معاون وزیر خارجه تاجیکستان در دیدار با ربانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۸    ۱۳۹۴/۳/۹ کد خبر: 95924 منبع: پرینت

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه کشور با نظام الدین زاهدی معاون وزارت خارجه و رییس هیات جمهوری تاجیکستان، در حاشیه چهل و دومین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی در کویت، ملاقات نمود.

معاون وزارت خارجه جمهوری تاجیکستان روابط و مناسبات دو جانبه افغانستان و تاجیکستان را خیلی دوستانه خواند و بر ضرورت افزایش همکاری ها میان دو کشور در ساحات اقتصادی، به ویژه تجارت ترانزیت، تاکید ورزید. آقای زاهدی اظهار داشت که جمهوری تاجیکستان رشد اقتصادی خویش را وابسته به گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی افغانستان می داند.

وی ثبات و امنیت در افغانستان را به نفع تاجیکستان و تهدیدهای نوظهور را خطر مشترک برای کشورهای منطقه دانست و اظهار داشت که سرکوب اینگونه تهدیدها مستلزم مساعی مشترک کشورهای منطقه می باشد.

وزیر خارجه از پنج حلقه سیاست خارجی حکومت افغانستان یادآور گردید و اظهار داشت که توسعه مناسبات حسنه و همگرایی اقتصادی با کشورهای همسایه، از لحاظ اولویت، شامل حلقه اول آن است. وی با تایید نیاز بر همکاری کشورهای منطقه در سرکوب تهدیدهای نوظهور، اظهار داشت که افغانستان در مبارزه با پدیده در خط مقدم قرار دارد که نه تنها افغانستان، بلکه کشورهای منطقه و جهان نیز با خطر آن مواجه اند.

در این ملاقات، روی مسایل مختلف مربوط به روابط و همکاری های دوجانبه افغانستان و تاجیکستان بحث صورت گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است