حکومت فاسد فساد را از بین نمی برد
این حکومت خیانت ملی است. حکومتی است که بر مردم سوار شده است و از آنها تغذیه می کند. بنابراین حکومتی که خود فاسد است و با فساد به میان آمده است نمی تواند فساد را از بین ببرد 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۵    ۱۳۹۴/۴/۵ کد خبر: 97875 منبع: پرینت

همزمان با به حاشیه رفتن بحث داغ پرونده کابل بانک رییس و معاون تصفیه کابل بانک پیشین که برای گردآوری پول های گم شده این بانک گمارده شده بودند هنگام گرفتن یکصد هزار دالر رشوه از یکی از بدهکاران کابل بانک از سوی ریاست امنیت ملی و ندهای کشفی بازداشت شدند. رییس جمهور غنی دو روز پس از مراسم تحلیف حکم بازگشایی دوباره کابل بانک را صادر کرده بود و به دادستانی کل مهلت داده بود تا در چهل و پنج روز به این پرونده رسیدگی کند اما حال ماه ها گذشته و این پرونده به انجام نرسیده است. به تازگی با دیگر رییس جمهور هشدار داده است که اگر تا یک هفته دیگر بدهکاران کابل بانک بدهی هایشان را نپردازند، زیر پیگرد قرار خواهند گرفت. اما چرا پرونده کابل بانک به جای بررسی و تصفیه شدن هر روز افتضاحی جدید می آفریند؟

بلقیس روشن عضو پیشین مجلس سنا در برنامه «فراخبر» گفت: ما به حکومت فعلی نمی توانیم وحدت ملی بگوییم بلکه این حکومت خیانت ملی است. حکومتی است که بر مردم سوار شده است و از آنها تغذیه می کند. بنابراین حکومتی که خود فاسد است و با فساد به میان آمده است نمی تواند فساد را از بین ببرد. مردم افغانستان لحظه ای به این فکر بیفتند که اشرف غنی و یا عبدالله فساد را از بین می برند، تصوری اشتباه دارند. آنها فقط فساد را بیشتر می کنند و بر فاسدان موقعیت های بیشتری می دهند. به طور مثال زاخیلوال کسی بود که خزانه دولت را خالی کرده بود اما اشرف غنی پستی بالاتر از قبل به وی داد. حنیف اتمر و فاروق وردک نیز از فاسدانی هستند که در کنار وی به درجات بالای دولتی رسیده اند.

وی بازگشای پر نده کابل بانک در ابتدای کار اشرف غنی را کاری نمایشی دانسته و افزود: بازگشایی پرونده کابل در ابتدای کار اشرف غنی کاری نمایشی بود تا خود را نشان دهد و به مردم بگوید با فساد مبارزه می کند. این در حالی است که هر روز فاسدان در کنار وی بیشتر می شوند. افرادی که حتی کرزی آنها را بیرون انداخته بود در این حکومت به راحتی دارای چوکی و مقام می شوند. از همان ابتدا به اشرف غنی باور نداشتیم که بتواند پرونده کابل بانک را پیگیری کند و افراد اصلی آن را جزا کند، چطور می تواند برادر کرزی و یا کسانی دیگر را که قدرت دارند و در پرونده دست داشته اند جزا بدهد؟

روشن به مردم هشدار داد که ساکت نباشند و از حق خود دفاع کنند و گفت: مردم افغانستان مجبور هستند حق خود را از حلقوم این دزدان بیرون بکشند. چه از کسانی که زیر نام جهاد افغانستان مال ملت افغانستان را می خورند و چه کسانی دیگر که در کنار اشرف غنی هستند.

عضو پیشین سنا در خصوص دلیل حمایت اشرف غنی از فاسدان اظهار کرد: اشرف غنی زمانی که در کمپاین های انتخاباتی بود وعده های بی شماری به افراد زیادی که همه در فساد دست داشتند داده بود تا آنها از وی حمایت کنند. حالا زمان آن رسیده است که این وعده ها را عملی کند.

