چرا سخنگوی رییس جمهور برکنار شد؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95885 منبع: پرینت

اجمل عبيد عابدي سخنگوی رييس جمهور غنی به صفت معاون پاليسي رياست عمومي امنيت ملي تعيین گرديد.

برکناری عابدی از پست سخنگویی رییس جمهور می تواند دو پهلو داشته باشد. اول آنکه این فرد به دلیل چند خطای دیپلماتیک از حوزه ریاست جمهوری دور نگهداشته می شود و دوم اینکه در امنیت ملی بتواند بر تمامی پلان های امنیتی دسترسی داشته قسمتی را به سفارت آمریکا و قسمت بعدی را به رییس جمهور ارسال کند.

از سویی هم ظفر هاشمي از سوی رييس جمهور غني به عنوان معاون دفتر سخنگوي رياست جمهوري برگزيده شد.
آقای هاشمی که به تاکید سفیر آمریکا وارد ریاست جمهوری شده است، پیش از این برای سرویس افغانستان در صدای امریکا در واشنگتن به حیث گوینده، خبرنگار و ویراستار کار می کرد.

در همین حال رایزنی های سران حکومت وحدت ملی و سفرای خارجی در کابل در راستای معرفی سخنگوی رییس جمهور ادامه دارد و اولین مورد از سوی داکتر عبدالله پیشنهاد شده است که فردی بنام سیدیعقوب عماد پسر سید نورالله عماد معاون سابق حزب جمعیت اسلامی می باشد که فعلا مقیم لندن است.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داکترعبدالله درمورد معرفی ویاهم استخدام سخنګوی رئیس جمهور هیچ حق ندارد که رایزنی بکند رئیس جمهور اختیار دارد که هرکس راانتخاب کند دلش بایسکل اش عبدالله ازخود ... جورکرده درهرجای مداخله های بی جامیکند
کارمند برحال اداره امور

>>>   مبارکش باشد. اهلیتش را دارد.

>>>   سید یعقوب عماد فارغ التحصیل پوهنتون اکسفورد در رشته سیاست جهانی. جوانی باادب و خوش اخلاق

>>>   سخنرانی اش را چند بار شنیدم بسیار اکادمیک صحبت میکند. تشکر از رییس جمهور محمد اشرف غنی.

>>>   سیدیعقوب از یک خانه واده ....می باشد که یک برادرش بنام سید ابراهیم است که بسیار یک شخص... خدا ناترس میباشد.این شخص یک شرکت ساختمانی دارد بنام فردوس جواد وکسانیکه در این شرکت کار کرده بعد از مدت کارش انها را توسط اشخاص مسلح خود این شخص لت کوب نموده حقوق انها را پیمال نموده و از معاشات انها خوداری می نماید. به همین ترتیب کارگرانیکه در این شرکت کار نموده. ریس جمهور نباید این اشخاص را در پوست مذکور مقرر نماید.

>>>   بهتر است سخنگوی تنظیم جمعیت مقرر گردد.

>>>   این پیشنهاد از سوی رییس جمهور غنی مطرح شده است نه اقای عبدالله
سیوشانی، کابل

>>>   با تأييد خبر بايد گفت پيشنهاد از طرف رئيس جمهور غني صورت گرفته، ايشان علاقه زيادي به جوانان تحصيلكرده دارند.
تشكر از ايشان

>>>   اجمل عبید عابدی در سال های 2002 تا 2004 در ریاست دفتر حامدکرزی کار می کرد. دولت حامدکرزی که کسی را به اساس کارکرد های عادی و خیانت های عادی از وظیفه منفک نمی کرد اما اجمل عبید عابدی را به دلیل فروختن اسناد مهم ریاست دفتر و همچنین سو استفاده از نام رئیس جمهور کرزی از وظیفه سبک دوش و از ریاست جمهوری منفک کردند. دوسیه وی هنوز هم در شورای امنیت و دفتر محافظان رئیس جمهور و ریاست دهم امنیت ملی وجود دارد.
او یک شخص فوق العاده استفاده جو است که داکتر غنی را تحت تاثیر خود قرار داده است. تحصیلات عالی ندارد ولی چالاکی خاصیت طبیعی اش است. تاسف در این است که شخصی مانند عابدی امروز معاون یکی از مهمترین ادارات دولتی افغانستان گماشته شده است. همین نوشته به یاد همه باشد که از داکتر غنی و چنین افرادش هیچ خیری به این کشور نمی رسد آنها این کشور را و آنچه تاکنون به صورت نسبی بدست آمده است از بین می برند.
اکمل از ارگ ریاست جمهوری

>>>   پدر اجمل عابدی یک خادیست بود وی فکر کرده است که حالا در راه پدر گام بگذارد.

>>>   جناب عابدی صاحب خودش شخصیتی است که برادر جوان خود را چند سال قبل بخاطر پول به قتل رسانده است. او یک کانگستر است.
رفیع از مکروریان

>>>   چون بورس تحصیلی اقای عماد هم به اساسس نفوظ پدرش گرفته بود ازین رو برای ازبین بردن این فرهنگ پیشناد انرا برای این چوکی مناسب نمی بینم.

