اختلاف نظر میان دو رهبر طبیعی است
ما از دو جریان متفاوت در حکومت وحدت ملی نمایندگی می کنیم، دو جریانی که افکار و ایده های متفاوت داشتند، پس طبیعتاً تفاوت دیدگاه وجود دارد اما این اختلافات باعث یک بن بست جدی نشده است 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۷    ۱۳۹۴/۴/۷ کد خبر: 98034 منبع: پرینت

اختلاف نظر در سطح رهبری حکومت وحدت ملی مایه نگرانی مردم وسبب ناآرامی مردم از لحاظ روانی شده است. هنوز یک معضل و مشکل حل نمی شود که معضل دیگری به آن افزوده می شود. معرفی کابینه ماهها طول کشید اما هنوز این مشکل پایان نیافته که معرفی وزیر دفاع جنجال ساز شده است. کمیسیون اصلاحات انتخابات و امضای تفاهمنامه با استخبارات پاکستان سبب تنش میان رهبران شده است. همچنان جلسه نوبتی شورای وزیران دو بار پی در پی برگزار نشد و این امر سبب شد که در بیرون تحلیل ها بر این باشد که اختلافات به حدی رسیده است ک جلسه شورای وزیران از سوی رییس اجرایی تحریم شده است.

داکتر مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی رییس اجرایی در برنامه «آماج» گفت: اختلافی میان رییس جمهور و رییس اجرایی وجود ندارد. دلیل اینکه جلسات شورای وزیران در دو هفته گذشته برگزار نشد، تمرکز روی برنامه های صد روزه وزیران و همچنان جلسات پشت سرهم و طولانی کابینه بود که هم زمان زیادی را در برگرفت و هم فرصت کاری برخی از وزیران را در برگرفت.

وی علت تعویق جلسه شورای وزیران را چنین بیان کرد: چندین جلسه کابینه را داشتیم. در یکی از این جلسات وزیرانی که برنامه های خود را تدوین کرده بودند، آن را به صورت طولانی در کابینه ارایه کردند. به همین دلیل تصمیم گرفته شد که جلسه شورای وزیران در هفته بعد دایر شود. علت تعویق آن همین بوده و به اختلاف بر نمی گردد.

رحیمی ادامه داد: طبق برنامه هر هفته باید جلسه شورای وزیران برگزار شود. برگزار نشدن آن یک استثنا است. اگر گاهی امری ضروری تر به میان آید و یا رییس اجرایی در سفر باشد جلسه می تواند به روز دیگری موکول شود و یا هفته بعد برگزار شود.

سخنگوی رییس اجرایی تفاوت دیدگاه را میان دو رهبر طبیعی دانسته و در این مورد عنوان کرد: ما از دو جریان متفاوت در حکومت وحدت ملی نمایندگی می کنیم، دو جریانی که افکار و ایده های متفاوت داشتند، پس طبیعتاً تفاوت دیدگاه وجود دارد اما این اختلافات باعث یک بن بست جدی نشده است. بحث و گفتگو در همه موارد میان دو رهبر جریان دارد و در برخی از موارد توافق صورت گرفته و در برخی موارد هم هنوز زیر بحث است که باید توافق بر سر آن انجام شود. در برخی از موارد هم اراده سیاسی وجود ندارد. به طور مثال بحث اصلاح نظام انتخاباتی از جمله بحث هایی است که اساس مشارکت ما را برای انتخابات تشکیل می داد.

وی ادامه داد: در تفاهمنامه سیاسی آمده است که بعد از مراسم تحلیف باید کمیسیون اصلاح نظام انتخاباتی ایجاد شود. ما از همان لحظه برای تشکیل این کمسیون آمادگی داشتیم و تا حالا منتظر هستیم که این کمیسیون ایجاد شود اما اراده سیاسی از جانب ریاست جمهور و تیم تحول و تداوم وجود ندارد. به بن بست مواجه نمی شود اما روند و زمان توافق را مقداری طولانی می سازد.

