سبزی که دشمن آب مروارید است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۳    ۱۳۹۴/۳/۱۶ کد خبر: 96390 منبع: پرینت

نوعی سبزی در پیشگیری از بروز آب مروارید چشمی و درمان آن خاصیت اثر بخشی و درمانی حیرت انگیزی دارد.

بر اساس جدیدترین تحقیقات مصرف اسفناج می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری چشمی آب مروارید در افراد شود.

گفتنی است، خوردن غذاهای غنی از ویتامین E می‌تواند تا یک چهارم میزان ابتلا به بیماری‌های چشمی از جمله آب مروارید را در افراد کاهش دهد.

بررسی ها نشان می‌دهند، مواد غذایی مانند اسفناج،‌ کلم بروکلی، انواع دانه‌ها، مغزهای آجیل و دانه‌های روغنی سرشار از ویتامین E هستند.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E و مکمل‌های درمانی البته با تجویز پزشک تا 27 درصد می‌تواند شانس ابتلا به آب مروارید را در افراد کاهش دهد.

این نتایج حاصل تحقیقات تیم پزشکی دانشگاه چینگدائو بر اساس 27 مطالعه مختلف بوده است که در مجله تغذیه عمومی به چاپ رسیده است.

پزشکان بر همین اساس به افراد توصیه اکید می‌کنند حتما در طی روز مواد غذایی حاوی ویتامین E مصرف کنند.

ویتامین E می‌تواند کدر شدن عدسی چشم در اثر عواملی مانند نور خورشید، افزایش سن و نیز آلاینده‌های زیست محیطی را کاهش دهد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام لطفا اگر کدام مطلبی در باره جلوگیری از بروز آب سیاه و آب مروارید دارید به نشر برسانید.
بااحترام ابراهیم قلندری_ هرات

>>>   اقای قلندری از هرات
شما می توانید در سایت گوگل در مورد اب مروارید و اب سیاه {گلوکوم }جستجو کنید .کافی است که به فارسی بنویسید اب مروارید و یا اب سیاه {گلوکوم} چیست و یا راه های پیشگیری از اب مروارید و .......در مورد اغلب بیماری های مهم اطلاعات لازم به زبان فارسی بروی اینترنت قرار گرفته است و شما می توانید پاسخ پرسش های خود را پیدا کنید.در مورد اب سیاه به یک نکته مهم دقت کنید: سالی یک بار و در صورتی که پزشک تشخیص دهد بیش از یک بار به چشم پزشک مراجعه کنید تا پزشک فشار چشم شما را اندازه بگیرد {این فشار البته با فشار خون فرق دارد} اگر فشار چشم بالا باشدباید از داروی {دوا} لازم استفاده شود تا فشار چشم پایین بیاید و از اسیب های جدی به چشم جلوگیری شود.مراجعه منظم به پزشک حتما لازم است چون در برخی موارد اگر فشار چشم بالا باشد بیمار ممکن است هیچگونه ناراحتی حس نکند و علائم یا نشانه هایی در چشمش نباشد که او متوجه شود مشکل دارد.

>>>   با عرض سلام احترامانه آرزو دارم اگر در مورد سنگ گرده که تعدادی زیادی از آن رنج می برند و در کابل حین مراجعه بداکتر، بیک مریض انداره سنگرا در گرده به عین شخص هر داکتر یکی 5 ملی دیگرش 7ملی و داکتر سومی 10 ملی نظر داده اند و علاح آنرا نیز در کابل غیر ممکن وانمود کرده اند.....چه نظر خاصی را لازم به توصیه به این مریض رهنمایی کرده میتوانید ..... لطف نموده بنکارید ممنون تان میشویم.... خداوند برایتان اجر بدهد.....
دوستدار تان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است