افزایش 4 برابری برق از ترکمستان به کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۰    ۱۳۹۴/۳/۷ کد خبر: 95871 منبع: پرینت

واردات برق از ترکمنستان به افغانستان 4 برابر افزایش خواهد یافت.

نماینده ویژه افغانستان در امور کشورهای همسو با رییس جمهور ترکمنستان موافقتنامه افرایش چهار برابری خرید و فروش برق را تا سال 2027 میلادی امضا کرده است.

در این دیدار ترکمنستان وعده داد که میزان صادرات برق به افغانستان را تا 500 مگاوات افزایش دهد.

در حال حاضر افغانستان 130 مگاوات برق از ترکمستان وارد می کند.

این در حالی است که افغانستان سالانه در حدود 3 هزار مگاوات برق نیاز دارد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امید که مابه جای پرداخت بهای برق به خارجیان همان پول یاکمی بیشتررابه ساخت سدهای جدی برهریرود وهلمندوکوکچه ورودخانه های بزرگ دائمی ویاتسریع درروندساخت بندسلمی مصرف کنیم که برق تولید شود وهم مهمترازآن آّهای شیرین وزراعتی.
شیوا.بلخ

>>>   کمی هم برق اگر به ولایات و ولسوالی های اطراف که نفوس زیاد و منابع طبیعی بیشتری دارد خوب است تا مردم خودشان برای خود کار ایجاد کند. مثلا کاسا 1000 را خارجی ها میگویند تمام مخارج اضافی اش را میدهیم تا از راه دره شکاری بغلان و دره غوربند پروان به عوض سالنگ انتقال دهید تا هرسال برفکوچ قطع نکند و برای ترمیم در دسترس باشد، ولی بعضی متنفذین مغرض دولت سلیقوی برخورد کرده و مخالفت میکنند. در صورتیکه به میلیون نفوس بیشتر و محروم و مستعد را در نظر نمیگیرند. حالا هم اگر برق به ولسوالیهای یا مناطق پرنفوس و دارای منابع طبیعی مانند زراعت توزیع شود مردم میتانند کار ایجاد کنند و از نظر اجتماعی فرهنگی و سیاسی هم بنفع کشور است تا به کلان شهرها هجوم نیاورند.
بامیانی

>>>   ...قبلا از دوسال بدين سو تركمن ها لين هاي قبلي ولايت هرات بإدغيس و فارياب را باز ساري دارند تا حد اقل پنج برابر برق فعلي مقدار انرا زياد سأزند .
همچنان موافقنامه قيمّت برق ٥٠٠ ميگاولت برق اقينه مزار شريف كه از دو سال بدين سو از طرف افغانها. ترتيب نمي شد امضا و به أساس ان قرار است بانك انكشاف اسيايي حدود سه صد مليون پول جهت احداث اين لين به رياست برشنا قرض بدهد .
فايق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است