خلاصه گزارش عملکرد دفتر ریاست جمهوری
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۴/۳/۲۳ کد خبر: 96877 منبع: پرینت

• رییس جمهور غنی با شورای سراسری علما و دیدار کرد.
شورای علمای افغانستان نیروهای امنیتی افغانستان را پاسبان تمامیت ارضی نوامیس دانست و از همه افغانستانی ها خواهش کرد تا نیروهای امنیتی خود را حمایت کند. رییس جمهور غنی از شورای سراسری علمای ابراز اطمینان کرده که همیشه منحیث ورثه انبیا و به ملت افغانستان خدمت نموده اند. رییس جمهور از علمای دین خواست تا از ممبرهای مسجد راجع به صلح و ارزش صلح صبحت نموده و مردم را به پروسه صلح دعوت کنند.

• رییس جمهور غنی چگونگی فعالیت نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در افغانستان را بررسی کرد.
رییس جمهور کشور در این نشست گفت که نهادهای مرتبط به سازمان ملل متحد در افغانستان باید در داخل سیستم کاری شان شفافیت ایجاد کنند، برنامه های تکراری را حذف نمایند و روند استخدام افغانستانی ها را در این نهاد ها تسریع ببخشند و همچنان هماهنگی میان وزارتخانه ها و نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد که کارهای شان با هم مرتبط می باشند، بیشتر گردد.

رییس جمهور غنی گفت که باید یک نظر سنجی در همکاری با دفتر هبیتات در شهرهای مهم افغانستان انجام شود تا در چگونگی فعالیت های پروژه ها و نهادهای حکومتی و غیر حکومتی نظریات شهروندان کشور گنجانده شود. محمد اشرف غنی خاطر نشان کرد که محو پولیو و جلوگیری از شیوع بیماری سرخکان از اولویت حکومت افغانستان است و از سازمان جهانی صحت خواست تا در این زمینه به طور دقیق کار کرد و معلومات خویش را با افغانستان شریک نماید. رییس جمهور غنی از نهادهای مذکور خواست تا انتقال مسوولیت ها و تخصص شانرا برای افغانستانی ها در اولویت های کاری شان قرار دهند. به همینگونه رییس جمهور کشور از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد خواست تا روی یک مکانیزمی کار کنند که موثریت حسابدهی و شفافیت در نهادهای مذکور تشخیص گردد.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است