پارلمان هم سرپرستی شد
مگر نه اینکه سرپرست گونه شدن و اعطای سمت سرپرستی بجای مسند معتبر بر فساد دامن زد؟ پس چگونه می شود پارلمانی که ذره ای آبرو و اعتبار در زمان قانونی بودن خود در بین عامه مردم نداشت اینک از سوی حکومت نامعتبر و نامشروع به کار خود بدون تعریف قانونی ادامه می دهد؟! 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۵    ۱۳۹۴/۳/۳۰ کد خبر: 97433 منبع: پرینت

در هنگامی که اعضای مجلس نمایندگان به دنبال وام اعتماد و کسب اعتبار از مردم ملکی و مالکان خارجی بودند و هرازگاهی غیبت نمی کردند و مجلس را به حد نصاب می رساندند و پرونده ها خاک نمی خورد؛ وضعیت کشور، نامتعارف و بلبشو بود.

حال آنکه در سال های اخیر و در دوره های اخیر کاری پارلمان، نمایندگان ملت در خانه ملت آشکارا به ملت خیانت می کنند و صحن علنی به حد نصاب نمی رسد، کمیسیون های تخصصی با تاخیر برگزار می شود و پرونده ها و پروسه ها تا ماه ها، فصل ها و سال ها خاک می خورد.

در واقع دورنمای اول از اذهان عمومی کاملا پاک شده است و تمام آن چیزی که مانده و شکل تجسم و عینیت به خود گرفته دورنمای دوم است؛ امروزه تعریف مردم افغانستان از خانه ملت نه رابط میان مردم ملکی و حکومت بلکه واسطه و دست بالای دست دزدان و غاصبان و مفسدان است.

حکومت:
در هنگامی که حکومت برحق و بجا و مشروع بود و با رای صریح مردم ملکی و با کسب حداکثر آرای عمومی روی کار آمد و رهبران احزاب و بزرگان سیاسی و حامیان خارجی بدان رای دادند؛ نیز برخی تصامیم دولت خارج از عرف و رد بود بدین معنا که نه اعتبار داخلی داشت و نه اعتماد خارجی.

حال آنکه در سال های اخیر و در دوره های اخیر کاری ریاست جمهوری، دادستانی کل، مجلس سنا، سنهادهای عدلی و قضایی و سازمان های ارشد دولتی، علنا فساد و اهمال کاری شیوع یافته و قبح آن ریخته است و بسیاری نیک ها بد و بسیاری بد ها نیک جلوه گر می شوند!

در این مورد هم دورنمای اولیه از اذهان عمومی کمرنگ شده است و آنچه باقی مانده و امروزه از حکومت به ذهن متبادر می شود تنها یک خزانه خالی سوراخ، یک دست همیشه ملتمس، یک مرز سست و یک دستگاه پیچیده ی رشوت گیری و اختلاس و فساد است و بس.

مردم ملکی:
با این رویکرد و با پذیرش این واقعیت ها درخصوص پارلمان و حکومت، به تشریح آن چیزی می پردازیم که ظاهرا عنوان "ادامه کار پارلمان به اقتضای زمان و صلاحدید بزرگان" را دارد؛ مردم ملکی ضلع گمشده و نادیده گرفته شده مثلث دولت و ملت و مجلس هستند.

مگر نه اینکه سرپرست گونه شدن و اعطای سمت سرپرستی بجای مسند معتبر بر فساد دامن زد؟ پس چگونه می شود پارلمانی که ذره ای آبرو و اعتبار در زمان قانونی بودن خود در بین عامه مردم نداشت اینک از سوی حکومت نامعتبر و نامشروع به کار خود بدون تعریف قانونی ادامه می دهد؟!

رایزنی اشرف غنی با گروه های 12 گانه و نیز همه پرسی از ولایات و نهادهای مختلف چه توجیهی دارد جز وقت کشی و پارلمانی که برای مدت متمادی و نامشخص به کار خود به گونه سرپرستی ادامه می دهد چه فرقی با سرپرستان ولایات و وزاراتی دارد که تار عنکبوت بسته اند و صرفا خزانه را خالی تر می نمایند؟

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همو معاش هاي مفت را بگيرند وكيل صاحبان محترم و به كار هاي شخصي خود بپردازند اينده هم خدا براي شان مهربان است .

>>>   چه چیزی در افغانستان معتبر مانده که چورلمان مانده باشد -دولت به خواب رفته و جامعه به اصطلاح جهانی که هیچ خبر نبودند که وقت انقضای ولسی جرگه کی است؟!! در این مملکت همیشه وقتی کاری به پایان میرسد میفهمند که باید کاری میشده، مثلا باید زلزله بیاید بعد یک حرکتی بکنند مسافرین گروگان شوند بعد،....یا یک زن را آتش بزنند بعد... یا و هزار یای دیگر -تا وقتی این عتیقه ها بر سر کارند افغانستان هیچوقت جور نمیشود -همی دولت برای چی معاش میگیره آنهم دالری -چرا به اینهمه آدم بنام مشاور پول میدهند مگر اینا خبر نبودند که ولسی جرگه تاریخ انقضا هم دارد نکنه اینا همچنان در فکر مشاغل ابدی دایم العمر و موروثی هستند -یک گپ دیگه :حالی انتخابات شود که چی مگر نماینده های مردم بر سر کار میآیند باز همین آش است و همین رسوایی -چرا دوباره بنام مردم مظلوم در حقیقت به کام همین آدمها کاسه گدایی پیش خارجیها دراز کنیم -پیشنهاد من به مردم اینست که بیاییم طور خودجوش زنجیره انسانی ماحول ولسی جرگه ارک و وزارتخانه ها و سفارتهای خارجی ایجاد کنیم و به عنوان ملت افغانستان و صاحب افغانستان طور مستقیم پایان حکومت را اعلام کرده و منتخب ملت را تا تنظیم دولت اصولی و مردمی رویکار بیاوریم و تمام این افراد بیکفایت را مکافات و محبوس کنیم آخر بی کفایتی از این بیشتر؟؟؟ ترکیه انتخابات کرد طی سه ساعت نتیجه با پذیرش احزاب خاتمه یافت این چه روز و حالی هست که بر سر ما آوردند -ای فرزندان کوههای هندوکوش کو آن درفش کاویانی و کو آن کاوه آهنگر؟؟؟؟

>>>   این ها نه تنها هیچ کار ی نمیکنند بلکه مانع کار ها میشوند مثلا هر هفته این ها وزرای دفاع داخله وامنیت را درمجلس می خواهند وخودرا مصروف میسازند ویاسایر وزرارا احضار وبرای خود مصروفیت دروغین ایجاد میکنند اینها نه خانه ملت هستند نه نماینده مردم از طریق سرای شهزاده ودبی وسایر چینل ها آمده اند
( ر )

>>>   باید منحل شود پر از خاینین و ...است به جز از بشردوست
خراسانی

>>>   خلاقانونگزاری هیچ خوب نیست هرچندچندتجار وآوازه خوان ومجرمان جنایی تنظیمهاویافاسدان تکنوکرات باشد .برای فعلابودن اینهابهترازنبود اینهاست .این وظیفه روشنفکران است که دیگران راوضاحت بدهدکه به افرادملتزم به قانون وبدون وابستگی حزبی وجناحی وخوش سابقه وروشنفکروداری نظررای دهند.
شیواکاندیداحتمالی بلخ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است