همه ناراضی اند
کسانی که در هر دو تیم کار کرده اند و در کنار اشرف غنی و عبدالله بوده اند از عملکردهای هر دو رهبر ناراضی هستند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۰    ۱۳۹۴/۴/۱ کد خبر: 97596 منبع: پرینت

اصلاحات انتخاباتی هنوز در دام اختلافات سران حکومت وحدت ملی گیرمانده است. اگر چه رییس جمهور سه ماه پیش کمیسیون اصلاح انتخاباتی را ایجاد کرد اما با واکنش تند رییس اجرایی روبرو شد. اینکار باعث شد که انتخابات همچنان بی سرنوشت بماند و تردید مردم در مورد اراده برای اصلاح انتخابات بیشتر شود.

عبدالودود پیمان عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: اگر حکومتی عظمت خود را نداشته باشد و کمیسیون مستقل انتخابات استقلال خود را نداشته باشد در آن کشور خوشبختی نمی آید. زمانی که شکریه بارکزی به عنوان رییس کمیسیون اصلاحات انتخاباتی معرفی شد عده ای از اعضای تیم داکتر عبدالله مخالفت نمودند چرا که آنها گمان داشتند که وی از تیم داکتر اشرف غنی است و در این کمیسیون، رییس باید بی طرف باشد. هم اکنون زمان زیادی گذشته است و وقت از دست می رود. باید هرچه زودتر این کمیسیون تشکیل شود تا انتخابات پارلمانی انجام شود.

وی از رهبران حکومت انتقاد کرده که چرا به وعده های خود برای اصلاحات انتخاباتی عمل نکرده اند و افزود: کسانی که در هر دو تیم کار کرده اند و در کنار اشرف غنی و داکتر عبدالله بوده اند از عملکردهای هر دو رهبر ناراضی هستند.

پیمان ادعای پافشاری نمایندگان مجلس بر تمدید دوره شان را رد کرده و گفت: نمایندگان مجلس خواستار برگزاری هرچه زودتر انتخابات هستند. ما نمایندگان با آمریکا یا هر کسی دیگر معامله ای نکرده ایم که ما را تمدید کنند. کسانی این معامله راکرده اند که زمینه برگزاری انتخابات را مساعد نکرده اند. حکومت در این زمینه مقصر است و باید پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: حکومت باید انتخابات را در زمان معین برگزار می کرد که حالا این جنجال ها پیش نمی آمد. ما به عنوان نماینده های مجلس بارها اعتراض کردیم که چرا هیچ کاری برای برگزاری انتخابات نمی شود و چرا کمیسیون اصلاحات تشکیل نمی شود. چرا در هر کاری این همه تعلل وجود دارد اما هیچ گوش شنوایی وجود نداشت.

وی در پایان گفت: حالا همه رسانه دست در دست هم داده اند که پارلمان فعلی سر کار نباشند و کار ما ادامه پیدا نکند، ما می توانیم کنار برویم اما در آن صورت حکومت می تواند هر کاری که بخواهد انجام دهد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   از موضع گیری قاطع بلند یردن محصول سگرت وسگرت کشان جناب تقدیر وامتنان مینمایم
صالح کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است