تلویزیون طلوع بر علیه نظام کار می کند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95873 منبع: پرینت

خبرهای تلویزیون طلوع و طلوع نیوز از طرف سفارت آمریکا در کابل تنظیم می شود برای سرکوب کردن مردم و دولت افغانستان استفاده می شود.
اخبار تلویزیون طلوع دیگر دقیق نیست و این تلویزیون گویا بر علیه نظام کار می کند.

تخطی ها و دروغ پراگنی های تلویزیون طلوع در چند روز گذشته که اذهان عامه را خدشه دار ساخته و آنان را برعلیه نظام تشویق نموده اند قرار ذیل اند:
1. نشر خبر انصراف کشور هند از سرمایه گذاری 10.8 میلیارد دالری در افغانستان. این خبر از سوی مقامات هندوستان رد شده است و اصلا واقعیت ندارد.

2. نشر خبر امضای تفاهمنامه امنیتی میان امنیت ملی افغانستان و آی اس آی پاکستان که امضای آن از سوی مقام ها رد شده است. تا حال هیچ تفاهمنامه امضا نشده است. من نیز به نوبه خود در این مورد ابراز نگرانی کرده بودم زیرا این خبر را از مطرح ترین شبکه خبری کشور یعنی طلوع نیوز شنیده بودم و اصلا فکر نمی کردم که شبکه ای با این شهرت دروغ پراکنی می کند و برعلیه نظام آستین را بر زده است.

3. تلویزیون طلوع خبر داد که میان حنیف اتمر و رحمت الله نبیل در مورد تفاهمنامه درگیری صورت گرفته است که باز هم یک دروغی بیش نبود.

دو موضوع دیگر:
1. طلوع نیوز آگاهانه یا نا آگاهانه، سرویس خبری ندارد که در آن از داعش نام برده نشود. این خود یک نوع بازاریابی به مخالفان مسلح دولت است.
2. استفاده بیش از حد از کلمه جنگ به طور مثال کلمه وزیر جنگ که یک کلمه تاریخی است و در قرون 18 و اوایل 19 مورد استفاده بوده است. این کلمه از سال ها بدینسو در میان کشورها مورد استفاده را ندارد. شنیدن هر خبر بد و هر کلمه بد بالای اذهان عامه تاثیر سوء داشته و نباید بیش از حد معمول مورد استفاده قرار گیرد.

در این عصر وزارت جنگ یا Ministry of War یک بازی مشهور کامپیوتری است نه یک ترمینولوژی حقوقی.

تلویزیون طلوع که به یک قدرت مافیایی مطبوعاتی تبدیل شده است، آگاهانه یا نا آگاهانه بر ضد منافع ملی کار می کند که این موضوع باعث تضعیف روحیه ملی برای همکاری با دولت می شود.

ماده 242 قانون جزای افغانستان:
شخصي كه عمداً اخبار، ‌معلومات، ‌بيانات كاذب، ‌تبليغات مغرضانه يا پروپاگندهای تحريک آميز را به هر وسيله از وسايل كه باشد نشر يا پخش نمايد كه غرض آن اخلال امنيت، ايجاد وحشت و دهشت بين مردم يا رساندن ضرر به مصلحت و منفعت عامه باشد، حسب احوال به حبس كه از دو سال بيشتر نباشد يا جزاي نقدی كه از بيست و چهار هزار افغانی تجاوز نكند، محكوم می گردد.

یکی از مسوولیت رسانه ها این است که برای تحکیم روحیه ملی کار کنند تا مردم را به همبستگی و برای حمایت از نظام و دولت تشویق نمایند. اگر ما امروز برعلیه نظام تبلیغ کنیم و یا با نظام کنونی همکاری ننماییم، جز به خود ما به کسی دیگری آسیبی نخواهیم رساند.

متوجه باشیم که اشخاصی وجود دارند که مشغول ماهیگیری هستند و ما نمی دانیم.

سیار ظاهر


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا همیشه و همه وقت بدی مان را خواسته است

>>>   همه ی بد بختیهای مان از جانب امریکا است

>>>   "خبرهای تلویزیون طلوع و طلوع نیوز از طرف سفارت آمریکا در کابل تنظیم می شود."! سیار ظاهر کدام جاى دولت حاکمان افغان کج نيست? تمام دولت تان از طرف آمریکا در واشنگتن و پتاگون و در سفارت آمریکا در کابل تنظیم می شود. امريکا بادار سه گوشه حاکمان افغان است: خليلزاد, کرزى و اشرف احمدزى که کردند همه تقلب در انتخابات , غنى حتى در نام خود که باعث خشم "بى بى گل" شد.

