ملاقات وزیر خارجه با همتای ترکمنستانی در کویت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۴/۳/۹ کد خبر: 95925 منبع: پرینت

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه با رشید مرد اوف وزیر خارجه ترکمنستان، در حاشیه چهل و دومین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی در کویت، ملاقات دوجانبه به عمل آورد.

در این ملاقات، دو طرف در مورد نگرانی های مشترک از تهدیدهای نوظهور در منطقه و در مورد پروژه های اقتصادی، منجمله تاپی، اعمار خط آهن از ترکمنستان به افغانستان و انتقال انرژی برق از ترکمنستان به افغانستان، بحث و تبادل نظر نمودند.

وزیر خارجه ترکمنستان همکاری های نزدیک و تماس های بیشتر میان وزارت های خارجه دو کشور را برای توسعه همکاری های اقتصادی و همچنان دریافت راهکارهای مشترک برای دفع تهدید ها و رفع نگرانی های مشترک موثر دانست.

صلاح الدین ربانی نیز بر اهمیت همکاری و تماس نزدیک میان وزارت های خارجه دو کشور تاکید ورزید و همگرایی و مشارکت اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه را به عنوان اولویت سیاست خارجی حکومت افغانستان بر شمرد.

در پایان، دو طرف موافقت نمودند که نشستی با هدف بحث بیشتر روی توافقاتی که حین سفر رییس جمهور به ترکمنستان، میان رهبران دو کشور صورت گرفت، در ماه های آینده، در کابل یا عشق آباد، میان مقام های هر دو کشور، برگزار گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است