وی در پایان گفت: برای مبارزه با فساد تنها کاری که کرده است این بوده که پایین ترین دست و یک کارمند عادی را در اختلاس های بزرگ گرفته اند و در زندان انداخته اند. با جرات می گویم این حکومت و امثال آن هرگز نمی توانند که با فساد مبارزه کنند چرا که خود شریک در فساد هستند. مردم باید برخیزند و اعتراض نمایند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فعلا پارلمان ما هم مفسد است با این پارلمان هم کاری نمیشود

>>>   واقعیت را به همه مردم افغانستان اظهار داشته آید ،واقعآ این قدرت طلبان فاقد همه پرنسیپ های انسانی است وهیچکاهی به ملت مسلمان افغانستان بدرد نمیخورد، عین وغین هردو به فکر جابجا کردن افراد خویش در پست های دولتی اند تا بتواند تخذیه خوب کنند وبه فکر طبقه غریب وبیچاره نیستند،از الله متعال آرزو دارم که با اینها رحم کند تا مردم از دست شان نجات یابند.
عبدالله ریحان

>>>   کسیکه در قدرت سهم داشت و یا دارد علت بدبختی مردم ما است و رابطه مستقیم به فساد داشت و یا دارد.

>>>   پارلمان مفسد هم نمیتواند حکومت مفسد را اصلاح سازد

>>>   بايد از حق خود دفاع کنند زاخيلوال فاسد ترين است حکومت جواب اينا بايد بدهند

>>>   نزدیک به چهل سال است خون مردم رامیخورن وتمام ملت رابه حان هم انداخته به اسم ... و... و... و.... وملت همدیگرومیکشن بخاطراین بی لیاقتها واینها حکومت وخیانت میکنن به مردم دیگروقتش است مردم همه باهم متحدشون ازهرقومی یانژادی که هستن نگذارن این پس فطرتان تاریخ افغانستان ازاین بیشترکشورماراخراب کنندیک ملت ذرفقروبیچارگی زندگی میکنن واینهاچه ازکرزای واشرف وطالب وگلبدین ودیگر...همه برای کسب قدرت وشهرت میجنگن واگربه جان ومال مردم ارزش قایل هستیددست ازقدرت نمای بردارید

>>>   در لست مقروضین چند صد ملیون دالری خانواده یی قرداشت با سعی وتلاش چوکی معاونیت اول ریاست ع امنیت ملی را اختطاف کرد تا با فشار از صلاحیت وی کسی در مورد شان نتواند لب گشاید ورنه با تخویف تهدید وانواع وسایل فشار مواجه خواهند شد .....
صالح کابل

>>>   بـــه صــالح از کابل:
راست میگی اما اینرا باید بدانی که ریاست امنیت ملی نیست ریاست کمپنی خصوصی ... آنها اگر بخواهند ترا معاون ابوبکر بغدادی معرفی کرده میتوانند صد ها دسیسه وبی ایمانی را انجام میدهند تا برایت راهی بسازند صد ها لک افغانی پول همان کمپنی خصوصی را درین راه مصرف میکنند تا از کسی بتوانند انتقام شخصی بگیرند اینها در اکثرا دذدی ها دست دارند در اختلاس های کلان دست دارند ریاست های مرکزی این کمپنی سالهاست که یک گروپ مردم آنراغنیمت گرفته وشاید موروثی فامیلی بسازند !این کمپنی ناکام خجالت نمیکشد که آی اس آی می آید بالای پارلمان ما حمله میکند اما اینها هیچ کاری در مقابل برای پاکستان کرده نمیتوانند فقط مصروف خیانت دزدی دسیسه بازی دروغگوئی هستند
( ر )

>>>   سلام بلی خانم بلقیس روشن واقعأ تحلیل دزست نمودند و موضوعات را اگاهانه به برسی گرفتند واقعأ نمیشود کثافات را با کثافت پاک نمود

>>>   تنها راه حل مبارزه است مردوم باید متحد شودوعلیه فاسدان مبارزه کند.

>>>   ادم های نادیده وکور وجاسوس همه یک بار بقدرت رسیدن تا این ها سیر میکنند افغانستان خاکش در توبره میشود از روز اول بعد از داکتر نجیب فساد با چور وچپاول کابل شروع شد وبه ونوبت یک بعد دیگر در قدرت میآیند وفساد بالای فساد افزود شده میره تا باشد همه وهمه تباه شوند خصوضآ این دوره حکومت خیانت ملی یا حکومت وحدت مولی که خودرا هم رشخند جهان کردن وهم افغانستان را .وگفته های شما صد فیصد درست وبر جا است .
مسافرجبری

>>>   این یک وقعیت تلخ است، من به خانم بلقیس موافق ام.
ی.امین

>>>   چه خوب گفتی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است