه فساد موج ميزد ديكر همه شهر بيك سهر كاملا باك از همه فساد ودزد باك كرديد زيرا قانون حكمفرما شد

>>>   صادق مدبر درطول 13سال گذشته واقعاًمدبرانه ... کرد نوش جانش باد.
ع

>>>   تحویل سارنوالی شده و پول ها دو باره از نزدش گرفته شود.

>>>   وزیر شهر سازی که منبع اختلاس است باید محاکمه شود خصوصا فساد با معمار شهر

>>>   ما از همچون اشخاص جز فساد امید نداریم، معلوم هستند.
خراسانی

>>>   صادق مدبر در هر جاییکه دستش میرسید یک باند «چوکره ها» جور میکرد تا هر قدر اختلاس و رشوه که گیرشان بیاید جمع کنند و «حق» (حق پدرکلانش) او را جدا کنند. این اشخاص اکثرا مانند خودش بیسواد و دارای اسناد تحصیلی جعلی از پاکستان بودند مثلا شخصی بنام هاشمی که معاون اداری و مالی او بود. او به دزدی چنان عادت کرده بود که اگر کدام روز دزدی برابر نمیشد « جیب خود را میزد». او از برکت دزدیها چنان «پیسه دار » شده بود که وقتی فهمید وقت گم شدن از اداره امور است پیش از پیش یک چوکی را به مبلغ (۵۰۰۰۰) دالر خرید و در انجا هم هر چیزی در گیرش بیاید صرفه نمیکند چون (ترک عادت موجب مرض است).صادق مدبر و چوکره های شان به دزدی چنان عادت کرده اند که سرمه را از چشم میزنند. من قریب پانزده سال در اداره امور کار کرده ام و تمام دزدیهای انها را با چشمهای خودم دیده ام.

>>>   افسوس که این عالی جناب در یک پست بسیار مهم دولتی در پول ملت اختلاس کرده و فساد و اختلاس سایر مقامات عالی رتبه دولت چی در حکومت گذشته و چی در حکومت وحدت ملی برایش معلوم است و باید به مثل جناب زاخیلوال بچشم قدر بسویش نگریسته شود ور نه همه ره بیآب و رسوا میکند اگر چنین نبود حتما جلالتمآبان "عین و غین " او را شدیدا مجازات میکرد.
جمشد _ پلخمری

>>>   محترم نیازی صاحب!
پیدا میشوند کسانیکه وجدان دارند و با وجود داشتن "صلاحیت پولی" دزدی نکرده اند و اگر تعین شوند دزدی نمیکنند. ولی این سالها سالهای بی و جدانان است. از بس ادمهای بی وجدان به "جاه و جلال"؟؟؟!!! رسیده اند و " طوق زرین به گردن .. " دیده میشود، آدمهای با وجدان در روی سرکها با داشتن یک کراچی برای اولادهای خود روزی حلال پیدا میکنند!!!!!
کاکا مونجانی

>>>   اصلا حکومت کرزی را این ...به ملت هزاره بد نام کرده وهمدستانش در ارتباط به اختلاص صد ها ملیون افغانی هنوز هم در اداره امور موجود و اسناد دزدی ها هم موجود است اگر داکتر اشرف غنی مسولین این اختلاس را از اداره تصفیه وبه کیفر نرساند هرگز ملت به اراده شریفانه اش باور نخواهد کرد ودر اینده مسول معرفی خواهد شد که امید است چنین نشود
دوست از اداره امور

>>>   فاروق وردگ + صادق مدبر +... + کرزی = علی بابا و 40 دزد

>>>   کرزی به قوم هزاره خوب خدمت کرده ایه خدا خیرش بته

>>>   مدبریکی ازشخصیت های پاک ودلسوز وطن است ...

>>>   من بدین باورم که داکتر صاحب صادق مدبر از پاک ترین مدیران حکومت افغانستان در سیزده سال حکومت داری کرزی است. حالا یک عده به خاطر... گشایی می آیند و علیه او .... می نویسند‌.
نسیم از بامیان

>>>   رهبران حکومت غیرقانونی افغانستان، به جای خدمتگذاری به مردم فقط بلد هستند که توطئه کنند. مردم افغانستان دوست دارند بدانند که این حکومت چه خدمت کرده است. شما هم بهتر است از این حکومت بپرسید که چه کاری مثبتی را انجام داده است. یخن داکتر صادق را گرفتن آسان است اما ثبوت آن خیلی دشوار می باشد.
محمد امین/ کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است