>>>   وقت حکوت وحدت ملی به اساس چهار چوب توفق نامه شکل گیرد و ریس جمهور غنی هم به اساس این توافق نامه که قدرت را 50 -50 درصد تقسیم میکند ریس جمهور شود طبعتآ که داکتر عبدالله حتی در یک مور پاین رتبه هم حق مداخله را دارد به رای کوسفندی ریس جمهور مشروعیت خویش را حاصل کرده نمی تواند
ســـیرت

>>>   ریس جمهور وابسته ومزدور امریکا وسخنگوهایش وابستگان امریکا من نفهمیدم که این کشور از ما است یا ازامریکا وجالب اینکه کارمندان اداره امور نظردادند که دل ریس جمهور وبه اصطلاح دلش باسکیلش ... این کشور مربوط به ملت افغانستان است نه ازامریکا ومزدوران شان ...
احمد ازکابل

>>>   داكتر عبدالله يعني كچالو فروش
تعينات داكتر عبدالله به أساس تجارت ميباشد كدام پايه مسلكي و وفاداري به وطن ملت ندارد . اگر ميداشت يك آدم بدون مسلك را در اداره امنيت ملي تعين نمي كرد به همگان معلوم است كه تجربه كاري اين جوان در أمنيت ندارد و در اينده باعث إيجاد مشكلات نيز خواهد شد چون رابطه بسيار عميق با مافيا زمين دَارد تمام زمين هاي شهر كابل توسط همين گروپ چور چپاول شد اديب فهيم معاون امنيت جديدلتقر امنيت ملي به صدا خانه در كابل دوبي هندوستان و تاجكستان دَارد أيا كدام وجدان بيدار پيدا ميشه كه از عبدالله... سوْال كند كه چرا اين كار را كردي و بخاطر چي درست است بچه مارشال است ولي كار فهم نيست به صلّآ وطن نيست ايكاش اين حرف ها در گوش... داكتر عبدالله كار گر شود و جلو خود سري هاي خود و تيمش را بيگيرد .
راستگو

>>>   افغانستان به مرکز فعالیتهای جاسوسان خارجی تبدیل شده . مخصوصا شهر کابل . جاسوسان غربی در سفارتخانه های غربی در کابل به عنوان دیپلومات و کارمند فعالیتهای خرابکارانه دارند . ایا امنیت ملی لانه های جاسوسی خارجی غربیها و غیر غربیها را زیر نظر دارد یانه ؟؟

>>>   ﺑﺤﺎﻃﺮﻛﻪ ﺷﺨﺼﻲ ﺑﻴﻜﺎﺭﻩ ﺑﻮﺩ
ﺁﺭﺵ اﺯ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ

>>>   بنظربنده داکترعبدالله درقمست تعین سخنگوی رئیس جمهور هیچ نقش ندارد ورئیس غنی هم ازگفتش نمیکند.
ع

>>>   خداوند (ج) افغانها و افغانستان را از شر نورالله عماد و اطرافيانش دور داشته باشد. لطفآ از ستره محكمه درباره جايداد هايكه اين ظالم در وقتى كه وزير زراعت در حكومت ربانى بود و غصب نموده بود معلومات حاصل نماىييد. اميد است كه داكتر عبدالله كه شخص فهميده است چنين اشخاصى را پيشنهاد نكنند و داكتر اشرف غنى به چنين پيشناهادات گوش ندهند. كافى اشخاص دلسوز و وطن پرست داريم احتياج به اين نوع اشخاص أصلآ نداريم.
وطن دوست.

>>>   یعنی امداد را تبدیل کردند ، در آن دنیا بابه زیزا گوش اشرف غنی را خواهد برید ، زیرا امداد را بسیار دوست داشت . حقیقت اینست که هردو غنی و عبدالله کدام برنامه مدون به منظوررفع مشکلات فراروی کشور نداشتند وندارند ، آنها روز گذارانی میکنند و وقتی پنج سال شان تکمیل شد و وجیبه امریکایی خویش را تکمیل کردند ، دوباره رهسپار وطن پدری خویش میشوند ، پس دل همه تان جمع باشد .

>>>   عابدی چند سال قبل بخاطر داشتن ارتباط با آی اس آی پاکستان، از سوی ریاست عمومی امنیت ملی دستگیر شده بود، پس از کنار رفتن امرالله صالح (رئیس پیشین امنیت ملی) دو باری رها شد، و حالا شاید به دستور آی اس آی، در این پست تعین شده باشد تا آی اس آی به آسانی در امنیت ملی افغانستان نفوذ خود را قویتر سازد.
حشمت الله "کارمند برحال ریاست عمومی امنیت ملی)

>>>   میگویند ... هرکاره است، خداوند خیر کارمندان امنیت ملی را از دست این متعصب پیش کند.

>>>   امنیت نا ملی ما یک کمپنی خصوصی است تاحال کس هنری ازانها ندیده استخبارات پاکستان هند وافغانستان را دوزخ ساخته اما امنیت های ما معلوم نیست مصروف چی هستند فقط انتقام گیری دسیسه سازی های شخصی
( ر )

>>>   او برادر وقتیکه رئیس شورای امینت و امنیت ملی جواسیس باشد، ازین وطن چیز جور خواهد شد؟
ماجرا

>>>   تمام مقرری های عبدالله به اساس سور زیان مالی سنجش میشود از مسلکی بودن و متعهد بودن و خدمت گذاری به مردم خبری نیست.
کابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است