>>>   در این شکی نیست که تلویزیون طلوع، یکی از فاسد ترین رسانه های تصویری در کشور است. تا هنوز منبع تمویل این تلویزیون نه به دولت آشکار شده است و نه به ملت! من حیرانم که چرا اشخاصی مثل آقایان مجاهد کاکر، شجاع ذکی، مصطفی عزیز یار ، حفیظ و... درین شبکهء بدنام، کار میکنند؟این رسانه از همان آغازتاسیس اش یال های مبتذل و مخالف ارزش های اسلامی و فرهنگ سنتی افغانی مانند " زمانی خشو هم عروس بود ! " - " پرینا " - "عشق ممنوع " و مزخرفاتی دیگر از این قماش، صدمهء بزرگ و جبران نا پذیری به افکار جوانان و نو جوانان وخصوصا دختران و زنان کشور ما وارد کرد.من بعد از دیدن بعضی هز قسمت های این سریال های مرخرف، چنین استنباط کردم که پخش این گونه سریال های گمراه کننده، هیچ پیامی بجز از ترویج فحشا و بی بند وباری به هموطنان شریف ما نداردو از دیدن قسمت های بعدی آنها منصرف شدم. از جانب دیگر، رسانهء اجتماعی،بایست موقف بی طرفانه یی در قبال همهء مسایل و بطور اخص در قبال مسایل سیاسی روز داشته باشد که متاءسفانه نلویزیون طلوع اکثرا این اصل را نقض کرده و بار ها و بار ها نشرات جانبدارانه ومغرضانه داشته است. با پخش اکاذیب و افواهات، اذهان عامهء مردم را مغشوش ساخته و اگر مردم شریف افغانستان به هشیاری سیاسی نرسیده بودند نشرات این رسانهء مردود، شاید جوی های خون را میان اقوام مختلف باهم برابر و برادر افغانستان، جاری میکرد. من با نظر نویسندهء متن کاملا موافق هستم. طلوع، جوانان احساساتی و کم تجربه را برای بر افروختن آتش نفاق و ایجاد تفرقه میان اقوام و مذاهب در افعانستان انتخاب و با دادن امتیازات مادی و مساعد ساختن زمینهء سفر های تفریحی در خارج به آنها، ایشان را برای تطبیق پلان های شوم و خصمانهء دشمنانشناخته شدهء ما، همانند مهره های شطرنج ، بکار میگیرد. زمانی هم که وزارت اطلاعاتو فرهنگ بر نشرات آنها ایراد گرفته است، با مکاره گی نوع فرنگی، وکلای مدافعیب را بنام فعالان جامعهء مدنی ، مدافعین حقوق بشر،مسوول دفتر نی ، و کارشناس(!) مسایل سیاسی، حقوقی ونظامی و...برای مصاحبه به استدیوی خود دعوت کرده اند و این کارشناسان طلوعی، اراجیفی را تحت نام آزادی بیان، دموکراسی، حقوق بشر ،حقوق مدنی، حقوق بین الدول و ..و..و..بافته و به تن مردم نجیب ما پوشانیده اند. شما شاید برنامهء "زنگ خطر" طلوع را دیده باشید؟شخص کم سواد، ماجراجو ...، وقتی چشمان شان را میبستند و دهان های نا شستهء شان باز میکردند، با سوء استفاده از نام آزادی بیان، هرجه به فکر کم شان میگذشت، بیان میکردند و بر خورد وبزرگ ، دانا و نادان و برنا و پیر، میتاختند و با لهو و لعب، برنامهء یک ساعتهء شان را به خورد مردم میدادند. به استثنای مواردی نادر ، برنامه های زنگ خطر ، اکثرا از محتوا تهی و فاقد ارزش از آب در میامد.سخن به درازا کشید. درد های دل فراوان است اما بیشتر از این، باعث ضیاع وقت و ملالت خاطر دوستان، نمیگردم.

>>>   مفاد مادهء 242 قانون جزای افغانستان ، برایم جالب ، شگفتی آور و سوال بر انگیز است! هرچند، من حقوقدان و قانونگذار نیستم ، اما جزای پیش بینی شده برای جرمی با این بزرگی ، به نظر من باهم متناسب نیستند. نمیدانم این قانون در کدام برههء زمانی، تصویب شده است اما به عقیده من سزای حد اکثر دو سال حبس (حالا معلوم هم نیست که تنفیذی باشد ویا تعلیقی) و جالب تر از آن پرداخت حد اکثر 24000 افغانی جریمه به عنوان بدیل حبس ، برای شخصی که عمدا با پخش اخبار، معلومات و پروپاگندا و... که هدف آن اخلال امنیت،ایجاد وحشت و دهشت میان مردم و ضرر رسانیدن به منافع عامه باشد، جزایی است خیلی سبک که تناسبی با گناه متذکره، ندارد!

>>>   خوش بختانه افغان ها هلا بیشتر شان سیاست. را میفهمند و سیاست مدار شدند آدم ها و رسانه های خوب و خراب ميشناسند بنظرمن تلویزیون طلوع یکی از باند های مافیایی در افغانستان هستند وبه همه یی باند های مافیایی قدرت دزدی خرید وفروش موادمخدر شروفساد وخفلسری هم دست هستند
جوزجانی

>>>   درست است که تلویزیون طلوع یا طلوع نیوز یک رسانه مافیائی است من هم این را میپزیرم شاید شما اسناد هم به دست داشته باشید چرا به لوی خارنوالی شکایت نمکنید اگر شما این کار را بکنید شاید همه مردم به شما رای مثبت بدهد و از شما پشتبانی بکند .
با احترام ب . ج . مزاری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است