برای حفظ سلامتی چشم‌هایتان سیگار نکشید
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۴/۳/۸ کد خبر: 95898 منبع: پرینت

امروزه چشم های ما به طور مرتب با مسایل آسیب زا مانند بیدار ماندن های شبانه، کار با کامپیوتر، استفاده از لنز و... مواجه است که می تواند سلامت این اعضای مهم را به خطر اندازد و به تدریج باعث پیری زودرس شوند.

رعایت بعضی مراقبت‌های ساده و کاربردی تاثیر محافظتی بالایی خواهد داشت.

توصیه اول: استفاده از عینک آفتابی

بسیار مهم است تا چشم ها همواره در برابر پرتوهای شدید فرابنفش خورشید محافظت شوند و مدت خیلی طولانی در معرض این پرتوها نباشند. توصیه می شود بین ساعات 11 تا 16 در محیط بیرون نباشید و همیشه در اوقات دیگر از کلاه آفتابی با لبه پهن و عینک مناسب استفاده کنید که اشعه های فرابنفش و نور آبی را که عامل پیری چشم است، فیلتر کند.

توصیه دوم: ترک سیگار

یکی دیگر از دلایل ترک سیگار، سلامت چشم هاست. این عادت نادرست نه تنها رنگدانه های محافظ و ویتامین ها را از بین می برد، بلکه عامل محافظت از رادیکال های آزاد است و استرس اکسایشی را در پی دارد. این فرایند مضر و خطرناک قطعا موجب پیر شدن زودهنگام چشم ها می شود.

توصیه سوم: توجه به تغذیه صحیح

گرچه تغذیه متعادل برای حفظ سلامت عمومی بدن و تناسب اندام لازم است، نقش مهمی در پیشگیری از پیری چشمی نیز خواهد داشت. همچنین، بهتر است میوه ها و سبزیجات به عنوان بهترین منابع آنتی اکسیدان، روغن های گردو و کلزا سرشار از امگا 3 و فرآورده های دریایی که غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند در برنامه غذایی گنجانده شود.

توصیه چهارم: مراجعه منظم به چشم پزشک

از آنجا که با افزایش سن، وضعیت چشم ها تغییر می کند لازم است تا به طور منظم به چشم پزشک مراجعه شود تا بیماری های احتمالی یا ضعف بینایی به موقع تشخیص داده شود. همچنین، توصیه می شود پس از سن 45 سالگی حداقل یک بار در سال این کار صورت گیرد.

توصیه پنجم: مصرف مکمل های غذایی

برای مراقبت از چشم ها، مقابله با پیری بینایی و حتی خستگی لازم است دو تا سه بار در سال یک برنامه دوره ای مصرف مکمل های غذایی مفید در نظر گرفته شود. هدف از این کار جبران کمبود عناصر بدن است. لوتئین و زآگزانتین رنگدانه های هستند که در بدن سنتز نمی شوند و فیلتر واقعی برای سلول های شبکیه هستند، ویتامین C، E و روی آنتی اکسیدان های قوی و امگا 3 مواد بسیار مفید و لازم برای سلامت چشم ها محسوب می شوند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است