اختلافات باعث سقوط قندوز می شود
امروز طالبان از طرفی در کشورهای مختلف مذاکرات صلح را برگزار می کنند و از طرفی هم برای اینکه زور خود را به دولت نشان دهند اینگونه آتش جنگ را می افروزند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۵    ۱۳۹۴/۴/۲ کد خبر: 97694 منبع: پرینت

ولسوالی چهاردره قندوز به دست مخالفان مسلح دولت افتاده است. در کنار این طالبان با جنگجویان خارجی به شمول داعش در نبرد چهاردره قندوز سهیم هستند. از سویی هم زمزمه هایی وجود دارد که اختلافات داخلی و زورگویی ها در این ولایت در کنار عوامل دیگر در ناامنی های این ولایت دخالت داشته است.

اقبال کوهستانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: در این روزها عملیات مخالفان مسلح افغانستان به خاطر گرفتن امتیاز گسترش پیدا کرده است. آنها جنگ را شدت بخشیده اند اما متاسفانه در برخی نقاط در بین مسوولان محلی ما ضعف مدیریت و ضعف هماهنگی وجود دارد و نمی توانند به خوبی این جنگ را مدیریت کنند. بدخشان برای مردم افغانستان یک زنگ خطر بود. هنگامی که یمگان سقوط کرد، تمام مسوولان نقاط شمال باید با هم هماهنگ می بودند و اختلافات را کنار می گذاشتند تا شهرها سقوط نکند اما این کار را نکردند. وقتی اختلافات در بین مسوولان درجه یک ولایت زیاد باشد انتظاری نمی شود داشت برای اینکه ولایت حفظ شود.

وی در علت سقوط چهاردره عنوان کرد: امروز طالبان از طرفی در کشورهای مختلف مذاکرات صلح را برگزار می کنند و از طرفی هم برای اینکه زور خود را به دولت نشان دهند اینگونه آتش جنگ را می افروزند. بنابر این غفلت در وظیفه سبب سقوط یک ولسوالی می شود که این غفلت از سوی والی قندوز صورت گرفته است و باعث سقوط چهاردره شده است.

کوهستانی اراده ای ضعیف در حکومت برای مبارزه با دشمن می بیند و می گوید: اراده ای برای از بین بردن مخالفان مسلح در حکومت وجود ندارد. وگرنه نیروهای امنیتی در تمام محله ها در برابر دشمن ایستادگی و جان فشانی می کنند اما در راس حکومت، وقتی در عملیاتی پیشروی انجام می شود و نزدیک است که دشمن از بین برده شود، به نحوی عقب نشینی می شود، این موضوع سبب نگرانی برای ما و دیگر نمایندگان مردم است. نگرانی برای اینکه مبادا دست هایی در حکومت حامی جبهه مخالف باشد.

این نماینده مجلس علت شکست ها در جنگ را در حکومت دیده و گفت: سردرگمی در حکومت سبب ضعف در مبارزه می شود. در حکومت یک فرمانده واحد وجود ندارد. رییس جمهور فرمانده کل قوا است اما تجربه نظامی ندارد. رییس جمهور باید از جبهه جنگ با خبر باشد. وی باید حتی از یک سرباز معمولی در جبهه باخبرباشد. در حالی که اینطور نیست و عدم تجربه رییس جمهور در جنگ ها سبب ضعف شده است.

وی در خصوص علت ناامنی های شمال اظهار کرد: وزیر امور داخله به صراحت گفته است که علت ناامنی های جنوب مخالفان مسلح و دشمن است و علت ناامنی ها در شمال کشور، اختلاف ها در میان ماموران نظام بر سر نشاندن افراد خودشان در جایگاه های مختلف شمال است. با اینحال نمی توانیم دشمن را هم نادیده بگیریم.

کوهستانی در پایان گفت: امیدارم سقوط چهاردره آخرین سقوط در شمال باشد و نیروهای امنیتی بتوانند دوباره آن را بازپس ستانند. نکته مهم اینجا است که دشمنان افغانستان می خواهند شمال افغانستان را مانند وزیرستان بسازند و از آنجا راهی به آسیای میانه پیدا کنند. حتی گفته هایی مبنی بر این وجود دارد که آنها شاید برای خود در شمال میدان هوایی درست کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه شما انتقاد میکنید، یک لغمانی شش تا را کشت
خراسانی

>>>   اګر میخواهید اخرین سقوط باشد شما نماینده ګان و وزیران یک یک پسر تان را روان نماید که از ولسوالی ها دفاع کند بچه های غریب نوکران شما رشوت خوران نیست که از زنده ماندن شما ... دفاع کند

>>>   زبانته صدقه نظر دهنده دوم این مزدوران اجانب خودشان جیره خور خارجی ها هستند در نا امنی تمام ولایات اکثراً خود وکلا دست دارند مستقیماً برای به چو کی رساندن افراد فاسد خود شان در تمام بخش های کشور فعالیت می کنند کدام بچه وزیر ووکیل میره در جنگ برای دفاع از وطن به جز از اولاد مظلوم غریب یک نظر خشک وخالی وبی مصرف هست داده برو.
شهروندی که اگر دستم برسد در یک روز یک ملیون خاین وفاسد را درین کشور اعدام می کنم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است