پاکستانیزم شدن شب های کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۴    ۱۳۹۴/۳/۹ کد خبر: 95921 منبع: پرینت

حملات شب هنگام استخبارات شوم و شیطانی پاکستان در این اواخر در کشور افزایش چشمگیر داشته است که حتی امید برای زنده ماندن به شهروندان کشور و مخصوصا پایتخت نشینان نیز از بین رفته است و آهسته آهسته روان و روحیه شهروندان برای زنده ماندن شان به کلی رو به تعضیف است. حمله مهاجمان در کلیدی ترین نقطه شهر که از نگاه امنیتی یکی از امن ترین قسمت های شهر است سوال هایی را در ذهن هر شهروند مسوول خلق می کند.

چرا دولت قادر به مهار کردن حملات هراس افکنان و استخبارات پاکستان نیست؟
آیا دولت توان ندارد؟
آیا دولت و دولت مردان کشور علاقه به صحبت روشن با پاکستان و نظام استخباراتی شیطانی شان ندارد؟

به همین ترتیب ده ها سوال دیگر به ذهن بدون پاسخ باقی می ماند که هر کدام اش ذهن هر فرد و شهروند مسوول را به خود گیر می کند.

پاکستانیزم شدن شب های کابل را شاهد بودیم که هراس افکنان با موترهای هایلوکس و سلاح های سبک و سنگین و مدرن بر یک هوتل که گویا شهروندان خارجی آن جا زندگی می کردند حمله کرده و ساعت ها در نبرد با نیروی های نظامی مصروف جنگ بودند که بدون شک در این حمله مانند حملات دیگر دست استخبارات پاکستان ای اس ای دخیل است.

بنابراین حالا می ماند عکس العمل دولت افغانستان که چگونه این حمله را پاسخ می دهد. پاسخ بالمثل از طریق گفتمان های سیاسی به حل این موضوع می پردازد اما تا جایی که معلوم شده است پاکستان هیچ گاه علاقه به گفتمان های سیاسی و دیپلوماتیک نداشته و همه وقت در گفتار و اعمال خود صادق به نظر نرسیده است اما جز انتظار در شرایط حساس دیگر چاری نداریم.


ظریف صفا بختیاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی ریس جمهور ما خود را بی نهایت کوچک ساخته و در راولپندی نزد جنرالان پاکستانی رفته صلح را گدایی میکند ، پس روحیه نیروهای امنیتی ما تضعیف شده و برخلاف روحیه طالبان خود کش بیگانه پرور ، القاعده و دیگرتروریستان و آدم کشان بلند رفته و جرات پیدا میکنند که به حملات خود افزوده و جلو پیشرفت کشور و مردم ما را بگیرند ، بنآ دشمن حالا روحیه گرفته و میخواهد در پروسه صلح امتیازات بیشتر از حکومت دو سره افغانستان بگیرند .

>>>   پاکستانیزم شدن شب های کابل ضعف رهبری امنیت ملی است در ریاست امنیت ملی افراد تخصصی مسلکی مجرب وجود ندارد.

>>>   به نظرماکابل پایتخت باید به یکی ازشهرهای مرکزی یاشمالی انتقال یابد که زیرساخت های اولیه برای اسکان میلیونهانفرازآب وبرق وآب وهوا وامنیت وزمین شناسی جمعیتی وسایرمولفه هاکه مهمترین آنهادوری ازمرز پاکستان وکشورهای مداخله گروکنترل شدید امنیتی داشته باشد.
شیوا.کاندیداحتمالی بلخ

>>>   ... چرا این ترور در خیر خانه ویا دشت برچی نمیشود.

>>>   اینها همه از اول پلان شده اند. وبصورت عموم ارتباط مستقیم به پیمان استخباراتی دارد. اگر امضا شده باشد یا بشود ویا برعکس آن. کدام تاثیری در بهبود اوضاع ندارد.

>>>   در کجا امده است که یک موشت ترسو و غارتگر میتوانند از خود دفاع کنند. چه برسد که بخواهند افغانستان عزیز را اداره کند. بله همینطور است که جناب بختیاری بیان داشتند که دولت قادر به اوردند امنیت و ثبات نیست.
حبیب الله یوسفزی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است