کتاب ها با 3 ماه تاخیر به مکاتب می رسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۴/۴/۹ کد خبر: 98125 منبع: پرینت

کتاب‌های مدارس افغانستان سه ماه پس از آغاز سال آموزشی چاپ می‌شود.

در گزارشی آمده است که داکتر اسدالله حنیف بلخی بحیث وزیر جدید وزارت معارف گفت: این کتاب‌ها به حمایت مالی و فنی دانمارک، یونیسف و سازمان توسعه بین‌ المللی آمریکا چاپ می‌شود.

به گفته او، هزینه چاپ این کتاب‌ها 1.6 میلیون دالر برآورد شده است. وزیر آموزش و پرورش افغانستان گفت: این کتاب‌ها باید در آغاز سال جاری خورشیدی که همزمان با آغاز سال آموزشی افغانستان است، در اختیار دانش آموزان قرار می‌گرفت. آقای بلخی گفت که این کتاب‌ها براساس سیاست دولت حکومت وحدت ملی افغانستان مبنی بر حمایت از اقتصاد داخلی، در چاپخانه‌های داخلی چاپ خواهد شد.

امید است در چاپ کتاب های آموزشی کشور، دیگر از صحنه سازی های دروغین پادشاهان ظالم خودداری شود. دانش آموزان افغانستان سال ها است تاریخ دورغین شاهان افغانستان از عبدالرحمان آدم کش گرفته تا از نادر سفاک که در ظالمی شریکی نداشت است به عنوان پادشاهان عادل و محبوب به خورد مردم افغانستان می دادند. حالا مردم و جوانان افغانستان تاریخ کشور را مطالعه نموده دیگر فریب اربابان قدرت را نمی خورند سفاک و ظالم بدون نادر در تاریخ افغانستان روح و روان شهروندان افغانستان را زجر می دهد.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداکنداین کتاب هابطریقه درست تقسیم شودبه سر پرستان مکتب خداانصاف بدهدنظرمن این است که ریاست معارف هرولایت هرولسوالی بایدمفتش با مکاتب هامقررکندمگرهم مفتشان محترم ازپلوچلو مدیره های مکتب فریب نخورندچونکه مدیره های مکتبهابامهمان داری تفتی شهادان زبان تفتیشهارا قلف میکندهوشیارباشید
آقچه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است