رحیمی در ارتباط با مخالفت هایی که در برخی موارد از سوی رییس اجرایی صورت گرفته گفت: تفاهمنامه سیاسی به عنوان اساس کار حکومت وحدت ملی پذیرفته شده است. ما تمام کارها را در حکومت وحدت ملی بر همان مبنا شکل می دهیم. در تفاهمنامه تصریح شده است که قدرت پنجاه پنجاه تقسیم می شود و تصمیم های ملی با مشورت اتخاذ می شود. ما به هیچ وجه در پست اجرایی نه مانع اتخاذ تصمیم و نه مانع عملی شدن آن شده ایم.

وی در این مورد افزود: در همه موارد هیچ گونه اختلافی وجود نداشته و ندارد. در مورد والی هایی که معرفی شدند، چهار تن با مشورت مقرر شدند اما چهار تن دیگر بدون مشورت مقرر شدند طبیعی است که مخالفت می کردیم چرا که طبق تفاهمنامه باید با مشورت انجام می شد. اگر قرار باشد که تصمیم ها یکطرفه گرفته شود روند و روحیه کاری را با مشکل مواجه می کند، هم روند حکومت داری را در افغانستان دچار مشکل می کند. ما در مواردی که مشورت صورت گرفته همکاری کرده ایم و مشکلی در آن عرصه ها وجود نداشت.

سخنگوی رییس اجرایی در ارتباط با اختلاف عطانور با استانک زی نامزد وزیر دفاع اظهار کرد: معرفی وزیر دفاع مربوط به رییس جمهور بود. رییس اجرایی پس از مشورت آن را تایید کرده است. اختلافهایی که از جانب برخی مانند عطا نور صورت گرفته طبیعی است چرا که در جامعه ای دموکرات تفاوت دیدگاه ها در مورد شخصی خاص و تصمیمی خاص وجود دارد. این موضوع به معنای اختلاف عطا نور با رییس اجرایی نیست.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... دیده درایی برای یک عده عادت شده وحتی هم امیخته خمیر وضمیر بعضی کسا ن شده وسرشت شان را چنان الوده ساخته که متعهد اند تا وقتی که دروغ پیدا شود راست نخواهند گفت واین عمل کرد را اصول روش های سیاسی می پندارند. وبیشرمانه تر اینکه از مردم انتظار دارند تا انها را باور کنند. از روزی که مسله نامیمون انتخابات ع و غ شروع شد ملت در سردرگمی عجیب غرق وهر روز گرداب این سردرگمی ها عمیقتر وکلانتر میشد ورقابت های قدرت طلبی هر روز داغتر. از طرف دیگر کاسه لیسان این دو جناب دهل این ماجرا را تا سرحدی بلند نواختند که مملکت را تا سرحد تجزیه کشاندند ومردم را چنان به جان هم انداختند که حتی تشنه مکیدن خون یک دیگر شدند.زمین وزمان خورد بزرگ ازین بن بست فریاد میکشید رکود اقتصادی بی کاری فقر بی سرنوشتی هر روز مردم را تهدید میکرد. سردرگمی در دستگاه حکومت نفاق ملی هنوز هم بدان منوال است اما هنوز هم شاطر ها و حقه (عقه)باز های حرفوی ادعا دارندکه این اختلافات باعث بن بست جدی نشده است.....حال طفلان خراب میبینم.

>>>   از اثر اختلاف دو رهبر روزانه در پولیس اردو و امنیت چه میگذرد مردم و کشور چقدر صدمه میبیند برای همه مردم اشکار است ولی اقای رحیمی میگوید این اختلاف طبعی است. این اختلاف را هر کدام در خانه شخصی خود کنند نه در در دولت و کشور.

>>>   چرا از ای کلمه "رهبر" برای ای دو ((عاجز بیچاره )) بکار می گیری ؟ چی تعمد داری ؟ جهان اسلام صرف یک "رهبر" دارد که همچو شیر در مقابل رژیم آدمکش و شیطانی امریکا ایستاد شده. متباقی... هم نیستند.چی رسد به "رهبر" !

>>>   آقای رحیمی تشکر ازاینکه همه را وقتا"فوقتا" در جریان قرار میدهید در همه موارد اگر مصلحت صورت گیرد نتیجه خوبی از ان بدست امده و قناعت هموطنان عزیز را فراهم مینماید آقای رحیمی اگر فرصت یاری کرد همیشه روی موضوعات مردم وطن عزیز را در جریان قرار دهید خیلی مناست بوده و از منفی گرا ها که همیشه در جستجوی بوجود اوردن اختلافات که اصلا در بسیاری موارد وجود ندارد خیلی ها سود مند خواهد بود .

>>>   بلی، حکومت از دو جناح حریف هم ساخته شده۰ بناعاً اختلاف در بین اعضای آن طبعی است۰ رحیمی درست میگوید۰ اینکه آن کار خوب یا خراب است بحث جدائی است۰

>>>   کدام رهبر؟ همین یکی ایشان خو به زود خود را رهبر ساخته است
خراسانی

>>>   رهبر گوسفند ها؟ رهبر چه؟ آن یکی خو یک متقلب شناخته شده است که در نتیجه یک خیانت ملی سازمانیافته و شرمبار به مقام رسیده۰

>>>   به جواب کسی که گفته( رهبر گوسفند ها؟)
تقلب خو در هر دوتیم وجود داشت منظور تو کی است؟ گذشته از ان ع و غ حالا دور یک دستر خوان هر روز مرغ پلو می زنند و بروی یک دیگر چنان خنده میکنند که دهن شان تا گوش های شان باز میشود.وتمام کار ها را خپ وچپ به موافقه خود انجام می دهند مگر وای بر حال تو که هنوز هم در منجنیق تقلب وتقلب بازی روز خود را گم کردی .والله اگر ع وغ در فکر تو هم باشند.برادر سر روزگار خودت فکر کن.

>>>   جناب رحیمی! وقتی سران حکومت در یک معاملهء سیاسی با وساطت جان کری باهم توافق کردند که حکومت به اصطلاح وحدت ملی را تشکیل بدهند ، دیگر بحث اختلاف نظر باید از میان برداشته شود و خیلی زود باهم کناربیایند. هر باری که داکتر عبدالله، معاونش و شما بحث تقسیم 50 -50 قدرت را پیش میکشید، به عوض همهء شما من احساس شرم میکنم !در یک جا شما در افشانی کرده اید که اگر جناب رییس صاحب محترم اجرایی - جلالتمآب معظم داکتر عبدالله عبدالله - در سفر باشند گاهگاهی تدویر جلسات وزیران ،،ممکن است به تعویق بیافتد. من از شما میپرسم پس ای دو نفر معاونین برای چه کاری انتخاب شده اند که ماهوار مصارف هنگفتی بر خودشان و بر خدم و حشم شان از جیب ملت مظلوم صورت میگیرد؟ در اداره اصطلاحی بنام تفویض صلاحیت وجود دارد (که نمیدانم داکتر شما با آن آشنایی دارد یا خیر؟) که در آن آمر بزرگتر و به قول شما "رهبر" در موجودیت و یا درغیابت خود، بخشی از صلاحیت های وظیفوی خود را به کارمندان زیر دست و بخصوص به معاون یا معاونین خود تفویض میکند.

>>>   یک کشور و دو رهبر!!!!! بسیار مسخره نیست داکترصاحب!!!! رحیمی؟

>>>   جلالتمآب معظم و مکرم داکتر صاحب عبدالله عبدالله اصطلاح تفویض صلاحیت را بسیار خوب میفهمد!!! یاد تان رفته که پشت "تفویض بعضی صلاحیتهای" رییس جمهور در هنگام انتخابات قریب "گریه" کرده بود!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است